Harry Potter og halvblodsprinsen i Imperial

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Harry Potter og halvblodsprinsen i Imperial

Indlæg af 3dotz »

Er lige kommet hjem efter en tur i Imperial for at se den nye Harry Potter-film. Forventningerne var egentlig ikke særlig store og slet ikke efter at have læst kommentarer fra andre. Specielt denne fra Jens Winther Jr, der normalt kommenterer dansk motorsport på Kanal 6 satte forventningen ned.
har lige set den nye Harry Potter film - ville hellere have trukket hår ud af næsen - hold nu kæft den var kedelig....!
Min fordel er, at jeg er total elendig til at læse bøger, så derfor har jeg ikke læst nogle af HP-bøgerne. Anmeldelserne i aviserne og på internettet har dog været rimelig positive, så jeg tog konen under armen og så gik vi ellers i Imperial, hvor der var 2/3 fyldt.

Lad mig sige det med det samme, men der er ikke mange farver i denne film. Det er meget få gange man oplever de lysere nuancer af farvespektret, hvilket giver filmen et dystert præg. Det passer ikke helt til denne film, da kærlighed er et hovedemne i denne film.

Harry Potter og Professor Dumbledore spiller de absolutte hovedroller, men Draco Malfoy har fået en mere fremtrædende rolle. Han bliver tildelt en opgave, som han så forsøger at udføre. Han fremstår dog sjældent så slem, som hans familiære ophav ellers berettiger til.

Ron Weasley og Hermione Granger, samt Ginny Weasley har fået langt mere plads, og specielt Ron Weasley bærer en del komik i filmen. Som vanlig venter der et episk opgør til sidst, men lige netop i denne film er det som om det aldrig kommer i gang. De tre venner er heller ikke så meget sammen i 'detektivrollen' som de plejer.

En ny lærer på skolen og en specielt eliksirbog tilhørende halvblodsprinsen er centrum for en del af filmen, men hvem er denne halvblodsprins, som de ikke kan finde nogle oplysninger om på biblioteket på Hogwarts. Han bliver afsløret sidst i filmen, men der var han næsten glemt.

Halvblodsprinsen passer dog ikke særlig godt med det man oplever i den første film, men afslutningen på filmen lægger op til masser af ’action’ i den sidste dobbeltfilm. Forhåbentlig slipper vi for en Kongen vender tilbage-afslutning, der kunne skære spilletidd med over en halv time.

Men jeg var godt underholdt. Der var ikke de helt store episke slag, og de få kampe der var var overstået med det samme, men filmen fungerer i mine øjne langt bedre end HP og Fønixordenen.

Den får derfor :4af5 af mig, da jeg var godt underholdt på trods af at filmen virker som et slags brohoved mellem film 5 og film 7/8.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Fairground
CA Party Freak
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 22 apr 2002, 16:01
Geografisk sted: ..::CPH::..

Re: Harry Potter og halvblodsprinsen i Imperial

Indlæg af Fairground »

3dotz skrev:
har lige set den nye Harry Potter film - ville hellere have trukket hår ud af næsen - hold nu kæft den var kedelig....!
Haha samme følelse jeg havde efter at have set den første for et par år siden. Prøvede så at se en af de nyere her for nogle uger siden, men efter 50min var min koncentration helt tabt. Nøj en usammenhængende gøgler historie!
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
odder
Bæver Bekæmper
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 03 dec 2004, 16:11
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Re: Harry Potter og halvblodsprinsen i Imperial

Indlæg af odder »

Jeg synes at det du skriver gør, at jeg næsten er nødt til at tage ind og se filmen. Det du skriver rammer nemlig bogen utroligt godt. Den ER mere dyster end de foregående bøger, og derfor synes jeg det ville passe perfekt, at holde den i det dystre tema med farverne. Trods de kærligheds intriger der er på kryds og tværs, så synes jeg mere den bliver holdt i det dystre. Der er ikke så meget fokus på detektivrollen i denne bog, da de jo sådan set allerede HAR fundet ud af, hvem de skal holde øje med. Derfor er det langt mere specifikt denne gang.

Og nu siger du at Halvblodsprinsen ikke passer godt med den første film. Dette er kun fordi den første og anden film er ualmindeligt ringe, og derefter blev der da også skiftet instruktør. Der har så været forskellige instruktør på 3eren og 4eren, inden David Yates overtog pladsen ved "The Order of the Phoenix". 4eren synes jeg til tider følger bogen meget meget dårligt, og den var en kæmpe skuffelse, ligesom 1eren og 2eren. 3eren har jeg aldrig set.

Men David Yates kom til, og min ekskæreste lokkede mig ind og se 5eren, og jeg var overrasket over, hvor godt han rent faktisk følger bogen. Han glemmer selvfølgelig nogle ting (som bliver essentielle i 7eren), men ellers er det småting vi snakker om. Han ramte den rigtig godt i forhold til sine forgængere.

Så ud fra det du siger er jeg meget fortrøstningsfuld. Og når du har set/læst 7eren, så giver Halvblodsprinsen uhyre god mening, og passer perfekt ind.

Den vil faktisk overraske dig mere end du lige regner med kan jeg så sige.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Harry Potter og halvblodsprinsen i Imperial

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg synes Harry Potter filmene er et lidt sjovt fænomen. Jeg har set samtlige af filmene indtil nu, mangler lige den nye, i biografen. Jeg kan sagtens finde på at putte filmene, uanset hvilken, i min dvd-afspiller.

Men tænker man på det startede som eventyrfilm for børn, så har filmene i stor grad mistet det publikum, for filmene er blevet mere og mere dystre, med ondskaben som det dominerende og det lille evigt kæmpende håb - Potter og Co., som den store den store faktor. Men det er også yderst imponerende, for filmene er blevet voksne sammen med skuespillerne - og giver de nyere film nogle helt andre genrefaktorer end de første i serien.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
odder
Bæver Bekæmper
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 03 dec 2004, 16:11
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Re: Harry Potter og halvblodsprinsen i Imperial

Indlæg af odder »

Nu har jeg fået taget mig sammen til at se filmen, og jeg må virkelig indrømme, at jeg var skuffet. Meget meget skuffet faktisk.

Aldrig har jeg set en Harry Potter film, som har mistolket bogen SÅ frit. Den følger jo knapt nok historien, og der sker SÅ mange ting i den, som slet slet ikke sker i bogen, og de vil virkelig komme i konflikt med det i den 7. og sidste.

Jeg synes desuden det er utroligt skidt, at der ikke er fokuseret mere på de minder, som Harry skal ind i, da det er en meget vigtig del af bogen i hvert fald. Jeg synes der er udeladt ALT for mange vigtige ting, og der er tolket ALT for frit.

Jeg er skuffet. Virkelig skuffet.
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Harry Potter og halvblodsprinsen i Imperial

Indlæg af FrZ »

Det næste er at du kan lide twillight 6... who cares?

Ang. Potter filmene... Tror ikke man skal se dem, man bliver bare skuffet.. GENERELT! Film lavet til folk på 10-12 år, skal ikke nydes af folk der er ældre.. Hvorfor tror du at Far-til-fire generation 7 stadig er en succes, men at filmene scorer 0.3 på imdb. De er ikke lavet til "os". EOS.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Besvar