Tog-Tosse-Tråden

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Ace
[Ltd edition]
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 24 mar 2005, 19:53
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af Ace »

Jah well Mohammed må vel komme til bjerget, så ved da ikke om det kan lade sig gøre på en eller anden måde at komme derud :)
Det er vel bedst akompagneret med en som er lidt hjemmevandt så man ikke lige bliver smidt på porten så og sige.
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af nco »

Ace skrev:Så nu spørger jeg lige her om der ikke er en af jer boys der kommanderer rundt med de lange lækre tog, som kunne arrangere et par vogne der holder stille et sted, hvor hun kan få lov at gå igennem, uden andre passager og at vognene bevæger sig.
Har helt overset denne tråd.

Men det kan nok godt arrangeres. Men det ville nok skulle blive på øen.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af 3dotz »

Ellers kunne et forslag jo være at tage kontakt til Klargøringscenteret i Århus.
Er sikker på, at de godt vil hjælpe, når de får forklaringen at vide.
Det er jo sådan set en potentiel kunde de kan skabe.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af 3dotz »

Forbander Ekstrabladet langt væk. Skræmmende at medierne har så meget magt, at det kan få cheferne i DSB til at annullere afgifter.

I sommers var det togpersonalet, der blev hængt ud. Denne gang er det togrevisorerne, der skal have en over nakken fordi de udfører deres arbejde og uddeler afgifter.

I den seneste sag som Ekstrabladet har taget op er et ægtepar, der har købt to kulturpas til kulturnatten. De giver gratis transport til tog, bus og metro fra klokken 17 til 05, men ægteparret står på før klokken 17. Ifølge avisen klokken 16.58 og bliver så knaldet af et par togrevisorer, der retteligt uddeler afgifter.Ifølge EB så klager kunderne højlydt og bliver truet med, at hvis de ikke holder kæft, så bliver politiet tilkaldt.

I dagens avis står der nu, at salgsdirektør Niklas Marshall (idioten bag gratis cykler, lyd på tvskærmene i s-tog, DSB Talk, nu kaffe i s-toget) nu eftergiver ægteparret deres afgifter, dermed umyndiggører han revisorernes autoritet, og så får de lige to fire-zonersklippekort som kompensation. Hvad bliver det næste?

Gratis transport, hvis man bare truer med Ekstrabladet. Mon pensionisterne også snart vil bruge den trussel, hvis de kører udenfor mimretiden. For **nden de kunne have taget toget ti minutter senere.

Hvor ville det være rart, hvis de store chefer bakkede deres medarbejdere op i stedet for at bukke sig for Ekstrabladets tyranni...

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Down1
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:24
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af Down1 »

Ja det er for dårligt. Men man ser det jo hver uge. Vi er blevet et stort klage-det-er-ikke-mit-ansvar-land. I går var der også noget i nyhederne om en ung enlig mor der skulle overnatte på herberg fordi hun ikke var tilfreds med den lejelighed kommunen havde tilbudt hende!!!!!!!!!!!!!!!
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af QrazyLeg »

3dotz, lige lidt OT og så alligevel ikke: Er der kommet lyd på skærmene i S-tog igen? jeg ved de tog lyden af for en periode, men skulle det ikke på igen, i en noget mere dæmpet version.

Og ja EB kæmper ofte den uretfærdiges kamp, som kun smålige borgere med alt for ondt i røven over samfundet kan glæde sig over. De afgifter skulle aldrig være blevet betalt tilbage, lige såvel som keglen, der i sommers havde sat kryds ved 'pas' som legitimation på sin print-selv billet, men som havde kørekortet med, uden tvivl havde en ugyldig billet. Så må man lære at gøre arbejdet ordentligt.

Down1: Med den mentalitet kan det undre at hun ikke valgte et finere hotel...
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af FrZ »

3dotz skrev:Forbander Ekstrabladet langt væk. Skræmmende at medierne har så meget magt, at det kan få cheferne i DSB til at annullere afgifter.

I sommers var det togpersonalet, der blev hængt ud. Denne gang er det togrevisorerne, der skal have en over nakken fordi de udfører deres arbejde og uddeler afgifter.

I den seneste sag som Ekstrabladet har taget op er et ægtepar, der har købt to kulturpas til kulturnatten. De giver gratis transport til tog, bus og metro fra klokken 17 til 05, men ægteparret står på før klokken 17. Ifølge avisen klokken 16.58 og bliver så knaldet af et par togrevisorer, der retteligt uddeler afgifter.Ifølge EB så klager kunderne højlydt og bliver truet med, at hvis de ikke holder kæft, så bliver politiet tilkaldt.

