Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Hvor meget skal remixes have?

0 ud af 5
0
Ingen stemmer
1 ud af 5
0
Ingen stemmer
2 ud af 5
0
Ingen stemmer
3 ud af 5
0
Ingen stemmer
4 ud af 5
0
Ingen stemmer
5 ud af 5
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 0

Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af Maunus »

Nummeret er næsten lige udkommer og mange er stadig ikke klar over at det eksistere. En af Danmarks førende DJ's har mixet en af de største danske navne inden for Rock nemlig Dizzy Mizz Lizzy.

Mange ville sige inden de høre nummeret at det overhovedet ikke skal overvejes, dette nummer er en katastrofe pga. man ikke skal røre gamle klassikere - men ser vi lidt mere realistisk på nummeret og lytter til hvad der egentlig bliver lavet er jeg selv kommer frem til følgende.

Der går ikke mange sekunder før vi både er præsenteret for det første tekst fra Waterline og breaket med det mørke kendte Morten Breum "hårh". Vi før den første tekst på og her går det sgu helt galt, teksten er cuttet op og nogen steder tror jeg virkelig at jeg har fået fat i en fil med fejl på. Det er som at høre et hak i en gammel CD som tilfældigvis hopper ud af ridsen og stadig kører i beat.
En okay overgang får os direkte hen i et meget originalt stykke af sangen som jeg straks bliver tændt på, det er diskantet men originalt! Hurtig går vi væk fra det igen og vi here mere af det cuttet tekst og guitar riffs ind over, mens vi kan høre effekten kører i baggrunden og vi er ved at nærme os noget - pludselig - trommerne sætter starten, ba-dang! "She don't mind, she took time, in a crime - it's just another waterline" det originale er tilbage der er lagt en ordentlig gang kick og et clap henover, tempoet er et smule hurtigere og det er fandeme noget som lyder af noget! En diskantet overgang og vi er tilbage til helvedet med cuttet vokaler og en lang opbyggende effekt står nærmest alene til det en sidste gang bryder ud i det originale med ekstra kick og clap på og derefter en brat slutning.

Jeg har meget svært ved selv at give sådan et nummer karakter da jeg personligt er vældig glad for både Morten Breum og Dizzy Mizz Lizzy, jeg skal/har se/set dem begge live men dette remix synes jeg bliver ødelagt i stykkerne med den cuttet vokal. Jeg savner noget mere fra Waterline. Der er så ingen tvivl om at det lyder fucking fedt når det originale først bliver revet frem!

Jeg vil sige at dette remix fortjener 3 du af 5 - der er fat i den lange ende, men der er nogen ting som ødelægger det. Hvorvidt om gamle klassikere skal remixes eller ej gider jeg slet ikke tage hensyn til da man helt selv vælger at høre det og man altid vil have forskellige fortolkninger af numre.

(kan ikke finde de CA mærker vi har??)

Nogen som ved om det bliver udgivet med Dizzy Mizz Lizzy samtykke, om DML måske selv har bedt Morten Breum om at lave remixet? for det lyder som om han har haft fat i en noget mere avanceret remix pakke (: - til sidst kan jeg sige at jeg er nået spændt på at høre hvad vi ellers kan møde af gamle rock produceringer som bliver peppet op.
Senest rettet af QrazyLeg 10 maj 2010, 21:52, rettet i alt 7 gange.
Begrundelse: dwr: Har tilføjet 0 ud af 5. | QzL: Forsøgt at genskabe afstemningen - dog uden held...
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Re: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af Sunshine »

jeg troede også, at der var fejl i filen da jeg hørte den. Point herfra er 0 ud af 5.
Billede
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af QrazyLeg »

Kode: Vælg alt

:0af5
:1af5
:2af5
:3af5
:4af5
:5af5
giver henholdsvis:

:0af5
:1af5
:2af5
:3af5
:4af5
:5af5

Og det står også i opslaget til dette area.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
cyrus
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 05 jan 2008, 17:18
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Re: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af cyrus »

Gir den kun
:2af5

Selve den originale version siger mig ikke noget, da jeg ikke er den store rock fan, Men med hensyn til breums mix version, så syntes jeg mixet går hen og blir lidt rodet, og som der blir nævnt, så lyder det til tider som om sangen hakker nogen gange...
Så må sige det er ikke et mix, jeg kommer til at høre af mig selv, og har heler ikke den store tro til at det er et nummer, som kommer til at blive brugt så meget på de forskellige club's rundt i landet..

