Motivation

Herunder hører kun snak omkring Chart Attack - Tunes of the Month.

Redaktører: Sunshine, Dj Pantheon

cyrus
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 05 jan 2008, 17:18
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Re: Motivation

Indlæg af cyrus »

Er det ikke for meget arbejd?
Så kan det hurtig blive til 3-4 cd'er om månden..

Og en anden ting, er helt forståeligt med at vi skal ramme publikumet mere bredt...
Men det kræver vel at der er personer i TOTM crewet som ved hvad der rykker inde for hvert enkelt genre.
Jeg kan kun tale med inde for House/Electronic/Dance..

Og som det sidste, hvor langt tid efter release date er en sang for gammel til at komme med på CA - Tunes Of The Mounth
Celebrate Your Life With House
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Re: Motivation

Indlæg af Sunshine »

Det er jeg helt enig i. Jeg synes altså, at hver person er ansvarlig for at overholde reglerne både hvad angår numrenes kvalitet (!!), men også hvor gamle/nye de er. Jeg ved godt at jeg er "overhovedet" på en måde, men jeg orker bare ikke at skulle tjekke alt igennem inden udgivelse, når jeg har rigeligt i at skulle downloade, holde styr på hvem der har uploadet hvad, pakke ud og pakke ned, omdøbe, sætte i rækkefølge osv. Jeg bruger faktisk rigtig lang tid på at samle skidtet, så jeg synes det mindste jeg kan kræve af jer, er at I selv holder styr på om jeres numre overholder regelsættet.
:)
Billede
chreddy1
Request Limit Reached
Indlæg: 4408
Tilmeldt: 08 jan 2006, 18:40
Geografisk sted: 127.0.0.1

Re: Motivation

Indlæg af chreddy1 »

Ikke for at fremstille mig selv som perfektionist, for det er jeg bestemt ikke! Men jeg har som regel styr på det, da jeg selv er meget kvalitetsbevidst når det kommer til musik..
Hvis det ender med at blive 2-3, måske 4, cd'er pr. måned, så er jeg klart på trance afdelingen.. Men det kommer vel ikke bag på nogen.. :)
cyrus skrev:Og som det sidste, hvor langt tid efter release date er en sang for gammel til at komme med på CA - Tunes Of The Mounth
Jeg mener at det er max 1 måned "tilbage i tiden".. Dvs. hvis vi udgiver CA TOTM januar, så må sangen ikke være ældre end december.. Hvis jeg fejler her må nogen, der har lidt mere styr på det, lige rette mig.. ;)
cyrus
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 05 jan 2008, 17:18
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Re: Motivation

Indlæg af cyrus »

Sunshine skrev:Det er jeg helt enig i. Jeg synes altså, at hver person er ansvarlig for at overholde reglerne både hvad angår numrenes kvalitet (!!), men også hvor gamle/nye de er. Jeg ved godt at jeg er "overhovedet" på en måde, men jeg orker bare ikke at skulle tjekke alt igennem inden udgivelse, når jeg har rigeligt i at skulle downloade, holde styr på hvem der har uploadet hvad, pakke ud og pakke ned, omdøbe, sætte i rækkefølge osv. Jeg bruger faktisk rigtig lang tid på at samle skidtet, så jeg synes det mindste jeg kan kræve af jer, er at I selv holder styr på om jeres numre overholder regelsættet.
:)
Ja selvfølgelig.. Der er som sån heler ikke noget svært i at overholde de regler der nu er..
Kvaliteten af sangene er jo noget af det nemmeste, set fra min side af, så vil jeg ikke eje eller have sangen under 192Kbps, så heler vendte til jeg kan købe/få den bedre..
Men noget andet, hvornår er en sang for gammel er det 2-3 eller 4 md efter udgivelsen?
Feks. nu ku jeg da godt finde på at smide "dj_doohan_and_dj_requena-in_the_heat_of_the_nigh" på næste gang, fordi jeg valgte den fra sidste md. til TOTM men når vi skal vælge vores sange så vil den jo være 2 md. gammel ca. er det så for meget?
Celebrate Your Life With House
cyrus
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 05 jan 2008, 17:18
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Re: Motivation