I dagens avis står der nu, at salgsdirektør Niklas Marshall (idioten bag gratis cykler, lyd på tvskærmene i s-tog, DSB Talk, nu kaffe i s-toget) nu eftergiver ægteparret deres afgifter, dermed umyndiggører han revisorernes autoritet, og så får de lige to fire-zonersklippekort som kompensation. Hvad bliver det næste?

Gratis transport, hvis man bare truer med Ekstrabladet. Mon pensionisterne også snart vil bruge den trussel, hvis de kører udenfor mimretiden. For **nden de kunne have taget toget ti minutter senere.

Hvor ville det være rart, hvis de store chefer bakkede deres medarbejdere op i stedet for at bukke sig for Ekstrabladets tyranni...

...
Kan kontrollører ikke engang i mellem vurdere situationen, og så se om det at give bøden er 'i orden' eller ej. Hvis det bare skal være robotter der går rundt, så giver jeg ikke meget for dem. Der bør være plads til at se situationen an, er den som skrevet - 16.58 - så er bøden ikke i orden. Så er det blot magtliderlige kontrollører, der nyder at dele bøder ud. Hvis politiet opførte sig lige sådan, ville vi leve i en syg politistat. Ved ikke hvorfor service er blevet et fy-ord hos DSB?

DSB kan skilte sig med: "HER HAR KUNDEN ALDRIG RET". Er de stolte af det?
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af QrazyLeg »

Angående service hos DSB (måske denne debat skulle videreføres i DSB-klapsædebillet-tråden), så er det noget de går voldsomt op i - vi er lige blevet slæbt gennem et helt certificeringsforløb i henhold til service på tre niveauer. I den pågældende sag er det vel også i henhold til dit argument en serviceparameter, at kunden får medhold, annulleret afgiften samt yderligere kompensation. Telenor har kneppet mig godt og grundigt i røven og opkrævet 2500,- kr. for en allerede indleveret router. I det tilfælde fik jeg 214,- kr. på en check. Forskellen på mig og så læseren hos EB Nationen! er bare at jeg godt ved jeg skulle have været mere opmærksom og gjort indhug noget tidligere.

Og angående bøder så ser mange også situationen an. Jeg er adskillige gange blevet ringet op af en kontrollør, der inden kunden får sin afgift for ikke-gyldig billet, vil sikre sig at vi har givet korrekte instrukser til kunden ved billetkøb. Ofte fordi kunden/passageren prøver at tørre den af på salgstedet for billetten.

Ovenstående tilfælde er jo det samme som en orangebillet. Orange er gældende ved bestemte afgange, så kan man altså ikke bare springe på toget 15 minutter før den indtræder. På samme måde kan en tøjbutik have en trøje på tilbud en uge til 650,- kr. og ugen efter til 800 kr. Så kan man altså heller ikke nøjes med at betale de 650,- kr. I så fald vil jeg gerne vide, hvor sådan en butik ligger, for det har jeg aldrig oplevet.

Apropos service: Der er så ufattelig mange, der ikke lige når deres tog. Ikke fordi de har skulle skifte tog undervejs, men fordi de er DOVNE og ligeglade - Ja, jeg har daglig kontakt med kunder og langt de fleste er selv skyld i, hvis de ikke når toget. Paradoksalt nok er DSB enorm udskældt for ikke at køre til tiden, men folk når alligevel ikke afgangstiderne. Når de skal have billetten byttet på den bekostning, så er der et gebyr på 40 kr. De 40 kr. vælger vi ofte ikke at tage, for at give kunden en oplevelse af at vi forstår situationen.

- og i øvrigt, hvornår skal service baseres på kompensationer og gratis kaffe? Det må vel være at kunne tilgodese kundernes behov i alle situationer, der definerer en servicevirksomhed - uanset branche - og her kan DSB også lære noget.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af FrZ »

QrazyLeg skrev:På samme måde kan en tøjbutik have en trøje på tilbud en uge til 650,- kr. og ugen efter til 800 kr.
Er godt klar over, at du ikke vil være negativ overfor din arbejdsgiver. Men at sige, at et tilbud i en butik med en uges mellemrum er det samme som at kræve kontrolafgift for 2 min., det er vel ikke en god sammenligning. Faktisk vil mange butikker hellere en gerne strække et tilbud, hvis de kan se, at du ellers ikke vil lave købet. De kaldes god købmandsskik (hellere tjene lidt på bundlinjen end intet) - noget DSB intet ved om. SUK!

