Tog-Tosse-Tråden

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Du tager fejl, når du skriver, at de små plastikkopper med vand er indført for, at DSB er sikre på at folk ikke kommer til at tage en ekstra flaske (uanset indkøbsprisen).

De små plastikkopper er indført af DSB på grund af de nye pantregler, hvor der nu er pant på kildevandsflasker m.m. Skiftet er ikke populært blandt togpersonalet, da de små kopper ikke er særlig stærke og der heller ikke er det store indhold i.

Alternativet var, at prisen på 1´ ville blive hævet, og vi ved alle, at prisforhøjelser ikke er populære.

Hvem er folk? Hvis folk er kunderne på 1´så har de været velkomne til at tage en vand med sig når de forlod toget. Det har de betalt for i deres billet.

Hvis folk derimod er de almindelige togpendlere, der lige vader igennem førsteklasseskupeen og snupper et par vand med sig, så er det da korrekt, at DSB ikke er interesseret i dette scenarie. De tager jo en vare, der ikke er betalt for, og det er tyveri.

Der er jo heller ikke gratis smagsprøver i slikafdelingen, selv om man selv kan blande.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Indlæg af nco »

Køb dit mobile bredbånd i supermarkedet:
http://www.bt.dk/article/20090318/mobil/90318066/
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Bacher
Chart Attack VIP
Indlæg: 180
Tilmeldt: 28 okt 2002, 16:29
Geografisk sted: Slagelse, DK

Indlæg af Bacher »

Det kunne være meget sjovt hvis Kort og Godt begyndte at sælge 3 bredbånd...
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Total sjov morgen

Et H-tog mod Frederikssund kører over en cykel, der var smidt på sporet. Det gav store problemer, da cyklen ikke lige kunne fri, så der blev ændret kørsel mellem Vanløse og Herlev.

Den bedste var dog, da jeg var på vej mod Frederikssund i et nu forsinket (pga. ændret standsningmønster) H-tog. På Ballerup bliver jeg kaldt op af FC, der informerer mig om, at jeg skal være forsigtig, når jeg kommer til Måløv.

Der har rendt får (de store hvide med en masse uld) rundt ude på sporene, og politiet var ude for at fange dem. Jeg sagde det skulle jeg nok, hvis jeg ellers kunne holde masken.

Desværre var der hverken får eller politimænd ude på sporet, men jeg havde nok grinet. FC sagde, at de også først havde troet det var en joke, men der ligger en indhegning mod Måløv, hvor der normalt er får.

Jeg har oplevet høns i sporet på Husum, og ville gerne have skrevet får i sporet på min liste over sjove ting man oplever forrest i toget.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af amh »

Håber ikke 3dotz kørte denne tur:

http://ekstrabladet.dk/112/article1184512.ece
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af 3dotz »

Nej heldigvis ikke. Jeg er indtil videre sluppet godt fra påkørsler, men jeg kører jo altid rundt med den viden, at jeg kan blive den næste der får en selvmorder på min vej.

Men der har godt nok været mange tosser de sidste par uger. F.eks. i torsdags hvor en mand, der ville stoppe et slagsmål på Nørreport blev skubbet i sporet, og damen der ville hjælpe ham op faldt selv ned i sporet. Heldigvis blev de ikke påkørt, men toget var på vej ind i sporet.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af nco »

amh skrev:Håber ikke 3dotz kørte denne tur:
Lisa sidder i fjernstyringen i dag for FC Syd. Det har dog ikke skabt de store problemer eller forsinkelser. Så nu er hun tilbage til Facebook og spille Heroes igen ;)
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af amh »

Okay - forresten vi må lige finde en dag hvor jeg evt. kan komme med op og kigge :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re:

Indlæg af QrazyLeg »

Bacher skrev:Det kunne være meget sjovt hvis Kort og Godt begyndte at sælge 3 bredbånd...
Vi sælger TDC mobil bredbånd. Moden + en uges forbrug for 399,-
Det kan virke dyrt men ganske fin løsning hvis det blot er for en uge. Princippet fungerer som taletid. Det koster 40 kr. om dagen, 200 for en uge og mener det er 400 for en måned. Så man er ikke bundet af bindingsperiode eller abbonnement.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af amh »

Måske er der håb forude for folk som ønsker og blive lokofører, men ikke har den rigtigt uddannelse.

Læste rapport fra Trafikstyrelsens hjemmeside, og det tyder på de ønsker folk bare med en folkeskole bag sig, og den rette kompetence, at kunne søge ind!

Se det ville være fedt for dem som ikke har en håndværksmæssig uddannelse...

