[07-03-2009] THIS IS ELECTRO på CHURCHILL

Herunder hører snak om koncerter, musikarrangementer og events. Holder du et arrangement, eller kender du til et arrangement som andre skal høre om, så post det i dette area.

Redaktør: Moderators

Ravnested

[07-03-2009] THIS IS ELECTRO på CHURCHILL

Indlæg af Ravnested »

Tid og sted
Starttidspunkt: 7. marts 2009 kl. 22:30
Sluttidspunkt: 8. marts 2009 kl. 05:00
Sted: Churchill
Gade: Jomfrustien
By: Haderslev, Denmark

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
THIS IS ELECTRO - PARTY BUSSER - ÅRHUS
Vil du til TIE på Churchill?
Du har nu muligheden for at komme til TIE fra Århus, med eksklusive partybusser indrettet med Cult Shakers.
Prisen er 100,- kr der betales ved påstigning på bussen, tilbudet kræver minimum 50 tilmeldte, svar udbedes senest 20. Februar.
Send en mail med Navn og Telefon til bus@thisiselectro.dk
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||


For første gang nogensinde sparker vi dørerne op for THIS IS ELECTRO konceptet! Resultatet af mange ugers hårdt slid har givet pote; første event er planlagt - og med plads til en god håndfuld mennesker kan du være sikker på at få en god aften!

Det bliver det eneste event i Jylland forløbig, så hvis du skal være med fra starten er det nu du skal slå til!

Der er plads til MANGE, og det er kun
2 timers tog fra Århus (og under en time hvis du hopper ombord på festbussen!)
45 min tog fra Kolding
1t30 fra Esbjerg
1t30 fra Odense
- dvs ingen dårlige undskyldninger for at misse dette event i særklasse!

///////////////////////////////////////////////
22.30 - Dørene åbner.
23.00 - Resident
00.00 - YUDO
01.30 - Eurohawk (Bedst sælgende DK Houseartist 08)
03.30 - Simon Gain (Beatport House top25)
05.00 - Du er ked af at skulle hjem
///////////////////////////////////////////////

Det bliver et event på dine præmisser! Glem alt om top40 - det her er clubbing!

______________________________________________________________________________
HVORFOR I HADERSLEV?
Fordi vi vil have en eksklusivt indrettet klub (se billeder), og med plads på op til 900 mennesker, samt en entrépris på 60 kroner kan du være med til at clubbe THIS IS ELECTRO konceptet igang! Der er selvfølgelig events på vej til hovedstaden, men bor du i Jylland har du ingen undskyldning for ikke at være med!
______________________________________________________________________________


Gå ikke glip af denne enestående mulighed! - det her er ikke en bytur, det her er byturen!

Billede
gentlemanfinn
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25 apr 2004, 22:30
Geografisk sted: Østerbro

Indlæg af gentlemanfinn »

hvordan er Eurohawk blevet til dk's bedst sælgende houseartist?
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
Fairground
CA Party Freak
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 22 apr 2002, 16:01
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Haha ja det ved jeg godt nok heller ik' vil tror Rune RK's Calabria har solgt bare en kende mere end Hr. Eurohawk's samlede værker!

Det er godt nok utroligt hva folk er begyndt at skrive i deres referancer.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Indlæg af dwr »

Jeg stemmer i med Mr. Ajour og Finn :P
Jeg synes det er sejt at være den bedst sælgende, når der er en del, der ikke engang kender navnet :P
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

www.djz.dk <--- god tråd omkring deres fest
www.thisiselectro.dk <- læs beskrivelsen "til clubs" det sjoveste jeg har læst i lang tid.


Det er fint at man ønsker at sælge sit event - men der er satme forskel på at sælge og på at lyve :)
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Indlæg af dwr »

Nattelivet i Danmark drukner i poppet house, tyggegummie dance og top40 på rotation.
Tar' man til Holland kan man opleve events med navne som Deadmau5, Fedde le Grand, Axwell og Dirty South - i Danmark sidder vi fast i Mainstream-møllen.
Hihi... Fedde, Axwell og Dirty South er ikke mainstream eller hvordan?
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
weisz
Indlæg: 348
Tilmeldt: 27 aug 2008, 11:16

Indlæg af weisz »

dwr skrev:
Nattelivet i Danmark drukner i poppet house, tyggegummie dance og top40 på rotation.
Tar' man til Holland kan man opleve events med navne som Deadmau5, Fedde le Grand, Axwell og Dirty South - i Danmark sidder vi fast i Mainstream-møllen.
Hihi... Fedde, Axwell og Dirty South er ikke mainstream eller hvordan?
Kommer nok kraftigt an på i hvilken garderobe du hænger din jakke ;-)
music is my DRUG, my dealer is a DJ... I Guess That makes a dealer ? ;)
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Indlæg af dwr »

