Cranberries - Zombie (Cover af ColeMarie Soleil)

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Cranberries - Zombie (Cover af ColeMarie Soleil)

Indlæg af dwr »

Jeg stødte bare lige på den her video, da jeg sad og bladrede rundt, som man nu gør og mente, at den var værd at dele.
Hun fejler et tydeligt sted: Dér, hvor hun går dybt i "zombie".

Alligevel synes jeg den var værd at dele med jer andre, da jeg synes udviser en rigtig dejlig vokal taget i betragtning, at den er live og må antages at være ubehandlet (ProTools og den slags). Og så synes jeg bare det er en sindssygt fed fortolkning af nummeret i stedet for de standard covers, der bare følger originalen slavisk.

Første vers lyder relativt normalt, men derefter starter hendes egen fortolkning ret tydeligt.




:4af5
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Iwers
Indlæg: 526
Tilmeldt: 23 sep 2009, 21:23
Geografisk sted: Haderslev

Re: Cranberries - Zombie (Cover af ColeMarie Soleil)

Indlæg af Iwers »

Fantastisk sang.. har den selv liggende i en lidt pumpet 2010 version. 'Louis Proud - Zombie (The 2010 Radio Edit)'
Men når nu det ikke skal være så elektronisk, vil jeg sige at hun nu klarer det helt godt :)
vil give en stor tre'er
:3af5
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Re: Cranberries - Zombie (Cover af ColeMarie Soleil)

Indlæg af dwr »

Jeg er nok af den lidt mere konservative skole, der mener, at alt andet end en akustisk eller rock gengivelse af nummeret er voldtægt (selv Breed 77's rock cover version er også voldtægt). Men igen - det er nok lidt som med Dizzy Mizz Lizzy. Der er ting, som man bare får svært ved at lave om på uden det lyder forkert.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Besvar