[04/04/2009] Syg Lyd

Herunder hører snak om koncerter, musikarrangementer og events. Holder du et arrangement, eller kender du til et arrangement som andre skal høre om, så post det i dette area.

Redaktør: Moderators

FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

DjMail skrev:FrZ jeg havde en lang snak med mine ørelæge om det, da jeg var nede og få testet min hørelse og få skyllet mine øre.
Han gjorde det klart at en ren lyd, frem for en forvrænget lyd var klart at foretrække. Et vel masteret nummer, der bliver forstærket af et anlæg der bibeholder den originale EQ (inden for rimelighedens grænser) vil ikke skade dine øre i samme omfang som et vel masteret nummer der bliver kastet ud af et anlæg der fucker frekvensområderne op. Mangler der bas på et anlæg, vil man ofte opleve at volumen på de højre frekvens områder er langt højere end de ville være hvis du havde de dybe frekvenser med også. Altså heller have et jøvn fordeling af DB hen over et bredt spektra end at have en høj db på de høje toner og en manglende db på de lave.

En god tommelfinger regel er, at hvis dine øre hyler dagen efter, så er der sket en permanent nedsættelse af dine hørelse, samt en begyndende tinnitus. men hyler dine øre ikke. Så har belastningen været minimal.
Det nederste er jeg med på, og det øverste kan godt give lidt mening, jeg synes bare ikke at finde nogen som helst steder der dokumenterer det. Kan da spørge den gamle læge derhjemme næste gang, men tror ikke han ved specielt meget om det heller :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Det der er at foretrække er vel, at man som det mindste bruger ørepropper, når man vælger at udsætte sin hørelse for den slags. Øregangene er jo ikke bygget til at kunne modstå så stor en belastning, ren lyd eller ej.
Billede
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

Ørepropper er altid en god ide, og jeg går aldrig til events som syg lyd eller andet i den dur, uden at have mine med.

FrZ jeg har heller ikke kunnet finde det store info om det. Jeg sad og ledte efter noget til at bakke min udtalelse op, men kunne intet finde. Har det også kun fra de lydfolk jeg har arbejdet sammen med og fra min ørelæge.
PsyClone
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22 apr 2002, 09:28
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Ja... Man burde have brugt propper alle de gange man har været til sådan noget.
Mine ører har sgu taget skade af alt det støj. Kan heldigvis kun høre at det suser/hyler når der er helt stille omkring mig.
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

Det er alle dine aftner på tiger med elendig lyd. :)
PsyClone
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22 apr 2002, 09:28
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Jeg vil faktisk sige at mine ører har det fint nok efter en aften på Tiger...
Manhatten derimod......... De knitrer og knaser allerede efter 10 min derinde :S
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

Manhatten er også voldsomt elendigt.

Men står du ikke også altid bag baren på Tiger ? For der er lyd trykket jo ret minimalt. Stod du på dansegulvet tror jeg du ville tude som en lille pige når du kom hjem :)
Fairground
CA Party Freak
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 22 apr 2002, 16:01
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

DjMail skrev:Stod du på dansegulvet tror jeg du ville tude som en lille pige når du kom hjem :)
Her er en mand som taler af erfaring hehe!
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Besvar