Fair nok... Jeg er ikke hjemme i house alligevel. Synes bare jeg ser Axwell, Fedde og Dirty South alle steder - næsten mere end Britney.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
weisz
Indlæg: 348
Tilmeldt: 27 aug 2008, 11:16

Indlæg af weisz »

dwr skrev:Fair nok... Jeg er ikke hjemme i house alligevel. Synes bare jeg ser Axwell, Fedde og Dirty South alle steder - næsten mere end Britney.
Enig, men de er også meget aktive, i de miljøer jeg finder/fandte musik, og af samme grund søger jeg væk fra dem, selvom at Dirty South nu laver nogle sprøde remixes, hvis du spørg mig. Men hvorfor skal det nu hedde "clubbing" er der ikke nogen som kan definere forskellen på at gå i byen kontra (sagt med håndtegn og amerikansk accent) clÅbbing... brækker mig over at man skal prøve at mase et koncept ned i halsen på folk, på det grundlag at ALLE fra Danmark er bonderøve :-)
music is my DRUG, my dealer is a DJ... I Guess That makes a dealer ? ;)
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

Well forskellen som jeg ser det på en klub og et diskotek er at på klubben er musikken, djén, actét osv i centrum. Stedet er domineret af et stort dansegulv, lyden er gennemført og ligeså er lyset.

Et diskotek har fokus på sofagrupper, bar-områder, div. Og er ofte indrettet med et lille dansegulv og/eller en DJ pult placering der ikke giver DJen fokus.

Et godt eksempel er de gamle Buddy Holly indretninger, hvor DJen blot som i enden af baren og kiggede ud over et ofte meget småt dansegulv. Den modsatte indretning ser vi f.eks på Culture box, hvor der er indrettet et rum udelukkende til dansegulv og DJ pult. Pulten er placeret i enden af lokalet og folk står og kigger op imod DJen.

Begrebet clubbing er mange ting og ingen ting. Det er svært at forklare, men det virker ret naturligt for mig, hvad der er clubbing og hvad der ikke er.
Men i bund og grund vil jeg mene at den største forskel er at musikken er omdrejningspunktet på en club, hvor den på et diskotek kommer ind som en sekundær ting. Plus man på en rigtig club ikke ser 40 gæster stå i kø for at ønske den samme sang hos DJen.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

DjMail skrev:www.thisiselectro.dk <- læs beskrivelsen "til clubs" det sjoveste jeg har læst i lang tid.


Det er fint at man ønsker at sælge sit event - men der er satme forskel på at sælge og på at lyve :)
- og så mangler de en pressechef, eller en der kan finde ud af tyggegummi ikke slutter på "e", samt at dansk og januar ikke skal skrives med stort. Men det kan vel være det internationale islæt på aftenen.

- Danmarks mest sælgende housedims i 08? Er det under et andet udgivernavn eller er der noget der er gået min næse forbi?

Desuden kan jeg godt lide der skrives om en mainstream-kultur, da sønderjyderne - om noget sted i Danmark - elsker at hoppe rundt til noget unfunfunf-musik. Jeg husker udemærket godt turen med DjMail til selvsamme Haderslev, hvor der satme var neonlys, flammeshow og to enormt herlige skikkelser i form af Bas & Ram.

Men med det sat til side, så er det da fint at se der kommer events op i landsdelene, og jeg er sikker på intensionerne er gode. Desværre måske også uden den helt store realitetssans og lidt for poppede (og unge) drenge, der står bag. Min tanke er lidt at de har fundet ud af at det er smart at sige man hører electro, lavet en wikipedia-søgning på en lidt for gammel artikel og taget den derfra... Lidt en skam.

Men kan man lide mainstreamhouse, og det der spilles langt de fleste steder i Jomfru Ane Gade, så er det jo en ganske glimrende event. For to år siden havde der måske været lidt mere om snakken. Så kunne de også have kaldt Eurohawk for Danmarks upcoming udgiver.... :p
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 23 apr 2002, 09:57
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

Det mest sjove er at "This Is Electro" er lavet af nogle af de største Pop,Dance & Tramp -foretalere i dk. (det er en flok gutter fra djdanmark.dk)
Ravnested

Indlæg af Ravnested »

Kloojve, det jo så løgn!

Den eneste der er relateret til de overnævnte er Yodo (Jack Dizzle) Men fordi man er producer i de genre - har man så ikke ret til at lave electro events? Du skød lidt dig selv dere..

Simon Gain er top25 house dude på Beatport.

Og jeg håber virkelig, at du som jeg, ved at den musik Eurohawk producere IKKE er de overnævnte genre, ellers er du vist en smule gal i din kordinering.
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 23 apr 2002, 09:57
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

Jeg ser Jack dizzle som en absolut Dance dj!