Kunne godt havde givet den kun en CA men har ingen forklaring på hvorfor jeg gir den to, noget siger mig bare at det er hvad det her Remixe fortjener..
Celebrate Your Life With House
chreddy1
Request Limit Reached
Indlæg: 4408
Tilmeldt: 08 jan 2006, 18:40
Geografisk sted: 127.0.0.1

Re: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af chreddy1 »

Nu har jeg ikke hørt dette track i fuld længde, men det jeg har hørt var mere end rigeligt, og vil derfor give den et stort rundt 0!
Jeg har altid været meget glad for Dizzy's musik, og det her er uden tvivl voldtægt af en klassiker i største stil.. Desværre!

:0af5
goafreak
Indlæg: 4590
Tilmeldt: 19 aug 2002, 19:42
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Re: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af goafreak »

Der må jeg så sige jeg er uenig.
Dette track er nyskabelse selv! Måden han bruger den originale men dog samtidig tilføjer den et nyt pift er jo helt unikt! Jeg synes generelt Morten Breum tilføjer en masse nyt til den totalt smadret electrohouse-agtige genre...






.... HA!
BØH
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af Maunus »

må give Goa ret i at det er ret nyt, men måske ikke klar til mig. Det har lyd alla andre rock numre som gerne vil holdes originalt men stadig det nye i det at den har det cuttet og syret men også de originale stykker med kick og clap over
wernermeyer
Indlæg: 414
Tilmeldt: 04 jun 2007, 02:21

Re: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af wernermeyer »

Maunus skrev:må give Goa ret i at det er ret nyt, men måske ikke klar til mig. Det har lyd alla andre rock numre som gerne vil holdes originalt men stadig det nye i det at den har det cuttet og syret men også de originale stykker med kick og clap over
Tror ikke helt du fangede den ironi der kunne forekomme i Goas indlæg... :)
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Re: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af Sunshine »

tror den sidste linie blev overset :D
Billede
Zivago
Indlæg: 1510
Tilmeldt: 24 apr 2002, 16:06

Re: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af Zivago »

Stort rundt 0 (da man desværre ikke kan give negative karakterer)
Det er noget crap

Zivago
Deejay_Wonder
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 14 dec 2004, 15:14
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af Deejay_Wonder »

Stort rumpehul fra mig. Magen til lort skal man lede længe efter
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Re: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af dwr »

Jeg må også give den
:0af5
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
aroxdk
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 01 jan 2005, 18:00
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Re: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af aroxdk »

Hmm. Synes da det er ok. Ikke et let nummer at remixe og heller ikke et "nødvendigt" remix, men når det nu er der skal jeg nok få lidt nytte af det :)
Dj Dk
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 21 apr 2006, 14:50
Geografisk sted: der hvor jeg befinder mig nu
Kontakt:

Re: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af Dj Dk »

Jeg vælger at give den
:0af5


Kun fordi at visse sange skal der bare ikke pilles ved !
CrazyBrain
Indlæg: 968
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:29
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Re: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af CrazyBrain »

:0af5

Har aldrig brudt mig voldsomt om Morten Breum, men dette er simpelt utilgiveligt!
Billede
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af Maunus »

Det er meget fedt at der ikke er en eneste som har stemt :D
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Re: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af Sunshine »

Jeg havde med glæde stemt, hvis muligheden 0 ud af 5 havde været der.
Billede
Iwers
Indlæg: 526
Tilmeldt: 23 sep 2009, 21:23
Geografisk sted: Haderslev

Re: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af Iwers »

Sunshine skrev:Jeg havde med glæde stemt, hvis muligheden 0 ud af 5 havde været der.
og det er jo lige hvad den er ;) :lol:
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
Brugeravatar
aroxdk
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 01 jan 2005, 18:00
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Re: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af aroxdk »

aroxdk skrev:Hmm. Synes da det er ok. Ikke et let nummer at remixe og heller ikke et "nødvendigt" remix, men når det nu er der skal jeg nok få lidt nytte af det :)
Vil da godt indrømme at jeg ikke har brugt det endnu, så jeg ved sq ikke. Holder mig nok også til originalen i fremtiden :oops:

Har været til et par private fødselsdage på det sidste, og "tilfældigvis" er Dizzy albummet fra 1994 blevet hevet frem et par gange, og det er da et af de allerbedste (danske) albums nogensinde :D
chreddy1
Request Limit Reached
Indlæg: 4408
Tilmeldt: 08 jan 2006, 18:40
Geografisk sted: 127.0.0.1

Re: Dizzy Mizz Lizzy - Waterline (Morten Breum Remix)

Indlæg af chreddy1 »

Iwers skrev:
Sunshine skrev:Jeg havde med glæde stemt, hvis muligheden 0 ud af 5 havde været der.
og det er jo lige hvad den IKKE er ;) :lol:
Fixed :)
Besvar