Indlæg af cyrus »

chreddy1 skrev:Ikke for at fremstille mig selv som perfektionist, for det er jeg bestemt ikke! Men jeg har som regel styr på det, da jeg selv er meget kvalitetsbevidst når det kommer til musik..
Hvis det ender med at blive 2-3, måske 4, cd'er pr. måned, så er jeg klart på trance afdelingen.. Men det kommer vel ikke bag på nogen.. :)
Så hopper jeg gerne med på House/Electronic cd'en.. Men er det ikke for meget arbejd, bare tænk på når det skal samles osv. her tænkes også på cover..
chreddy1 skrev:
cyrus skrev:Og som det sidste, hvor langt tid efter release date er en sang for gammel til at komme med på CA - Tunes Of The Mounth
Jeg mener at det er max 1 måned "tilbage i tiden".. Dvs. hvis vi udgiver CA TOTM januar, så må sangen ikke være ældre end december.. Hvis jeg fejler her må nogen, der har lidt mere styr på det, lige rette mig.. ;)
Så skal vi da have ændret reglerne kan jeg se.. :D
For kigger man i reglerne er det jo sån set iorden at tage nummer der går tilbage til 90'ern.. Synes selv det er for langt tilbage.
TOTM Reglerne skrev:Alle vælger 2 sange hver måned, som repræsenterer netop deres unikke musiksmag. Den endelige tracklist vil derfor afspejle medlemmernes specielt udvalgte sange, til resten af brugernes fornøjelse. Sangene skal hellere være lytterbare fremfor det nyeste nye, hvis man en måned er helt vild med fx. Spacefrog - Follow me er det i orden at have den som sit ene valg.
Celebrate Your Life With House
chreddy1
Request Limit Reached
Indlæg: 4408
Tilmeldt: 08 jan 2006, 18:40
Geografisk sted: 127.0.0.1

Re: Motivation

Indlæg af chreddy1 »

Haha, som jeg sagde: "Hvis jeg fejler her må nogen, der har lidt mere styr på det, lige rette mig.."
Jeg var altså ikke helt sikker på det, da jeg altid er oppe og køre over nye tracks og derfor altid smider nye tracks på TOTM.. ;)
Men godt lige at få sat det på plads.. :)
cyrus
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 05 jan 2008, 17:18
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Re: Motivation

Indlæg af cyrus »

chreddy1 skrev:Haha, som jeg sagde: "Hvis jeg fejler her må nogen, der har lidt mere styr på det, lige rette mig.."
Jeg var altså ikke helt sikker på det, da jeg altid er oppe og køre over nye tracks og derfor altid smider nye tracks på TOTM.. ;)
Men godt lige at få sat det på plads.. :)
Nå jo. Hehe.. Men i stedet for at rette på dig, synes jeg måske vi sku rette i reglerne..
Celebrate Your Life With House
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Re: Motivation

Indlæg af Sunshine »

cyrus skrev:Men i stedet for at rette på dig, synes jeg måske vi sku rette i reglerne..
Jamen så er det det vi gør. :)

Jeg vil gerne have lov til at være joker mht. tracks. Jeg har simpelt hen bare ikke den samme tid som jeg havde engang mht. at udforske charts, downloade/købe musik osv. som jeg havde engang, så - hvis det er okay med jer - vil jeg rigtig gerne ikke være obligatorisk med tracks til hver udgivelse. Men finder jeg nu noget, så smider jeg det på. Lyder det rimeligt?
Jeg skal selvfølgelig nok gøre alt det andet, som jeg har gjort op til nu. Holde trådene samlede, lave selve releaset osv.
Billede
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Re: Motivation

Indlæg af Sunshine »

cyrus skrev:Men noget andet, hvornår er en sang for gammel er det 2-3 eller 4 md efter udgivelsen?
Feks. nu ku jeg da godt finde på at smide "dj_doohan_and_dj_requena-in_the_heat_of_the_nigh" på næste gang, fordi jeg valgte den fra sidste md. til TOTM men når vi skal vælge vores sange så vil den jo være 2 md. gammel ca. er det så for meget?
Det er vel en standard vi selv kan sætte. Du skal tænke på, at idéen med TOTM er at samle den forgange måneds bedste hits, som der står i nfo'en. Det betyder, at hvis du til oktober-udgivelsen har valgt et nummer, der blev udgivet i august, så var den en måned da du valgte den, men to da TOTM-oktoberudgaven blev udgivet. Det er ikke for gammelt. Begynder vi nu at snakke et halvt år, synes jeg det snerper til. Men det ved jeg ikke, hvad siger I andre? Er et halvt år rimeligt?
Billede
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Motivation

Indlæg af Maunus »

jeg vil gerne det houset, elektroniske og den genre. Se evt. tidligere vedlag, altså breum style og "alm" numre som bliver pimpet. Måske Cyrus er under samme kategori som mig?
cyrus
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 05 jan 2008, 17:18
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Re: Motivation

Indlæg af cyrus »

