Jason Mraz @ Falconer Salen 23-06-09

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Jason Mraz @ Falconer Salen 23-06-09

Indlæg af Sunshine »

Jeg havde fornøjelsen af at være en af dem, der sikrede mig en billet i god tid til dette udsolgte arrangement. Mraz er blevet stigende populær i Danmark, dog ikke på højder med resten af Skandinavien og USA (og nogle af jer herinde sidder sikkert og tænker "hvem fa'en er det lige ham Mraz er"). Jeg har været fan af ham i et års tid nu, så jeg glædede mig rigtig meget til koncerten. Jeg ved ikke hvor mange billetter der blev sat til salg, men en google-søgning siger, at der er plads til 3000 i Falconer salen.

Aftenen startede med at dørene blev åbnet kl. 19 med mange, mange forhåbningsfulde unge mennesker som stod stimlet sammen i kø udenfor. Da vi endelig kom ind, og jeg fik mig en plads tæt oppe foran, gik Robert Post på som opvarmning kl. 20. Han var ikke rigtig nogen succes for mig, og da han stoppede efter ½ time skulle der laves lydprøver (igen) i ½ time, inden Jason ENDELIG gik på. Han startede blidt ud med en ny sang, hvorefter han spillede mange klassikere der blev skrålet med på af lungernes fulde krafter fra alle i publikum. Alt i alt var der nok 5 nye (og ukendte) sange fra ham, de resterende var publikumskendere.

Plus ved koncerten:
Folk var helt oppe at køre! Stemningen var helt oppe under taget, folk var glade og skrålede med, Jason leverede et show uden lige hvor han fik publikum og resten af sit band med, både med "when I say hey you say ho - hey - ho" osv, hjeteformede hænder, publikum der synger 2. stemme osv. Datoen var, udover at være koncertdato, Jasons fødselsdag, så der blev flere gange sunget happy birthday fra publikum og arrangører, og han fik overrakt en fødselsdagskage og balloner, konfetti mm., hvilket gjorde det hele lidt mere festligt.

Minusser:
Falconer Salen er et elendigt sted mht. lyd! Trods den halve time der blev brugt på lydprøver var lyden virrkelig dårlig, kun kompenseret af at det egentlig var Jason Mraz jeg var inde at se og høre. Ærgeligt! Derudover var der 40 grader (ikke overdrevet!) inde i salen, hvilket gjorde det næsten uudholdeligt at være til stede. Sveden drev af os allesammen og udluftningen var ikke til stede, hvilket tog en hel del af fornøjelsen, plus at en vand kostede 32 kr 8O

Samlet vil jeg give koncerten :4af5 , det trækker simpelt hen for meget ned at der var så meget ventetid, temperaturen og lydsiden. Det der trækker den op, er klart musikken i sig selv, men også det at Jason Mraz formår at lave det til en rigtig koncert - og ikke bare en gengivelse af musikken på sine cd'ere. Han gør det virkelig til en performance hvor han går akustisk, improviserer og jammer sammen med sin trommemand (læs: rastafarineger der spiller bongotrommer), hvilket gør det til en fed oplevelse. Han skal helt klart opleves!
Billede
Besvar