I denne sag (om den er sand er jo svært at bedømme, men bliver nødt til at antage det for diskussionens skyld) burde de kontrollører tænke: "ville kunden bevist snyde os?". "Hvad koster det DSB's omdømme at lade kunden slippe med en advarsel fremfor en bøde"? De er da ikke særligt kløgtige, hvis de ikke kan se konsekvenserne af deres magtliderlighed. Er da ganske overbevist om, at ledelsen helst så, at de ikke lavede sådanne gigant brølere.

Offentlig transport i DK er den største joke - hvilket afspejles tydeligt i resten af samfundet. Folk tager ikke offentlig transport af lyst, men kun af mangel andre muligheder. Kender mange der bor i centrum af byen, som har bil for at _SLIPPE_ for det offentlige, samt de kan _SPARE_ penge derved. Det giver jo ingen mening!!!
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af 3dotz »

Lad os lige vende den om. Stort udsalg klokken 9. Hvor mange får lov at gå ind og handle klokken 8,58. Det er jo kun to minutter det drejer sig om.

Jeg kender desværre kun historien fra Ekstrabladet tirsdag, og har ikke læst den oprindelige artikel, men det handler jo ligeså meget om, at folk bevidst prøver at snyde. Det ægtepar er jeg ikke i tvivl om godt var klar over, at de steg på toget før deres billets gyldighed, men da det kun drejede sig om et par minutter så ville det nok gå. Det samme gælder pensionisterne, der også godt er klar over, at de tager afsted for tidligt.

Det er sjovt, så mange pæne folk der snyder, når revisorerne laver stationskontrol. Det er ikke kun de unge, de fattige, de studerende, men også den fine dame fra Hellerup. Hvis du vidste, hvor mange der løber ud af toget et par zoner efter de er steget på for at stemple fordi de glemte det, der hvor de stod på, så ville du græmme dig.

Hvis jeg en dag bliver stoppet af politiet for at køre for stærkt, så vil jeg bruge samme argument, og så må jeg jo også gå til ekstrabladet, hvis de giver mig en fartbøde. Det handler jo kun om et par kilometre for meget.

Mon butikstyven bruger argumentet, at det jo kun var en lille forseelse overfor butikken. Man kan diskutere om der ikke burde være en bagatelggrænse, men jeg kender mange af revisorerne godt nok til at vide, at de godt kan aflæse folk, og en forbrydelse (stort ord her) bliver vel ikke mindre fordi det kun var en lille forbrydelse. Reglerne er vel til for at blive overholdt, og vi har tidligere haft diskussioner omkring det at køre for stærkt, og her er holdningen da, at hvis man bliver taget, så betaler man bøden.

For at vende tilbage til de to minutter, så ved jeg ikke om de er steget på toget to minutter i fem eller om de blev knaldet to minutter i fem. De kan jo sådan set godt være steget på toget 16.50 og være knaldet 16.58.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af FrZ »

3dotz skrev:Lad os lige vende den om. Stort udsalg klokken 9. Hvor mange får lov at gå ind og handle klokken 8,58. Det er jo kun to minutter det drejer sig om.

Jeg kender desværre kun historien fra Ekstrabladet tirsdag, og har ikke læst den oprindelige artikel, men det handler jo ligeså meget om, at folk bevidst prøver at snyde. Det ægtepar er jeg ikke i tvivl om godt var klar over, at de steg på toget før deres billets gyldighed, men da det kun drejede sig om et par minutter så ville det nok gå. Det samme gælder pensionisterne, der også godt er klar over, at de tager afsted for tidligt.

Det er sjovt, så mange pæne folk der snyder, når revisorerne laver stationskontrol. Det er ikke kun de unge, de fattige, de studerende, men også den fine dame fra Hellerup. Hvis du vidste, hvor mange der løber ud af toget et par zoner efter de er steget på for at stemple fordi de glemte det, der hvor de stod på, så ville du græmme dig.

Hvis jeg en dag bliver stoppet af politiet for at køre for stærkt, så vil jeg bruge samme argument, og så må jeg jo også gå til ekstrabladet, hvis de giver mig en fartbøde. Det handler jo kun om et par kilometre for meget.