At han nu under et nyt navn forsøger sig med elektro er da super fedt. men jeg syntes deres udmeldinger omkring hvor populært house er i DK er total malplaceret. i så fald kommer de i hvert fald de forkerte steder!!!

Du har ret mht. de andre men derfra til at skyde mig selv i foden syntes der er langt!
Du skal have ret til dine meninger om hvad der er house/elektro og hvad der er "dance" men jeg ser virkelig ikke Eurohawk som værende Elektro. ej heller som den bedst sælgende i DK. (som vidst også er slået fast)
Fairground
CA Party Freak
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 22 apr 2002, 16:01
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Ravnested skrev:Kloojve, det jo så løgn!

Den eneste der er relateret til de overnævnte er Yodo (Jack Dizzle) Men fordi man er producer i de genre - har man så ikke ret til at lave electro events? Du skød lidt dig selv dere..

Simon Gain er top25 house dude på Beatport.

Og jeg håber virkelig, at du som jeg, ved at den musik Eurohawk producere IKKE er de overnævnte genre, ellers er du vist en smule gal i din kordinering.
Har du en personlig interesse i dette event? Ikke at det gør noget, men det lyder bare sjovt den måde du forsvarer det på.

Og gider du / i så ikke lade være med at skrive Simon Gain(Top25 house på Beatport) det er IKKE en reference..! En reference kan være hvor dj'en har spillet før, at han er resident, et label han er tilknyttet, men at manden et par dage har haft en produktion på beatports top liste holder altså ikke som reference. Man kan bruge det i pressemeddelser som en kommentar til dj'en som fx. Djuma Soundsystem gjorde da de gik nr. 1 på samtlige lister med deres This Sound. Det som er gjort her er ligeså latterligt som da et nordsjællandsk diskotek skrev Kris O'neil(Spillet af Tiesto) Dette fortæller jo intet om dj'en og hvem han er.

En anden ting er at hvis man kender lidt til beatport så ved man også hvor ustabile og svingende de top lister er. De bliver opdateret på må og få og tit kan et nummer hoppe 80 pladser på en dag. Et andet eksempel er at man nogle gange kan ryge ind på top 50 på trance listen med et salgstal på under 30 eksemplarer. Bare til lidt info...!
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
gentlemanfinn
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25 apr 2004, 22:30
Geografisk sted: Østerbro

Indlæg af gentlemanfinn »

Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde eller bare ryste på hoved.. umiddelbart lader det til de her gutter har opdaget electro et par år efter resten af dj verden..

Fair nok de gerne vil lave et par fester, men det er på ingen måde noget nyskabende de har gang i..
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
Fairground
CA Party Freak
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 22 apr 2002, 16:01
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Må nok hellere lige skynde mig at sige at jeg håber det hele går godt og der kommer tryk på. Syntes bare at personerne bag dette skal sætte sig ned i en rundkreds og finde ud af hva det er de vil. Skal det være undergrund eller mainstream. Fedde le Grand, Dirty South og Churchill i haderslev er ikke ligefrem underground. Hjemmesiden skriger også pop med design, sprogbrug osv.

Men held og lykke til arrangørene. Håber i får et brag af en fest.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 23 apr 2002, 09:57
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

jeg er enig med både Fair og Finn.

Jeg håber virkelig det bliver en succes. men omvendt er de jo langt fra de første med ideen om et electro event.
Ravnested

Indlæg af Ravnested »

I det jeg sagde Simon Gain var på top25 på Beatport, mente jeg ikke referencer eller lignende, det var en konklusion på at han helt sikkert ikke, som Kloojve nævnte overstående: pop, dance m.m.

Det var en klar udmelding om det modsatte - at han faktisk var i det her ringhjørne.

Og sjov måde at forsvare det på? Sikke en gang fis? Hvordan vil du ellers forsvare dine argumenter? ved at sætte dig i en rundkreds og lave "klappe-klappe-kage"?
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 23 apr 2002, 09:57
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

Ravnested: for din egen skyld syntes jeg du skal tale pænt, det er hvad folk gør til dig. Hvis man laver sådan et indlæg, må man acceptere negativt såvel som positivt kritik.

Vi har alle lov til at have vores meninger, men lad os holde det på et plan hvor vi kan tale sammen i stedet for at køre det op.

Mine indlæg har ikke været ment negativt, jeg har såmænd bare ytret uforståenhed overfor de ting som eventet indeholder. jeg har også forklaret at jeg håber det bliver en succes. Da det vil gavne hele klub-scenen.

Og hvis du som ambassadør for et sådant event ikke kan begå dig i diskutioner, så gavner du ikke eventet og det er synd.


Så lad os alle holde en pæn tone:)
Besvar