HP ENVY 15 Beats

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
Iwers
Indlæg: 526
Tilmeldt: 23 sep 2009, 21:23
Geografisk sted: Haderslev

HP ENVY 15 Beats

Indlæg af Iwers »

Jeg må indrømme at denne computer har en meget tiltrækkende virkning på mig.

Computeren er blevet lavet i et samarbejde mellem HP, Dr. Dre og Jimmy Lovine. Ideen skulle være at musikelskere skulle kunne høre musikken som den lyder når den bliver skabt i studierne. Af samme grund har man valgt også at smide et par Dr. Dre Solo hovedtelefoner med i pakken.

Computeren får da heller ikke for lidt reklame. Product placement må vær hvad man kalder dette:


og 2:27 min inde her


Hardwaren ser ikke dårlig ud, den bliver leveret med traktor le og et par programmer fra adobe til foto og video redigering. Og så har den jo et ret lækkert design.

Dog er prisen lidt i overkanten. 14.000 kr kommer den i følge hp's egen hjemmeside til at koste. I Hp's amerikanske shop starter prisen på $1,249.99 ~ 7.800 kr. (En urimelig stor forskel?)

Læs om specifikationerne her: http://www.shopping.hp.com/webapp/shopp ... aoid=65888

Hvis prisen kommer lidt under den amerikanske startpris lige nu kunne det da være et interessant emne, men min nuværende bærbar har heldigvis (forhåbentlig) 1-2 år at gå på endnu :)

Billeder:
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
Brugeravatar
CCK^
Indlæg: 725
Tilmeldt: 24 sep 2003, 21:41
Geografisk sted: 9000 cement

Re: HP ENVY 15 Beats

Indlæg af CCK^ »

høhø "høre musikken som den lyder når den bliver skabt i studierne". yeeeees.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: HP ENVY 15 Beats

Indlæg af QrazyLeg »

Det er jo et godt salgstrick til mp3-hajen. Man glemmer så bare musikken fra studie til cd er voldsomt komprimeret, og derforuden så fra cd til mp3 også har en mindre kvalitetsmæssig konsekvens.

Bortset fra det så ser det ud til at være en ganske lækker maskine. At den amerikanske pris er så meget lavere end den danske er et generelt "problem" ved computerkøb.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Iwers
Indlæg: 526
Tilmeldt: 23 sep 2009, 21:23
Geografisk sted: Haderslev

Re: HP ENVY 15 Beats

Indlæg af Iwers »

ja, tænkte også at det som de sidder og hører i studiet (1000+ kbit .wav) er langt fra 320 kbit som normale mennesker har muligheden for at komme i nærheden af :)

Rart at se at folk ikke snakker om apple med det samme, som jeg har set de har gjort på mange andre sider, hvor jeg har forsøgt at finde info om maskinen :)
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: HP ENVY 15 Beats

Indlæg af Maunus »

Jamen jeg kan da være den første til at bryde isen. Er den ikke ret inspireret af apple's design? Hvis du ikke allerede var klar over det findes der også en model som er uden alt det der dr. dre logo på.. måske det kan betale sig for nogen.

Kender en som har købt sig en (ikke dr. dre udgaven) og han skulle vist være fin glad for den - det er til alm. studie brug.
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Re: HP ENVY 15 Beats

Indlæg af DjMail »

Hehe man skal være en ganske stor tåbe hvis man ryger på røven over "høre musikken som den lyder når den bliver skabt i studierne" - det siger sig selv at dette ikke kommer til at ske.

Den største detalje er som der nævnes at du næppe får en alt dit musik i arbejdsfiler fra producenterne - selv wave filen er ikke i samme kvalitet som det du har i studiet.
Jo samples osv. er i wave, men når jeg f.eks vrider en synth ud af en Virus Ti - så får den mindre albuerum når den optages ud i wave, end den har i ren synth.

og så skal de der dre ting snart pisse af, hvis folk vil have studie kvalitet - så køb studie udstyr...
Besvar