Mon butikstyven bruger argumentet, at det jo kun var en lille forseelse overfor butikken. Man kan diskutere om der ikke burde være en bagatelggrænse, men jeg kender mange af revisorerne godt nok til at vide, at de godt kan aflæse folk, og en forbrydelse (stort ord her) bliver vel ikke mindre fordi det kun var en lille forbrydelse. Reglerne er vel til for at blive overholdt, og vi har tidligere haft diskussioner omkring det at køre for stærkt, og her er holdningen da, at hvis man bliver taget, så betaler man bøden.

For at vende tilbage til de to minutter, så ved jeg ikke om de er steget på toget to minutter i fem eller om de blev knaldet to minutter i fem. De kan jo sådan set godt være steget på toget 16.50 og være knaldet 16.58.

...
Som udgangspunkt kan jeg sagtens forstå din holdning, men jeg kan ikke klare den form for millimeter demokrati/bureaukrati. Jeg kan ikke forstå, hvorfor de kontrollanter har et behov for at give bøden for så lille en forseelse (givet det næste tog kom om 2 timer, ville det så stadig ikke være i orden?). DSB taber ikke en fucking øre ved at lade dem stige på 2 min - 120 sekunder før. At køre for stærkt er en ELENDIG sammenligning, her sætter du folks LIV på spil - ikke FIKTIVE DSB kroner.

Når nu DSB lider under at have et ELENDIG BLAKKET LORTE ry, burde de virkeligt se ind ad, og prøve at undgå den slags tilfælde. Det er da bare for dumt, at være millimeter bureaukrat, og samtidig skade sit image endnu mere. Kontrollanten skulle fyres på gråt papir og fratages to måneders løn for at være en IDIOT, der ikke kunne se ud over et sæt regler.

Tænk hvis politiet opførte sig således - jeg ville ikke bryde mig om at bo i DK så. Der skal være plads til advarsler og moderate tolkninger af regelsæt. For at bruge den elendige sammenligning, så er der faktisk også en buffer på 10% i forhold til fartforseelser, samt der bliver trukket 3 km/t fra. Altså må du køre 50 km/t på en strækning, og du kører 57 km/t så slipper du (57km/t-3km/t-10%*50km/t=49km/t). Lavet så ingen bliver stødt over bøden - og det er virkeligt til at forstå.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Fairground
CA Party Freak
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 22 apr 2002, 16:01
Geografisk sted: ..::CPH::..

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af Fairground »

Jeg læste indlægget fra dig(3dotz) igår, men besluttede mig for at lade være med at kommentere det da Frz allerede havde skrevet meget af det samme jeg ville ha' skrevet og i et pænere sprog end jeg havde kunne gøre det. Nu bliver jeg så nød til at kommentere det alligevel på baggrund af din fuldstændigt ensporede holdning til alt.

Du kan på ingen måde sammenligne at stige på et tog 2min før tid med at køre for stærkt i en bil. Hvor er chancen for at køre uskyldige mennesker ihjel ved at tage toget uden billet? Bare at du sammenligner de to ting er jo helt hen i vejret.

Istedet burde du måske tænke på DSB's dårlige navn hos befolkningen og at det er en statsstøttet servicevirksomhed de driver.

Prøv at sammenlign det med en tøjbutik hvor en kunde vil købe et par bukser til 500kr. da hun skal betale opdager hun at hun kun har 498kr. med. Hvis ekspedienten her vælger at sige "Sorry ingen handel" kan jeg da forsikre dig om at han står til en advarsel hvis chefen hører om dette. Det handler om at vurdere situationen. Butikken måske har en fortjeneste på fx. 50% af de 500kr. altså 250kr. så betyder 2 kr. ingenting. Kunden får samtidig en god oplevelse med butikken og vælger muligvis også at handle der næste gang hun skal have bukser. Altså får butikken samtidig en trofast kunde.

