AC/DC i Parken - en fed koncert.

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 21 nov 2005, 01:08
Geografisk sted: Jydeland

AC/DC i Parken - en fed koncert.

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Ja, nu er det hele overstået.
En drengedrøm gik i opfyldelse, og det var nogenlunde 100 gange så fed en oplevelse,
som jeg havde forestillet mig!

Parken er Parken, og reelt bare en fodboldbane, så ikke noget storslået over dét.
Men 40.000 fodboldtilhængere fordelt 50/50 på 2 hold, kan kun give problemer.
Tager man derimod 48.000 AC/DC fans, der målrettet går efter at få en fest,
så går tingene op i en højere enhed, og ingen tvivl om, at publikum selv var med til at skabe en rungende success,
sidste fredag mellem 21.40 og 24 !
Jeg har faktisk først fået armene ned i løbet af idag, og er efterhånden også kommet af med
den der tone (biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii) der ringede i mine ører efter koncerten.
Ja, de spillede røven ud af bukserne, højt - meget højt - og længe.
Jeg vil gå så langt som at sige : De har aldrig været bedre!

Lyden har jeg hørt flere forskellige meninger om. Jeg var på inderplæne 2 - altså forrest lige foran scenen,
og her fejlede lyden ikke noget. Der var lidt problemer de første 2 numre, men der er også forskel på at
lave lydprøver i et tom stadion, og så fyre den af med 48.000 stykker kvæg på lægterne.

De havde som altid, et spektakulært scene-rekvisit udvalg med.
Klokken fra Hells Bellsvar der jo selvfølgelig. Men som tema fra deres Tour (Black Ice), var det naturligt med hit-singlen `Rock´n Roll Train´, at der skulle et tog med på scenen - så ind bagfra kom et 8-10 meter højt damplokmotiv, i røg og damp! Lidt specielt, og en fed effekt, som både kunne spy ild og røg.

Billede

Et par kæmpe LED skærme på scenen, og endnu et par på hver side, sørgede sammen med 4 TV cams for,
at dem der var længst væk fra scenen, også kunne se hvad der foregik deroppe.
Der var et langt podie, som en slags cat-walk, på langs gennem parken, hvor Guitarist,
Angus Young, hoppende, fyrede en 15 minutter lang solo af, og endte på en elevator-platformi helt modsatte ende af scenen.

Billede

Med til rekvisitterne var også en nasty bitch ved navn Rosie.
Til nummeret ´Whole lotta Rosie´ var der pludselig - og på rekordtid - pustet en gigantik so, med kæmpe kasser,
op så hun sad over skrævs på lokomotivet. Der sad hun så og rockede til musikken...

Billede

Hun var rimeligt imponerende (istørrelsen ikke mindst), men mest var det ret sjovt at se hende rocke på toget der.

Der blev naturligvis spillet ekstranumre, startende med ´Highway to hell´.
Sidste nummer var ´For those about to Rock, we salute You!´.
Hertil blev kørt 12 kanoner af den gamle forlader model på scenen (U.S. borgerkrigs model).
Nuvel, det VAR ikke rigtige kanonskud, men hold da kæft nogen brag det gav :D

Det varer lige et stykke tid før jeg har konsumeret denne store mundfuld Rock-historie,
men jeg tør godt give dem 5/5 - for det var simpelthen bare længder bedre end forventet!

Kan varmt anbefales !

Billede


PS - Billederne har jeg lånt her : http://acdcvan.ning.com
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: AC/DC i Parken - en fed koncert.

Indlæg af FrZ »

Hvad med det så omtalte ølkaos?

http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt ... 184465.ece

Er der hold i det? Vildt nok at koncerten først startede der ved 21.40 tiden, for der var HELT pakket nede ved parken allerede omkring 17 tiden :S Gamle mænd i læderveste og topmave så langt øjet kunne se. :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 21 nov 2005, 01:08
Geografisk sted: Jydeland

Re: AC/DC i Parken - en fed koncert.

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Korrekt!

Deres Øl-logistik minder en hel del om deres håndtering af billet-salg.
Men på den anden side - det var jo ikke øllerne jeg var kommet for at se på,
så lad spassere være spassere - og LET THERE BE ROCK! 8)

Ja, der var pænt mange mennesker udenfor, også da vi kom omkring kl. 19.
Men det var da godt at det først var igang så sent, for de var godt nok længe om at få fok lukket ind!
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Lokefar
Indlæg: 907
Tilmeldt: 08 feb 2005, 14:41
Geografisk sted: Denmark

Re: AC/DC i Parken - en fed koncert.

Indlæg af Lokefar »

Jeg er enig i at koncerten var super fed! Var med som scaffold (dem der klatrer rundt i lyd/lys master og over scenen og sætter det skidt op) så fik desværre ikke set skøgen Rosie andet end da de teste det hele tidligere på dagen.
Stod på Innerplæne 1 det af koncerten jeg så og det var lyden sq god, men nede bagved var lyden lort, ihvertfald under lydprøverne.
Og så lige lidt til kanonerne under "For those about to rock...". Shit de larmer! Vi stod 5-10 meter fra, der hvor lyden til kanonerne kommer fra, og selv med ørepropper larmede det voldsomt. Men det var fedt :)
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Besvar