Tip til tilføjelse/ændring af bass

Tænketank er for dig, der mangler en idé til mix/bootleg/bastard. Det kan også være du er startet på et track, men ønsker feedback inden du går videre med den store produktion. Det er ligeledes her du finder guides og kan lave guides til programmer inden for musikproduktion.

Redaktør: Moderators

Besvar
Goddie550
Indlæg: 292
Tilmeldt: 08 jun 2007, 00:52
Geografisk sted: I en tåge i Gotham City

Tip til tilføjelse/ændring af bass

Indlæg af Goddie550 »

Hej alle her på CA :-).
Jeg har oprettet en tråd på en anden side, men det har endnu ikke givet pote, så jeg tænkte, at der måske kunne være nogle der havde nogle kvalificerede svar :-).

Nu har jeg forsøgt at "gennemtæske" google samt youtube, for at finde svar på det jeg leder efter. Dette har dog ikke været muligt (efter 6 timers søgning i går + 2 timers søgning i dag), og jeg er ikke blevet ret meget klogere.

Mit spørgsmål går ud på følgende:
Jeg har fået fat i et lækkert nummer (hardstyle genren), og som altid bliver der bygget en stemning op til det vilde "bulder og brag", med en bass der burde kunne mærkes i brystet (med et sæt kvali højtalere + sub). Problemet er blot at der simpelthen ikke er den ønskede effekt, da det virker som om der er blevet brugt en hard dance bassline i stedet. Dette har jeg i min frustration forsøgt at ændre uden held i følgende programmer: Sony Acid Pro (hvor jeg har forsøgt at bruge nogle samples), men dette var ALT for besværligt. Nu sidder jeg med FL Studio 9, og har forsøgt at ændre nummeret med Fruity loops egen bass booster, men den giver ikke den ønskede effekt. Jeg har forsøgt at tilføje samples, men jeg kan ikke få det til at passe sammen rent tidsmæssigt, og jeg kan ikke få den der "dunke dunke" effekt som ønsket.
Hvordan fa'en kan jeg tilføje en dyb hård bass, der samtidig passer til beatet i nummeret i et bestemt tidspunkt inde i nummeret?
Jeg har forsøgt at læse diverse guides på nettet, og set utallige Youtube videoer, men jeg har ikke kunne finde det jeg præcist ønsker af info.

Forslag til andre programmer+guide er også meget velkomne.

Al hjælp vil være til stor gavn, og jeg vil sætte kæmpe stor pris på dette

Tak på forhånd :D
I'm just a lesbian...trapped in a man's body
Iwers
Indlæg: 526
Tilmeldt: 23 sep 2009, 21:23
Geografisk sted: Haderslev

Re: Tip til tilføjelse/ændring af bass

Indlæg af Iwers »

Bare sæt op eller ned for hastigheden på dit sample så hastigheden passer :) ved ikke om det kan bruges?
en anden løsning kunne være dette program som jeg fik anbefalet på et tidspunkt, men har ikke fået kigget på det endnu: http://www.nomadfactory.com/products/bb ... index.html
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
Goddie550
Indlæg: 292
Tilmeldt: 08 jun 2007, 00:52
Geografisk sted: I en tåge i Gotham City

Re: Tip til tilføjelse/ændring af bass

Indlæg af Goddie550 »

Hmm jeg vil prøve at tage et kig på det der program du linker til :-).

Problemet med at lægge sample ind over mp3 filen, er at jeg ikke kan finde ud af at få vist mp3 filen med timeline (således at jeg kan indsætte samples ind). Tænkte at der måske var en nemmere metode. Det er nemlig kun ved climaks at jeg synes bassen skal ændres til noget tungere.
I'm just a lesbian...trapped in a man's body
Besvar