Det samme kan overføres til DSB. Hvis kontrolløren havde valgt at sige "Nå ja to min. i får lov at køre med. I har jo alligevel betalt for billetten" begynder dette ægtepar måske at tage toget noget oftere. Måske begynder bare en af dem at tage toget en gang ekstra om ugen istedet for at sætte sig ind i bilen. Det vil sige 23kr. x 52 uger om året = 1196kr i DSB's i forvejen tomme kasse. Nu vælger de nok begge istedet at tage bilen eller cyklen.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af QrazyLeg »

FrZ skrev:
QrazyLeg skrev:På samme måde kan en tøjbutik have en trøje på tilbud en uge til 650,- kr. og ugen efter til 800 kr.
Er godt klar over, at du ikke vil være negativ overfor din arbejdsgiver.
Lige for at slå fast, så er det kun mine lønforhold der er ordnet af DSB. De er ikke min arbejdsgiver. I bund og grund er det pt. Retain-kæden (7-eleven). Af samme grund kan jeg være pisseligeglad hvad folk mener om DSB. Afhængig af folks attitude, så kan mit serviceniveau uden for billetsalgets åbningstid være meget lav. Så må folk selv til at finde ud af deres afgangstider. Jeg arbejder i en kiosk, der kan sælge billetter. Når jeg køber klippekort på den nærmeste tankstation udspørger jeg heller ikke ekspedienten om hvorledes busændringerne er i dag. Det sætter jeg mig sgu da selv ind i, inden jeg tager afsted. Til gengæld møder jeg rigtig mange rejsende, og ser situationen fra den anden side af disken. Det er ufatteligt så mange mennesker, der prøver på at snyde, eller simpelthen har tabt deres hjerne inden de tog hjemmefra, og måske allerede ved fødslen.

I Aalborg er der pt. renovering på jernbanebroen over Limfjorden, hvilket betyder man skal med en bus i fem kilometer fra Aalborg Banegård til Lindholm, for derefter at komme på et nordgående tog. Tre togførere/lokoførere/togfolk (ved ikke hvad det hedder) stod og snakkede om hvilken en bus i forhold til hvilket tog de skulle tage deres passagerer med for at ventetiden blev kortest muligt, og om de skulle sætte bussen til at køre en ekstra gang, for at folk ikke skulle fryse i Lindholm. Det er for mig en servicevirksomheds tankegang.

Nej, jeg kan måske ikke sammenligne de to tilbud. Men jeg får sgu aldrig to kr. rabat i en tøjforretning, og jeg forventer det heller ikke. "Der bor en bager på Nørregade... har du penge så kan du få, har du ingen så må du gå." Den strofe fik mange af os ind med modermælken, hvorfor fanden er der så mange, der mener det ikke gælder den offentlige transport? Jeg synes forskellen mellem EB's artikelpersoner og størstedelen(heldigvis) af den danske befolkning, er evnen til at tænke selv.

Det kan godt ske man er ligeglad med den offentlige transport, men det er jo ens egne penge man smider ud. En pladsreservation er jo penge ud af vinduet, hvis man ikke når sit tog.

Hvad enten 3dotz har en ensporet holdning til det her eller ej, så synes jeg ikke der er forskel i måden han (eller jeg) taler om DSB og dig Fairground. Det er vel bare med hvert sit fortegn? Er det ikke en mere ensporet holdning at have, hvis man ikke tillader uoverensstemmelser i et samfunds meninger?


---
Det kan godt ske DSB er hadet af mange, men det har sjældent være så benyttet samt "elsket" som pt.

• En vækst i antallet af passagerer på tre procent. Væksten på tre procent svarer til fem millioner rejsende inkl. Øresund pr. år.
Status: Den ønskede vækst på de 3 procent blev nået pr. tredje kvartal 2008. Pr. 1. kvartal 2009 har passagervæksten nået 3,1 procent.

• At skulle reducere omkostningerne med 400 millioner kroner frem mod udgangen af år 2010.
Status efter ESA var, at omkostningerne blev reduceret med de første 200 millioner kroner.

• Antallet af internationale passagerer skal firdobles til målet 40 millioner.
Status ved udgangen af 1. kvartal 2009: DSB har 28 millioner internationale passagerer.

• DSB's omdømme skal være bedre og nå tallet 60 på RepTrack-indekset.
Status pr. første kvartal 2009: 57,1 i en imagemåling

Alle mål blev nået i forrige måned.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Fairground
CA Party Freak
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 22 apr 2002, 16:01
Geografisk sted: ..::CPH::..

