[11/03/09] Slagsmålsklubben (S) + support - Train // Århus

Herunder hører snak om koncerter, musikarrangementer og events. Holder du et arrangement, eller kender du til et arrangement som andre skal høre om, så post det i dette area.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
CCK^
Indlæg: 725
Tilmeldt: 24 sep 2003, 21:41
Geografisk sted: 9000 cement

[11/03/09] Slagsmålsklubben (S) + support - Train // Århus

Indlæg af CCK^ »

SLAGSMÅLSKLUBBEN
”Hvad jeg ønsker skal jeg få ….og tiende gang er åbenbart lykkens gang”

Det svenske technoband Slagsmålsklubben stod øverst på min ønskeliste og tålmod lønner sig, nøjagtig som skrevet står i ”Julen Har Bragt Velsignet Bud”. Datidens tvungne mådehold og resultatet af vor tids finanskrise, kan vel sammenlignes, men ingen af delene har formået at kvæle menneskehedens ret til at drømme.

“Efter at have oplevet Slagsmålsklubben som mit musikalske højdepunkt på RECession festivalen i 2007, BY:LARM (Oslo) 2008 & Spot 2008 har jeg kæmpet for at få det på engang nørdede, kitchede, men superhotte band til Toldbodgade, men der har altid været gode grunde til at de ikke havde tid til at besøge os (!? - tour i hele Europa + turné pause + sideprojekter, osv.) men nu er ønsket altså gået i opfyldelse og ventetiden er uudholdelig”.

Jyllandspostens udsendte Maz PLechinger rapporterede således fra techno-sekstettens optræden på Lille Vega, fredag den 29. August – 2008.
”Mere bas, mere bas!” blev der gentagne gange råbt fra scenen, selv om mere bas formentlig ville have medført indre blødninger hos de, der stod i de forreste rækker foran højtalerne. Umiddelbart kan det forekomme lidt for hårdt, men svenskerne skal have den ros, at de formår at få det til at virke. Ganske som de også gjorde på Roskilde. Publikum sprang af fryd med armene i vejret og sveden sprøjtende lige ud i luften gennem hele koncerten.

Læs hele den femstjernede anmeldelsen her:
http://kpn.dk/popmusik/article1424681.ece
Tip!
Lyt bl.a til Slagsmålsklubbens tredje album ”Boss For Leaders” på deres MySpace site: http://www.myspace.com/slagsmalsklubben

KINGS OF DARK DISCO:
"new rave no wave style aka dödsdisco"

"Navnet siger ligesom det hele. For Kings of Dark Disco er tre selvsikre konger i et rige af dunkel discorock, avlet en bedugget lørdag aften i discokuglens skær. Der hvor jetsettet blander blod med snotnæsede klubkids, mens hverdagens tordnende trummerum holdes på afstand med skarpladte sjusser.

Kings of Dark Discos skamløst dekadente selviscenesættelse er på grænsen til det
skabagtige, men evnen til i samme bevægelse at fremtrylle ørehængende refræner og losse den leverpostejsfarvede middelmådighed i kuglerne gør, at man gladeligt tager imod invitationen til at dødedanse til den lyse morgen"
- Soundvenue

Opskriften er simpel:
Hvis det ikke er et slogan er det ikke værd at synge.
Hvis det ikke er et tema er det ikke værd at spille.

Alt er up front !

KINGS OF DARK DISCO har væltet Vesterbro Festival, Train, SPOT afterparty, Rust,
Stengade30, Multizik Festival (Belgien), Oppenheimers Eftermiddag, Voxhall m.v.
Bandet blev Soundvenue Selected i maj, og blev af Gaffa inkluderet på september
måneds Klub Gaffa CD i anledningen af Gaffas 25 års jubilæum.

Onsdag d. 11 marts – ingen aldersgrænse
SLAGSMÅLSKLUBBEN (S) + Kings Of Dark Disco + DJ TBA
Entré 90 kr. + gebyr / Dørene åbner kl. 20.30 – Start kl. 21.30

Forsalg via train.dk
Besvar