Dubstep track jeg sidder og arbejder på

Tænketank er for dig, der mangler en idé til mix/bootleg/bastard. Det kan også være du er startet på et track, men ønsker feedback inden du går videre med den store produktion. Det er ligeledes her du finder guides og kan lave guides til programmer inden for musikproduktion.

Redaktør: Moderators

Besvar
goafreak
Indlæg: 4590
Tilmeldt: 19 aug 2002, 19:42
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Dubstep track jeg sidder og arbejder på

Indlæg af goafreak »

Hej folkens.

Tag en lytter til det jeg sidder og leger med :) og kom gerne med noget feedback


Takker
BØH
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Re: Dubstep track jeg sidder og arbejder på

Indlæg af dwr »

Prøv eventuelt med en anden type bas. Den er meget standard og falder meget ind i stereotypen, som markedet drukner lidt i efterhånden. Eventuelt noget mere drive i nummeret ved at bruge flere percussions, hihats og sådan - måske et stykke med 4x4 beat?
Det var beat/bas. Så er der melodien. Den mangler lidt udvikling. Jeg er selv helt elendig til melodier, så der kan jeg ikke hjælpe særlig meget, men den er meget simpel - lidt for simpel.

Det er konstruktiv kritik, for rent produktionsmæssigt ligger det ikke langt fra omkring 90% af de tracks, der bliver udgivet allerede. Jeg lytter til rigtig mange dubstep tracks. Problemet er, at der er alt for mange, der bare flyder ud i pløret, fordi de lyder helt ens alle sammen.

Eksempler på tracks, der skiller sig lidt ud efter min mening:









Bare sådan et lille udvalg af forskellige tracks, hvor jeg synes, der bliver leveret noget udover det sædvanlige i form af melodi, "drive" eller bas/beat.
Det er hovedsageligt remixes og det har noget at gøre med, at dubstep produktioner begynder at blive kedelige, når man har hørt de første 750-1000 numre igennem, men remixes har ofte en rigtig melodi, der er overført fra originalen. Det er dét jeg ser som muligheden i at levere et dubstep nummer, der kan blive en success: at levere med en god melodi. Var du ikke med i starten og fik dig et stort navn, da det begyndte, så kommer du aldrig ind på markedet nu, fordi der er hundredetusinder af produktioner om buddet - og de lyder alle sammen ens.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Besvar