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af Fairground »

QrazyLeg skrev:Nej, jeg kan måske ikke sammenligne de to tilbud. Men jeg får sgu aldrig to kr. rabat i en tøjforretning, og jeg forventer det heller ikke. "Der bor en bager på Nørregade... har du penge så kan du få, har du ingen så må du gå." Den strofe fik mange af os ind med modermælken, hvorfor fanden er der så mange, der mener det ikke gælder den offentlige transport? Jeg synes forskellen mellem EB's artikelpersoner og størstedelen(heldigvis) af den danske befolkning, er evnen til at tænke selv.
Har selv oplevet det i en tøj butik. Har set det flere gange i supermarkeder hvor fru hansen mangler 50øre eller 1 krone.
QrazyLeg skrev:Hvad enten 3dotz har en ensporet holdning til det her eller ej, så synes jeg ikke der er forskel i måden han (eller jeg) taler om DSB og dig Fairground. Det er vel bare med hvert sit fortegn? Er det ikke en mere ensporet holdning at have, hvis man ikke tillader uoverensstemmelser i et samfunds meninger?
For mig lyder det som om 3 dotz tror at samtlige DSB's kunder er røvere og banditter som sidder derhjemme og planlægger hvordan de kan snyde flest gange i toget.
QrazyLeg skrev: ---
Det kan godt ske DSB er hadet af mange, men det har sjældent være så benyttet samt "elsket" som pt.

• En vækst i antallet af passagerer på tre procent. Væksten på tre procent svarer til fem millioner rejsende inkl. Øresund pr. år.
Status: Den ønskede vækst på de 3 procent blev nået pr. tredje kvartal 2008. Pr. 1. kvartal 2009 har passagervæksten nået 3,1 procent.

• At skulle reducere omkostningerne med 400 millioner kroner frem mod udgangen af år 2010.
Status efter ESA var, at omkostningerne blev reduceret med de første 200 millioner kroner.

• Antallet af internationale passagerer skal firdobles til målet 40 millioner.
Status ved udgangen af 1. kvartal 2009: DSB har 28 millioner internationale passagerer.

• DSB's omdømme skal være bedre og nå tallet 60 på RepTrack-indekset.
Status pr. første kvartal 2009: 57,1 i en imagemåling

Alle mål blev nået i forrige måned.
Giver ikke noget for de tal. At passager tallet er steget i en årrække med stigende befolkningstal og en global krise kunne selv den mest snottede HG elev vel have forudset.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af DjMail »

Jeg ser det som endnu et eksempel på at der ikke er en lyst til at ændre på DSB´s rygte, ihvertfald ikke stort nok til at alle medarbejdere er indforståede.
Hvis en kunde ringede til mig og sagde at han havde overset et girokort og ville betale for sit internet dagen efter (en dag for sent) jamen så lukkede jeg da ikke hans internet og jeg ham da bestemt ikke et rykker gebyr. Gjorde jeg det ville kunden være ret så utilfreds med virksomheden og alt andet lige være mere tilbøjelig til at skifte firma.

At bøden fra DSB så på papiret er helt i orden er en anden ting, men at håndhæve den synes jeg er en skam og det giver da ikke de personer mere lyst til at kaste sig ud i et DSB tog igen.

Og selvfølgelig vil brugen af DSB stige når der er krisetider, folk har stadig et behov for transport, men færre har det økonomiske råderum til at klare det selv med bil.
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af 3dotz »

Fairground skrev: For mig lyder det som om 3 dotz tror at samtlige DSB's kunder er røvere og banditter som sidder derhjemme og planlægger hvordan de kan snyde flest gange i toget.
Heldigvis kan jeg jo se på mine revisorer, at langt de fleste kunder er lovlydige, men antallet af udstedte kontrolafgifter er ganske højt. Sandsynligvis noget højere end du forestiller dig.

Men det her er jo det sædvanlige niveau på CA. Det har jeg godt nok ikke savnet.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af DjMail »

3dotz skrev:
Fairground skrev: For mig lyder det som om 3 dotz tror at samtlige DSB's kunder er røvere og banditter som sidder derhjemme og planlægger hvordan de kan snyde flest gange i toget.
Heldigvis kan jeg jo se på mine revisorer, at langt de fleste kunder er lovlydige, men antallet af udstedte kontrolafgifter er ganske højt. Sandsynligvis noget højere end du forestiller dig.

Men det her er jo det sædvanlige niveau på CA. Det har jeg godt nok ikke savnet.

...

Af ren nysgerrighed, hvor højt er det så, hvis du ved det ?
Og din sidste kommentar.... tja har du da været væk ?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af QrazyLeg »

Fairground skrev:Har selv oplevet det i en tøj butik. Har set det flere gange i supermarkeder hvor fru hansen mangler 50øre eller 1 krone.
Det gør jeg også selv ret ofte. Jeg kan også sagtens give en bærepose med til et køb, der normalvis koster 2 kr. Kunden skal bare ikke kunne forvente det.

