[2009] Ertænksomhed og anden kritik

Til alle folk som er med i Yearmix 2009.

Redaktører: 3dotz, Sunshine, Feffe, T-Mazz, kloojve, Chart Attack Yearmix

Besvar
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

[2009] Ertænksomhed og anden kritik

Indlæg af 3dotz »

Skal vi ikke lige holde kritikken om mixets opståen internt i dette forum isf at fremhæve sig selv i Review area.

Min opfattelse af dette års mix er, at I er nogle sløve padder. Nu kommer forklaringen, som nok ikke havde været ændret, hvis deadline havde været 1. december.

Jeg har nydt at være med til at få dette mix på gaden. Det har været en udsøgt fornøjelse, men er der en ting, der går igen igennem statustråde og andre 2008-tråde i dette område, så er det, at I slet ikke er gået i gang i god tid, og det derfor er blevet sidste-øjebliks-arbejde.

Fra En uge til deadline tråden.

Goafreak
Jeg er slet ikke begyndt endnu - Har lidt problemer med sangvalg.
3dotz
Nu har Samo behov for at gå udover deadline
Bakko med 6 dage til deadline
jeg synes et elelr andet sted også vi skal tænke på at atge nogle af de sange som folk har smidt op jeg tjekker lige listen ud også leger jeg lidt med det i aften så finder jeg sku lige ud af hvad jeg så gør. men lover det er her inden Torsdag
Kloovje
jeg regner med at lave mit færdigt i løbet af ugen
Stacok
Jeg tror det kniber lidt. Men skal gøre mit bedste.
SMS besked fra Thomazmix til nco
Fik denne SMS fra Thomazmix i dag:
Kode:
Hey.. Kan du ik skrive til wonder at jeg bliver nok et par dage forsinket med det mix.. Jeg er blevet pisse syg. Har ligget og brækket mig hele dagen. Og er først lige kommet lidt til mig selv men har stadig pisse ondt i maven. Havde ellers regnet med at mixe i dag og i morgen. Nu må vi om jeg får det bedre. Det er jeg sq ked af hvis jeg ik får mixet færdig.. :-(
Wonder skrevet 3 dage før deadline
jeg laver det på fredag
Wonder på deadlinedagen
har kun aftalt med Sunshine at hun kan vente til søndag hvor vi laver det færdigt
Og så er der andre tråde.

Hvad angår Goafreak og hans ønske om at få tildelt en genre, så synes jeg nok, at det har været muligt at vælge en genre selv, som man følte man havde lyst til. Jeg kunne godt have sagt til en "trampedreng", at han skulle mixe R'n'B, men hvordan var det så gået.

Skal vi tage coveret med, så har vi endnu et par damecovers, som kendes til hudløshed. Har vi virkelig ikke mere fantasi. Vil dog lige sige, at det år hvor Happy valgte at forlade denne jord, der havde vi ingen damer med.

Vi har også brugt lang tid på at få tracklists op, og hvor mange af jer har brugt Yakuzas FTP? Nu mangler vi tracklists på Wubbis psy-mix og flere fejl på coveret.

Så er der det med releasefilerne.

Vi har fået nogle erfaringer fra dette års mix, som vi kan bruge de kommende år. Det har været en fornøjelse at deltage, men hvor mange af jer var gået i gang med at mixe i starten af november, hvis deadline var 1. december?

Den officielle yearmixtråd blev lagt op den 26. oktober, og vi var så småt startet dage før.

Der har været tid nok til at gå i gang. Har I ris så bare kom med den. Også på mig, men lad os holde review area til selve mixet, og det produktionstekniske herinde.

Godt nytår til jer alle sammen.
Michael ...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 23 apr 2002, 09:57
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

Det er helt fint alt det du skriver 3 dotz.. og jeg er enig med dig..

1 ting er at mixerene ikke afleverede til tiden, nogle endte med fiberredninger, og nogle ikke oplyste tracklister.
Men en anden og mindst ligeså vigtig ting var styring af projektet..

Aldrig har jeg oplevet så ringe styring, folk henvendte sig gang på gang til mig?! selvom jeg "kun" stod for intro og mit eget mix.

