Tog-Tosse-Tråden

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

goafreak
Indlæg: 4590
Tilmeldt: 19 aug 2002, 19:42
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af goafreak »

Jeg har da prøvet at stige på toget i en kæmpe brandert - jeg havde klippekort, jeg havde bare glemt at klippe.
Kontrolløren kommer, jeg snakker pænt, han skriver en bøde. Ok, sur røv tænker jeg.
Han går så videre i næste rum og der sidder 4 mennesker på en 30-40 år, der ikke har klippekort.
Han kalder mig tilbage og siger derefter, at han ikke giver de 4 mennesker en bøde - da de åbenbart ikke vidste bedre (???) - og vil derfor heller ikke give mig en.
Han var sikkert ikke kommet tilbage hvis jeg var begyndt at skabe mig åndssvagt ;)

Min lille solstrålehistorie til tøjbutik- og posefortællingerne.

Dog har jeg da set nogle kontrollører opføre sig fuldkommen idiotisk overfor andre mennesker.
BØH
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af dwr »

Jeg er i en morgenkoger steget på toget og har glemt at klippe trods, at jeg havde mit klippekort med mig.
Jeg kommer ind i toget og i det toget begynder at køre går det op for mig, at jeg har glemt det (jeg plejer at have månedskort).

I kabinen ved siden af, går en kontrollør og tjekker billetter. Jeg går hen til døren til kabinen og venter på, at han er færdig med at tjekke folks billetter, hvorefter jeg forklarer det som det er. Det er fredag morgen og jeg viser ham mit klippekort med 1 klip kl. 7 (ud) og 1 klip kl. 17 (hjem) fra de to samme stationer hver gang (mandag, tirsdag, onsdag og torsdag i samme uge) sådan for at underbygge min forklaring om, at jeg simpelthen glemte det, og om muligheden var der for, at jeg kunne gå ud og klippe på næste station.

Svaret var: "Det er jo bare ærgeligt, men så må du jo huske at klippe for ellers falder der jo brænde ned - ligesom når man stjæler i en butik". Og så fik jeg min bøde.

Jeg tog den pænt og betalte den. Jeg havde trods alt kørt uden billet det ene stop af ruten, selvom jeg måske her gerne ville referere til tidligere kommentarer om millimeter *kratier. Min største frustration var at få en kommentar som blev leveret med sådan en nedladende/belærende tone.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af QrazyLeg »

Men det er jo også fuldkommen tåbelig opførsel af kontrolløren - faktisk i begge tilfælde. Og der findes med garanti sure gnavne mænd/kvinder, der ikke er en skid serviceminded. Jeg kan bare ikke fordrage at skære alle over en kam, og jeg ved, da jeg har adgang til en masse af de interne nyhedsblade/diskussioner/målsætninger mv. at der rent faktisk bliver gjort tossemeget for at blive europas bedste servicevirksomhed inden for branchen og den bedste servicevirksomhed i Danmark. Det er også noget langt de fleste medarbejdere prøver at leve op til bedst muligt.

Jeg har også smidt DSB folk "ut af min kiosk" fordi de havde den opfattelse, de havde mere ret til at være der/komme foran i køen fordi de var DSB-personel. No fucking way, kunden kommer sgu først uanset om der er en DSB-uniform eller Kansas-dragt.

Jeg har så også set en kontrollørinde blive mejet i gulvet i Randers da hun spørger om hun må se vedkommendes billet. Mildest talt rejste han sig op og trak højre hånd så langt bagud han kunne for derefter at kyle den ind i bøtten på hende. Hun faldte om, og ved næste stop stod der fire betjente til ham og en ambulance til hende.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Fairground
CA Party Freak
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 22 apr 2002, 16:01
Geografisk sted: ..::CPH::..

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af Fairground »

QrazyLeg skrev:På samme måde som Fairground mener 3dotz mener alle rejsende er banditter, så synes jeg også at kunne lugte et had til alt hvad der nærmer sig at være i kontakt med DSB fra samme person.
Korrekt! I min omgangskreds og generelt i kbh er DSB en stående joke. Langsomt, dyrt, ingen service og en arrogant holdning til deres kunder.

Et eksempel:

Mine forældre bor i udkanten af kbh. Der er fire zoner derud = 92kr. ialt frem og tilbage. Det tager 45 - 60min i transport(et tog og en bus) hvis ALT spiller(Ingen sne, sol, regn, blade, dug på sporet eller manglende togfører, sporarbejde, nedfaldne kørerledninger, sporskifte der ikke virker etc. etc. etc.) Hvis jeg tager cyklen kan jeg være derude på en 2/3 af tiden og ganske gratis. Hmmm tough choice!