Som der står i rapporten;

Kode: Vælg alt

I forhold til beslægtede lande tager den danske lokomotivføreruddannelse lang tid,
ikke mindst på grund af en lang praktik. Den danske uddannelse har også høje de
facto adgangskrav ift. flere andre lande, hvilket bl.a. har stor betydning for rekrutteringen.
De høje krav kommer fra overenskomsten, som kræver svendebrev i metal-
/elfag, folkeskolens udvidede afgangsprøve i engelsk, HTX eller matematisk-fysisk
studentereksamen.

Kode: Vælg alt

Ja og det er det som skal laves om, som de selv skriver;
Overenskomstens snævre faglige krav har en historisk begrundelse, men vurderes ikke
at være tidssvarende for fremtidens kompetencebehov hos lokomotivførere. Fremtidens
kernekompetencer omfatter fortsat noget indsigt i togets funktion ift. spor, signaler
mv., men personlige kompetencer som f.eks. robusthed og serviceorientering får
stigende betydning. Dette bør medføre justeringer i adgangskrav og et efterfølgende
arbejde med at justere indholdet i uddannelsen. Bl.a. bør det undersøges, om simulatortræning
kan effektivisere uddannelsesforløbet.
Jeg håber denne rapport gør at andre end håndværkere, og gymnasielle kan komme ind på denne uddannelse.

Hele rapporten kan læses her; http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Presse ... 02009.ashx
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af FrZ »

Haha, så lige denne....

I togtosser skal passe på ;)

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8683750.stm
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af nco »

Close call..
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Iwers
Indlæg: 526
Tilmeldt: 23 sep 2009, 21:23
Geografisk sted: Haderslev

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af Iwers »

Købte orange-billetter tur retur til flyveren i kastrup (kommer fra Jylland) 3 timer efter kommer beskeden om at flyet er fremskudt, og nu passer mine billetter ikke mere... er der noget man kan gøre?
Snakkede med en som skulle til kbh som godt kunne bruge den billet for mig men den står jo i mit navn... det der pdf editor og et forsøg med dokumentfalsk er ikke nogen god idé... men det er da latterligt at man ikke kan give eller sælge sin billet videre? jeg mener billetten er betalt (af mig?)?

Nogen af jer der har erfaringer? :)
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af QrazyLeg »

DSB Orange kan ikke refunderes.
Men ring til 70131415, og tal med dem om muligheden for at give billetten videre. Det er jo ikke fordi du ikke skal have en ny billet til en tidligere afgang, så de mister jo som sådan ikke penge på det. Jeg kunne forestille mig de giver dig en kode du skal skrive på din print-selv-billet.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Iwers
Indlæg: 526
Tilmeldt: 23 sep 2009, 21:23
Geografisk sted: Haderslev

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af Iwers »

Okay, det vil jeg gøre :) Den kode den gør så at billetten kommer til at gælde for en anden person eller hvordan?
og ja jeg har købt nye billetter, så de mister ikke noget :)
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af nco »

Hvad endte det så med?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Iwers
Indlæg: 526
Tilmeldt: 23 sep 2009, 21:23
Geografisk sted: Haderslev

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af Iwers »

Det virkede...! jeg blev godt nok omstillet 3 gange, men sluttede med at snakke med en der hed rene, som kunne hjælpe mig, så det er bare super :D
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af amh »

Nu har DSB startet eget mobilselskab:

http://newz.dk/dsb-er-nu-ogsaa-et-mobilselskab

Og hvis der er store forsinkelser tilbyder de vel bare gratis taletid og datatrafik i en måned som plaster på såret... :lol:
Ace
[Ltd edition]
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 24 mar 2005, 19:53
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af Ace »

Jeg har en veninde, som desværre er panisk angst for at køre i tog (busser for den sags skyld også).
Hun har selv en ide til hvordan hun kan komme over det, men har ikke umiddelbart kommet videre med det.

Så nu spørger jeg lige her om der ikke er en af jer boys der kommanderer rundt med de lange lækre tog, som kunne arrangere et par vogne der holder stille et sted, hvor hun kan få lov at gå igennem, uden andre passager og at vognene bevæger sig.

Der kommer nok et skridt to og tre efterfølgende, sådan noget ala en lille rulletur på et par hundrede meter eller noget i den dur.
Formentlig skal det nok deles lidt op, i nogle perioder med et par måneders mellemrum.

Hun er pt. i Århus, jeg er i Odense men heck, tager hende sgu gerne med til Øen hvis det er nødvendigt.
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af amh »

Tror den bliver svær og løse med at have et helt togsæt/vognstamme for sig selv... Med mindre du kan komme ud på nogle af vendepladserne, eller klargørings centre. Den eneste lokofører vi har her inde (så vidt jeg ved) er 3dotz det er S-tog han kører.
Besvar