Jeg havde forstået at det var 3dotz og Sunshine der i samarbejde ville stå for at "lede" mixet, jeg havde meldt ud at jeg gerne ville hjælpe hvis folk var i tvivl om ting. Det tog simpelthen overhånd til sidst og det var ikke meget man hørte til hverken 3dotz eller sunshine!

Sunshine var vidst uden internet, og 3dotz havde travlt på arbejdet..
Det er selvfølgelig uheldigt men så må man enten kommunikere ud at der er en anden der overtager så folk ved hvem de skal henvende sig til, eller indse at hvis ikke tiden er til det så må man melde fra?


Domin, NCO, Feffe, Unitedpublic, The Jackal, Dj Wonder, Goafreak og jeg formåede så at løse de problemer der opstod, men en egentlig "Leder" af projektet oplevede jeg aldrig! Og det gjorde at vi mange gange lavede dobbeltarbejde eller gik fejl af hinandens informationer.

Der er nødt til at være en til at tage en beslutning og bestemme..


Så ud over mixerenes ringe præstation så fejlede vi også på "Leder" feltet.

En ting der ABSOLUT skal være på plads næste år. Har man ikke tid eller tror man at man får travlt må man hellere lade vær at melde sig til jobbet. Det tager tid og man er nødt til at være med i alt fra hjemmeside til cover og mix samt afvikling på radio osv. det nytter ikke noget at stole blindt på at folk gør det for én så sker det som i år at vi d 29. stadig ikke har en aftale på plads med MMradio, at Cue Filen mangler, fejl på covers, osv.



En stor tak til alle dem der knoklede i de sidste timer :)
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 23 apr 2002, 09:57
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

PS. Mit nick Staves K L O O J V E :)
goafreak
Indlæg: 4590
Tilmeldt: 19 aug 2002, 19:42
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Det var måske lidt forkert formuleret med at få tildelt en genre. Mente nu mere, at der bliver valgt 6-12 genrer og så kan folk melde sig på en genre, så det hele ikke bliver house.
BØH
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Helt sikkert. Der manglede en bedre leder, og jeg er glad for at få skudt i skoene, at jeg ikke levede op til at være den ansvarlige for projektet.

Jeg har nok undervurderet, hvor lidt selvstændige deltagerne har været. Jeg har gået efter, at alle deltagere følte et ansvar for DERES arbejde, og at det ikke var nødvendigt at true med stok og sten.

Jeg har haft for høje forventninger, og jeg tager imod kritikken, som jeg finder berettiget (det meste af det).

Men at de henvender sig til dig må være fordi de ikke har læst siden igennem. Der står flere steder, at jeg står som ansvarlig. Goafreak kunne ikke finde reglerne, selv om de stod i to forskellige topic.

Jarke bliver tilføjet efter deadline for tilmelding. Thomazmix kommunikerer igennem nco. Det er ikke nemt, når flere af deltagerne ikke selv deltager i området.

Jeg opdager nu også, at Tobias Panum ikke er med på mixet. Irriterende nok havde du advaret mig imod ham på grund af sidste års problemer.

Jeg var ikke god nok til at holde styringen, og jeg formåede aldrig at få en ping-pong effekt i gang. Den kom først da lokummet brændte, og der var det ikke mig, der var i styringen længere. Det skal jeg gerne beklage, men det ændrer ikke ved, at de mange sene afleveringer og andre småting gjorde, at der ikke var ordentlig tid til finpudsning.

Og her haltede vi fordi deadline hele tiden flyttede sig. Jeg har dog stadig nydt at være med, og jeg har ikke fået nogen PB under mixperioden fra årets opskrift blev lanceret til mixet skulle ud, så det har været svært at vide, hvad der foregik.