Fairground skrev: Giver ikke noget for de tal. At passager tallet er steget i en årrække med stigende befolkningstal og en global krise kunne selv den mest snottede HG elev vel have forudset.
Mmm det kunne de. Sporskifte 2010 som ovenstående er taget fra er bare fra før krisen satte ind, så som mål er der vel intet galt i det. Tallene fortæller mere end bare flere rejsende (hvor det enkelte delmål også blev opfyldt før krisen, så økonomisk fremgang lig større antal brugere af offentlig transport, er ikke noget den snottede HG-elev kunne have forudset) Det fortæller også at udgifterne er mindsket trods større økonomisk byrde. Desuden fortæller de også noget om hvor "glade" folk er for DSB, og trods EB's artikler - underligt det kun er dem, der gider skrive om det hvis det er så slemt - så er det tal steget.

Hvis tre procent udgør fem millioner rejsende danskere, så er det 10 enkeltstående klager fudkommen ekseptionelt god forretning. Ingen virksomheder kan sige sig fri for fejl, heller ikke selvom det ikke burde ske. Og DSB laver også fejl. Jeg tror bare den personlige fejlmargin er ganske lille. Men som eneste ansigt udadtil, og mangel på konkurrence, så er det klart fejlene skal frem i lyset. Jeg mindes vores debatter om, hvorvidt TDC var nogle narhoveder, der ikke lavede deres arbejde ordentligt. I henhold til antallet af kunder sammenlignet med andre teleselskaber havde de alligevel den mindste klageprocent.
FrZ skrev: Tænk hvis politiet opførte sig således - jeg ville ikke bryde mig om at bo i DK så. Der skal være plads til advarsler og moderate tolkninger af regelsæt. For at bruge den elendige sammenligning, så er der faktisk også en buffer på 10% i forhold til fartforseelser, samt der bliver trukket 3 km/t fra. Altså må du køre 50 km/t på en strækning, og du kører 57 km/t så slipper du (57km/t-3km/t-10%*50km/t=49km/t). Lavet så ingen bliver stødt over bøden - og det er virkeligt til at forstå.
Den forståelse for overtrædelse skal som sådan ikke findes hos Politiet, men hos bilproducenterne. Et speedometer i enhver bil viser ikke det korrekte antal kilomter i timen. Toyota har faktisk måtte tilbagekalde en helvedes masse biler for nogle år siden, fordi afvigelsen var for stor.
FrZ skrev:DSB kan skilte sig med: "HER HAR KUNDEN ALDRIG RET". Er de stolte af det?
Det tror jeg ikke, men spørg en medarbejder fra Dansk Supermarked, hvor tit kunderne har ret. Stort set aldrig. Personligt kan jeg så også sige, at det er ca. det samme jeg oplever når de rejsende påstulerer et synspunkt. Det er hvad enten det er et tilbud på en given vare eller en rejsesag.

Iøvrigt har jeg i aften fuldt en person de 200 meter væk fra stationen over til den bus de skal med i aftentimerne, hvis man skal nordpå. Jeg må faktisk ikke forlade banegården i arbejdstiden, men kunden var ikke kendt i byen.

Desuden har en kunde glemt at få 500,- kr. med fra kiosken. Han kommer tilbage om 14 dage. De penge er lagt til side, selvom jeg reelt set ikke har et bevis på han ikke fik pengene retur. Ja DSB og alt hvad der har med DSB at gøre, er nogle svin. Der gøres intet for de rejsende. På samme måde som Fairground mener 3dotz mener alle rejsende er banditter, så synes jeg også at kunne lugte et had til alt hvad der nærmer sig at være i kontakt med DSB fra samme person.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af DjMail »

Så nu har du noget med DSb at gøre eller ? :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af QrazyLeg »

Nej det har jeg ikke. Men jeg sælger billetter og er i manges øjne DSB's ansigt udadtil, så snart billetsalget er lukket. Jeg er da udemærket klar over mine handlinger afspejler folks opfattelse af DSB.

Det eneste jeg har med DSB er min løn/overenskomst. Men derfra og så til at det er DSB jeg har over mit hoved er langt. Det er Retain Danmark A/S.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar