Metallica i Forum 23 juli 09

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Metallica i Forum 23 juli 09

Indlæg af Maunus »

Ja jeg havde fået en billet af min far til en rigtig Heavy-Koncert, hvilket jeg ikke havde oplevet så meget af før af den grund vidste jeg ikke helt hvad jeg havde i mine forventninger.

Da jeg bor et stykke væk var der arrangeret en bus fra byen som kørte til Forum, bussen var fyldt med store mænd med heavy t-shirts, sorte læderveste og en dunst af øl med lidt flere % end tuborg, og det lagde stemningen derind til. Vi kom til forum og det første jeg bemærkede igennem vinduerne var at jeg stod på samme højde som scenen, det var lidt overraskende da jeg havde forventet at scenen var over mig, altså publikum stod i et hul omkring scenen og mens jeg stod der og ventede på at komme ind kunne jeg så se over dem alle sammen, jeg så hurtigt at det langt fra var alle som var så hardcore fans som dem jeg var med i bussen, der var både ældre mere pæne folk og meget unge - det var tydeligt at se nogen kom ligesom mig pga. af navnet og man næsten ikke skulle gå glip af dette.

Da jeg fik mig placeret omkring den runde scene (stod lidt i udkanten ved bar 3) var tiden ved at være inde, men de trak den lige 15 - 20 min. inden de gik på og jeg var lidt spændt på at høre lyden da jeg havde læst tidligere at den skulle have været skrækkelig, men da de gik på synes jeg ikke at det var et problem, lyden var altså helt fin til mig. Bandet gik på til det sygeste lasershow jeg set, (jeg jeg kan egentlig stadig ikke forstå hvordan det kunne lade sig gøre at man kunne se hele strålen i luften hele tiden, der var ingen røg i lokalet og der var rygning forbudt) jeg tror jeg talte det til 8 lasere som hang og oppe under loftet (sammen med 8 kister som jeg vil nævne senere) de gav den fuld gas og ja jeg var rimelig overrasket - jeg var dog lidt skuffet over at jeg ikke kendte sangen, men sådan må det nu en gang være når man ikke er helt rigtig fan.

Aften gled frem og man så ikke mere til deres lasere, men de havde et rigtig fedt lys show som jeg synes personligt gav en super super fed stemning! Under nogen af de næste sange brugte de nogen meget høje ild kanoner (eller hvad sådan nogen hedder) der stod stik flammer på scenen op mod loftet i hvert fald de første 5 meters højde. flammerne skiftede farve og var virkelig en fed effekt. Flammerne havde de tændt et par gange på aftenen og 4 kister som var placeret over selve scenen dansede også lidt op og nede og hang på forskellige skrå vinkler.

Da de spillede deres sidste nummer tændt de alt lyset i rummet mens der blev lukket rigtig rigtig mange badebolde ud til publikum som slog dem rundt, super fed effekt, det havde jeg aldrig prøvet før. Mit humør var virkelig højt og efter som aften gik var jeg kommet længere og længere oppe foran , til sidst stod som en af de forreste da Lars Ulrich næsten og skreg ud i hovedet på mig. Bandet var i det hele taget meget gode til at kommunikere med os og de kastede en masse masse plekter ud til os og James smed endda også sine svedbånd ud. Min far og jeg fik et plekter hver og jeg tog en badebold med mig hjem - det passede mig fint da flyet til grækenland fløj dagen efter. :)

Jeg var meget positivt overrasket over koncerten - og jeg har aldrig været til så god en koncert. Jeg har nok ikke så mange sammenligninger, men jeg har da været 2 gange på roskilde 1 på langelands samt et par få enkelte koncerter. Dette har nok været den bedste jeg har oplevet, musikken er dog ikke noget jeg høre frygtlig meget af men bare stemningen og alt det andet gjorde det til en helt perfekt aften.
:4af5

Grunden til den ikke får 5 er at jeg ikke høre så meget heavy, men havde jeg været til en mere houset koncert med samme scenenshow osv var jeg helt solgt!