PS mit navn staves 3dotz ikke 3 dotz :D

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
ThomazMix
Chart Attack VIP
Indlæg: 510
Tilmeldt: 28 sep 2002, 02:12
Geografisk sted: Cph dk
Kontakt:

Indlæg af ThomazMix »

3dotz skrev: Jarke bliver tilføjet efter deadline for tilmelding. Thomazmix kommunikerer igennem nco. Det er ikke nemt, når flere af deltagerne ikke selv deltager i området.
Det med Jarke, synes jeg nu også var lidt underligt og der var ingen der rigtig vidste hva han mixede med. Så derfor endte det med at nogen brugte samme nummer.
Ang. mig. Den ene gang jeg skrev til Nick lå jeg og brækkede mig. Derfor jeg skrev en sms så han kunne sige det videre. Så den vil jeg sq ikke have på mig at jeg kun kommunikeret igennem Nick!! Ikke for at pudse glorien men synes nu jeg har været med i div. tråde her.
Men som i selv siger, det har været en rodet omgang og for meget sløseri.
Det gør vi bare bedre næste gang. :wink:
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 23 apr 2002, 09:57
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

Præcis.. lad os få alle ting på bordet.. så vi kan bruge det til næste år!

Dette er ikke svin- og bliv svinet tråd.. det er i den grad kritik vi kan bruge til noget..

super at folk deltager og er ærlige :)

det bliver super godt næste år :)
goafreak
Indlæg: 4590
Tilmeldt: 19 aug 2002, 19:42
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

kloojve skrev: Dette er ikke svin- og bliv svinet tråd..
Jeg har ellers været oppe et par gange nu i denne tråd :(

Jeg menes da også vi plejede at starte tidligere de sidste par år.
BØH
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 23 apr 2002, 09:57
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

Goafreak... jeg syntes ikke du skal tage det personligt.. grunden til folk siger disse ting er (går jeg da stærkt ud fra) at de ønsker det bedste for CAYM :)
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Kan kun sige, at der intet personligt er i det fra min side. Det er bare (sø)forklaringer til visse ting, der ikke gik helt efter planen.

Men hvis vi ikke får de dårlige ting frem, så kan vi ikke bruge dem til at forbedre os til næste år. De to største problemer i år må helt sikkert være:

En for lidt synlig leder, og en mixer der trådte ind som uofficiel leder.
Mangel overholdelse af deadline og slendrian.

Det giver støj på linien, og gør det svært at vide, hvad man skal rette sig efter. Hvis jeg havde stået stejlt på, at alle som ikke havde indleveret den 20. december røg ud, så havde vi haft en halvfærdig cd. Nu har vi trods alt udgivet to mixcder, som er lavet af amatører til amatører, og på trods af fejl alligevel fået ros for dem.

Det er da helt sikkert at CAYM 2009 uanset hvem lederen vil være vil gøre musikken bredere i spektret igen.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Feffe
Site Admin
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:35
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

Jeg synes det var en rodet omgang ballade og jeg er sikker på at hvis vi ændre deadlines noget tid tilbage, så vil det give en masse større råderum og desuden vil der være tid til at komme med nødplaner . Man kan desuden også tillade sig at smide de folk ud som ikke overholder tidsplanen og nå at få en ny med på banen, hvis det er tilfældet.

Jeg synes også at emnet herinde var rodet. Det er umuligt at finde informationer uden at skulle gennem læse 10 forskellige topics. Den del skal der også mere styr på.

Jeg har en ide om at vi får lavet et værktøj/drejebog om hvordan yearmix skal strikkes sammen. Altså et værktøj med faste datoer som er gældende de mange næste år. Desuden vil alle kunne udfører lederrollen da hele drejebogen er detaljeret skrevet. Jeg håber i alle vil hjælpe med udførslen af en sådan drejebog
Bakko
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 22 sep 2005, 16:53
Geografisk sted: Bolivia eller deromkring

Indlæg af Bakko »

Synes der kommer nogle gode ting op, som helt klart kan tages op til næste år. Især at man siger at mixet skal være færdig 15 dec, for at få rettet covert til, mixet pudses osv.