Sunshine skrev:
cyrus skrev:Men noget andet, hvornår er en sang for gammel er det 2-3 eller 4 md efter udgivelsen?
Feks. nu ku jeg da godt finde på at smide "dj_doohan_and_dj_requena-in_the_heat_of_the_nigh" på næste gang, fordi jeg valgte den fra sidste md. til TOTM men når vi skal vælge vores sange så vil den jo være 2 md. gammel ca. er det så for meget?
Det er vel en standard vi selv kan sætte. Du skal tænke på, at idéen med TOTM er at samle den forgange måneds bedste hits, som der står i nfo'en. Det betyder, at hvis du til oktober-udgivelsen har valgt et nummer, der blev udgivet i august, så var den en måned da du valgte den, men to da TOTM-oktoberudgaven blev udgivet. Det er ikke for gammelt. Begynder vi nu at snakke et halvt år, synes jeg det snerper til. Men det ved jeg ikke, hvad siger I andre? Er et halvt år rimeligt?
Jamen er også med på den med et halvt år er max..

Maunus skrev:jeg vil gerne det houset, elektroniske og den genre. Se evt. tidligere vedlag, altså breum style og "alm" numre som bliver pimpet. Måske Cyrus er under samme kategori som mig?
Ja ligepræcis.. Og den genre jeg bevæger mig indefor
Celebrate Your Life With House
Sig-Mund
Indlæg: 1293
Tilmeldt: 18 sep 2003, 22:15

Re: Motivation

Indlæg af Sig-Mund »

Hvorfor ændre noget? der er 2-3 der brokker sig ud af 20. Havde kunne forstå hvis hele tråden var fuld af kritik, men fordi der er et par stykker der ikke lige synes om valget af numre, og diverse andre ting. Så skal der da ikke ændres noget, nå de resterende 95% bare siger tak og er glade.
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Motivation

Indlæg af Maunus »

Næste måned er det bare 5 andre som brokker sig :)

Der er åbenbart mange som downloade! Fedt nok!
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Motivation

Indlæg af Maunus »

Jeg tror virkelig også at det har hjulpet at den blev lagt i req area.. Der gik f.eks. lang tid før jeg fandt ud af at CA havde noget som hed TOTM.. jeg befandt mig altid bare i req area :D:D
Brugeravatar
David
Indlæg: 614
Tilmeldt: 14 aug 2002, 11:34
Geografisk sted: Danmark

Re: Motivation

Indlæg af David »

Lige præcis, tror ikke over halvdelen af de aktive brugere kigger forbi Generelt Musik, det er mest bare Request og Off-Topic. Så det bør vi gøre fremover også =)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Motivation

Indlæg af QrazyLeg »

Det kunne evt, laves som bekendtgørelse, så kommer det automatisk i alle fora. Når måneden er omme laver man det til en almindelig post (det kan gøres i indstillingerne allerede ved oprettelse af indlæg) og smider næste udgivelse ud som opslag. Lav linket [.hide][./hide] (uden .) så der skal trykkes "thank post" eller besvares. Når folk ikke har nogen kritik til det kan man opfordre til bare at trykke thanks. Så er der lidt styr på hvor mange der henter det.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
David
Indlæg: 614
Tilmeldt: 14 aug 2002, 11:34
Geografisk sted: Danmark

Re: Motivation

Indlæg af David »

Ah ja, helt sikkert. Ville være cool, har tænkt lidt på det, men vidste ikke om i admins ville være med på den :)
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Re: Motivation

Indlæg af Sunshine »

Jeg vil nu altså allerhelst have en tæller på ftp'en. Det er mere realistisk end antal thanks/svar herfra, idet folk udenfor CA jo også kan hente det, hvis de blot får download linket af en ven eller lignende.
Billede
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Re: Motivation

Indlæg af Sunshine »

David skrev:Ah ja, helt sikkert. Ville være cool, har tænkt lidt på det, men vidste ikke om i admins ville være med på den :)
nu er jeg jo også med i moderatorgruppen, så vi kan som sådan få det lige som vi vil have det. :)
Billede
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:05
Geografisk sted: Et sted i DK

Re: Motivation

Indlæg af DoMiNaToR »

Stats for download af jeres mix denne månede er:

Alt er opgivet i GB
  • 1/12 2.9
    2/12 1.9
    3/12 1.56
    4/12 3.32
    5/12 0.77
    6/12 0.52
    7/12 0.31
    8/12 5.52
    9/12 0.79
    10/12 0.26
    11/12 0.26
    12/12 0.52
Det giver faktisk 18.63 GB slet ikke dårligt, dette er rent http trafik, så jeres ftp trafik er ikke medtaget og 12/12 er selvfølgeligt ikke for en hel dag :wink:

Jeg har et lille forslag, en julegave pakke med alle mixes fra i år, det ville være en nice gave, og i skal være velkommen til at hoste den på min server 8)
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
Besvar