(undskyld mig dårlige sprog er ikke for god til dansk=
Brugeravatar
raffay
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 05 feb 2004, 01:14

Re: Metallica i Forum 23 juli 09

Indlæg af raffay »

Hvad skal du have for din badebold? :) Var til koncert d. 20 men nåede desværre ikke at gafle nogen bolde med hjem :(
Skal man skrive noget her?
chreddy1
Request Limit Reached
Indlæg: 4408
Tilmeldt: 08 jan 2006, 18:40
Geografisk sted: 127.0.0.1

Re: Metallica i Forum 23 juli 09

Indlæg af chreddy1 »

Jeg er sq også MEGET interesseret i den Metalli-Bold (lol) :).. Var derinde d. 27. juli, men stod på balkonnen, så havde desværre ingen mulighed for at få en :(.. Heller ikke plektre eller hvad der nu ellers blev kastet, så er MEGET interesseret, hvis du ellers vil sælge det :)..
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 21 nov 2005, 01:08
Geografisk sted: Jydeland

Re: Metallica i Forum 23 juli 09

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Herligt med et review af en ikke-forud-præget koncert gænger!
Og fedt at se, at nogen kan have en ´aha!´ og ´wow!´ oplevelse, med en type musik, man ellers aldrig ville høre.

Jeg synes du giver et meget levende billede af koncerten, og nu kan det godt ærgre mig, at jeg ikke
tog imod konens tilbud om, at tage med min nabo i Forum...

Faktisk har jeg kun én ting at kritisere ved din anmeldele - og det er
Maunus skrev:
(undskyld mig dårlige sprog er ikke for god til dansk=
For hele anmeldelsen er rigtig godt skrevet.
Det er jo kun til allersidst - i denne sætning - dit danske kikser totalt :D

Tak for review!
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Metallica i Forum 23 juli 09

Indlæg af Maunus »

Ville nu bare lige skrive det som en selvfølge da jeg bare har den opfattelse når jeg får 00 og 02 i mine danske stile..

Jeg ligger inde med en badebold i mellem størrelse (der var vist 3 forskellige størrelser) og så har jeg 2 plekter.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Metallica i Forum 23 juli 09

Indlæg af QrazyLeg »

Det kan lige så godt skyldes manglende interesse for faget, der svækker evnen til at sætte sig selv om til en dybere indlevelse i et underligt digt fra 1870

- og ja, så er der altid den inkompatible lærer af den gamle skole, der har set sig sur på én. Eller nyere skole for den sags skyld. Jeg ved af erfaring man ikke skal stille spørgsmålstegn ved nogle lærers undervisningsevner, samt elevers udbytte af timerne.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
JayJay^^
Indlæg: 915
Tilmeldt: 22 apr 2002, 15:25
Geografisk sted: Nord

Re: Metallica i Forum 23 juli 09

Indlæg af JayJay^^ »

Lækkert som Plys skriver og høre, at du har fået en wow oplevelse, med det sagt tror jeg du er gået glip af mange fede koncerter de 2 gange du har været på Roskilde, hvis Metallica kan gice en wow effekt, så er jeg sikker på der er flere af de bands på Roskilde der også ville have givet, der med ikke sagt at Metallica er dårlige
<---------------------------->
§1 I'm always right
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Metallica i Forum 23 juli 09

Indlæg af Maunus »

JayJay^^ skrev:Lækkert som Plys skriver og høre, at du har fået en wow oplevelse, med det sagt tror jeg du er gået glip af mange fede koncerter de 2 gange du har været på Roskilde, hvis Metallica kan gice en wow effekt, så er jeg sikker på der er flere af de bands på Roskilde der også ville have givet, der med ikke sagt at Metallica er dårlige
Har fået lidt den oplevelse at når man tager til noget lign. grøn koncert, roskilde, langeland og beatday (som jeg lige har været til) får man ikke det samme ud af det som hvis man tager i en hal eller sted og ser det ene band man har købt billet til, når det er noget når der er mange bands omkring scenen giver det ikke den samme intense stemning og de servere sjældent noget ekstra..

Nu har jeg købt billet til Muse - det har jeg store forventninger til :angel:
Brugeravatar
JayJay^^
Indlæg: 915
Tilmeldt: 22 apr 2002, 15:25
Geografisk sted: Nord

Re: Metallica i Forum 23 juli 09

Indlæg af JayJay^^ »

Maunus skrev: Har fået lidt den oplevelse at når man tager til noget lign. grøn koncert, roskilde, langeland og beatday (som jeg lige har været til) får man ikke det samme ud af det som hvis man tager i en hal eller sted og ser det ene band man har købt billet til, når det er noget når der er mange bands omkring scenen giver det ikke den samme intense stemning og de servere sjældent noget ekstra..
:
Det er til dels rigtigt, men 2 af mine bedste koncert oplevelser har nu været til en "festival", vil nu mene at de gode live bands kan performe uanset om det er stadion, hal eller festival og give publikum fuld valuta, kan man ikke give 110% til en festival, gør de ikke deres job godt nok imo, de burde være professionelle nok til det.
<---------------------------->
§1 I'm always right
Besvar