Samt Genre som Goa er inde på er jeg helt klar enig i. Jeg har det også lidt sådan at cd 1 synes jeg er fed indtil der kommer Hardstyle. Ikke fordi jeg har noget imod det altså Hardstyle, men udfra de 3 djs før synes jeg bare ikke Hardstyle skal komme indover.

jeg ved min chef og jeg selv har spillet 06 og 07 på arbejdet når der nu skal laves noget andet eller ryges whatever. Men at man så siger at cd er "Radio musik" altså hvad der bliver spillet på de alternative radioer rundt om i landet. Hvor man så ku sige at hardstyle, goa og hvad de andre genre nu her ku kommer på cd 2 til dem der er mere til det hårde :)


Samt synes jeg måske hvis der er tid og folk er friske på det at lave et Video mix til cd 1 måske så hele mixet bliver lavet til video mix og få folk snakket ordenligt sammen hvis det er muligt ?


Samt vil jeg sige endnu engang sige tusind tak for at få mulighed for at ligge mit til at vise CA udaf og håber jeg kan bruges næste år igen :)
Senest rettet af Bakko 02 jan 2009, 13:49, rettet i alt 1 gang.
Feffe
Site Admin
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:35
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

Jeg er helt enig i alt du skriver bakko..!!!
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

jeg vil gerne starte med at sige, at jeg er enig i meget af det, der er skrevet her. Det er vist ret generelt, at der er problemer med brugerne her mht. at overholde aftaler, og det var da også en af størstegrundene til, at jeg valgte at ikke ville være med i TOTM i sin tid..

Dog vil jeg gerne sige, at jeg også er en af dem, der ikke har været her ret meget i det stykke tid yearmixet har været under produktion. Grunden herfor skal findes i mit privatliv, og dem der bør vide hvad det handler om, ved det allerede. Jeg lavede en særskilt aftale med Wonder, om at jeg kunne aflevere senere, dels fordi jeg har haft sindssygt travlt i julen, og dels fordi jeg skulle bruge hans hjælp til at blive færdig. Jeg mente, at det var ham jeg skulle lave aftalen med, idet det var ham, der skulle sætte det sammen, og derfor ham jeg skulle aflevere til - og ikke jer andre.

Med hensyn til, at det var opfattelsen, at jeg skulle være ligestillet med 3dotz i at stå for det hele, er jeg dybt uenig i. jeg kan henvise til tråden i i moderators internal, hvor jeg siger selvsamme ting som her. At det så har været opfattelsen alligevel, beklager jeg dybt, og kan kun sige, at jeg må prøve at kommunikere bedre ud næste gang præcis hvad jeg mener.

Alt i alt synes jeg, det er blevet et godt mix, og at der har været nogle problemer undervejs er beklageligt, men også forventeligt (ved ikke om det er et ord, men nu skrev jeg det altså :)) Dog er jeg glad for, at der bliver sagt noget, for vi kan jo kun tage ved lære af det og gøre det bedre næste år :)

Thumbs up til alle, og kæmpe tak til Michael aka. 3dotz som har taget en stor del af slæbet.
Billede
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Indlæg af nco »

Jeg havde et kort øjeblik lige overset den her tråd. Mest fordi jeg faktisk ville til at lukke området ned indtil næste år. Jeg kunne også komme med mange punkter, men jeg synes generelt I har fået nævnt det hele.

Men ja, ledelse er desværre nok det punkt der har haltet mest. Jeg ved ikke om vi kan bruge brættet næste år til at kommunikere med, men i så fald så skal der oprettes tråde for hvert emne og SÅ SKAL DE TRÅDE kun bruges til det. Sådan at det er nemt at finde den info man søger.

En anden ting, det er skærringsdatoer. Jeg køber hvert år nogle årbøger, og i de bøger går et kalenderår fra oktober til oktober eller noget i den stil. Det er selvfølgelig for at bogen skal nå at kunne være med i julehandelen og sælge mest muligt. Den tanke skal vi måske kører videre med i Yearmix-regi.

Skæringsdatoen kunne næste år for hvornår mixet skulle være afleveret kunne være 1. december, tilmeldingen af mixere kunne være 1. november fx. Så har dem der står for cover, samlingen af de små mixes osv. god tid. Problemet kommer så med introen. Den kan ikke være af samme type som normalt mere.

Jeg vil godt træde lidt mere i karakter næste år, da jeg absolut synes godt om det her projekt.

Til sidst må de største roser nok komme til Domin, som sørgede for at hostningen og spredning af links var som den skulle være.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Besvar