Når jeg så hører hvordan 3dotz opfatter hans kunder så er jeg ikke i tvivl om jeg skal holde mig fra den sølle undskyldning af et firma.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af QrazyLeg »

Zoneprisen har stadig intet med DSB at gøre. Men jeg er enig i at den er meget høj - helt vanvittigt faktisk. Set i forhold til bæredygtighed jf. andre byer i landet burde fire zoner koster mellem 20 og 25 kr. I Nordjylland koster fire zoner 36 kr. mens den i Midt- og Østjylland (afhængig af bopæl) koster ca. 40 kr.

Sporarbejde, sporskifte, nedfaldne køreledninger, slidte skinner kan du sende videre til BaneDanmark.

Så kan du beskylde DSB for at være langsomme, ikke være serviceminded, dyre på regionsoverskridende strækninger, en fucked up virksomhed, nogle narhatte, nogle lavstående snæversynede mennesker, der kun er ude på at ødelægge folks dag osv. Det skræmmer mig stadig ikke for faktisk at ville arbejde i DSB's administration, der er nogle udfordringer og en spændende virksomhed, hvor tiltag (og aftag) påvirker landet befolkning i meget stor grad.

At tage cyklen i byen er hurtigere end offentlig transport. Det gælder ikke kun i den nok så fagre hovedstad, men faktisk alle byer - men transportmidlet skal måske ikke stoppe for andre, så du kan komme hurtigere frem? Hell, selv i Top Gear vandt cyklen over bil, båd og offentlig transport - bare for at lave en umådelig dårlig sammenligning, men med henvisning til tidligere indlægs glorificering af London. Spørgsmålet er om samtlige 95 mio. rejsende med DSB S-tog i 2009 har samme opfattelse af elendig togdrift. Hvis jeg var så utilfreds med et produkt havde jeg valgt samme løsning som dig: alternativet, heriblandt cyklen.

Paradoksalt nok ville færre rejsende = flere der tager cyklen, betyde større rettidighed og dermed en bedre service. Så cyklede flere, altså dem der kan nøjes med 30 minutter på cyklen til arbejde, skole osv. så ville københavnere ikke alene få en sundere livsstil, men dem der er nødsaget til den offentlige transport vil også opleve bedre service. Tilbage til hvad BaneDanmark, Movia og DSB kan gøre: Antallet af strækninger, skinner, buslinjer, togsæt mv. kan måske ændres, så nogle stationer aflastes mens de mere "tyndt befolkede" måske opnår bedre udnyttelse af kapaciteten.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af 3dotz »

Fairground skrev:Når jeg så hører hvordan 3dotz opfatter hans kunder så er jeg ikke i tvivl om jeg skal holde mig fra den sølle undskyldning af et firma.
Hvordan er det så jeg opfatter mine kunder? Nok ikke på den måde du tror, men det kan jeg vel ikke overbevise dig om. Men hvis jeg virkelig havde et så dårligt forhold til mine kunder, som du tror, så ville jeg nok ikke have kørt tog de sidste fem år, og jeg ville nok ikke gå på arbejde med et stort smil hver gang fordi jeg skal være med til at gøre en forskel på de mange mennesker jeg møder på en arbejdsdag. Som når jeg i nat med et smil bringer glade mennesker til fest og kører de samme branderter hjem senere på natten i stedet for langsommelig natbuskørsel eller dyre taxaer.

Hvad angår din pris omkring en tur hjem til dine forældre, så køb dog et klippekort. Det er dyrere den første gang du besøger dem, men allerede anden gang sparer du penge.

Så lad være med at bruge den slags eksempler på, hvor dyrt DSB er. For der er masser af måder at få det billigere på, det kræver faktisk ikke mere end at kigge på den billletautomat man alligevel køber løssalgsbilletter på.

Din lyst til at tage cyklen synes jeg er fornuftig. Jeg ville ønske, at flere andre ville tage cyklen og bruge den på vejene i stedet for at slæbe den med i toget, hvor den skaber pladsproblemer og irriterer de mange kunder, som der ikke længere er plads til og som i dårligt vejr får svinet deres tøj til på grund af de mange cykler. Det ville også gøre, at vi kunne køre mere rettidigt, mere økonomisk og deraf give en større glæde hos de passagerer, som faktisk er glade for at tage toget, bil eller ej.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af DjMail »

Synes der er en tendens til at alle problemer undskyldes ved at kaste lortet videre.
Det er muligt at BaneDK står for sporene og det er deres skyld at det igen er blevet varmt om sommeren og planerne skal skrottes og at det er dem som endnu en gang ikke kan ikke kan gennemskue at vinter betyder kulde som betyder kolde skinner som betyder elendige forhold for DSB.
Og det er også muligt at zone priserne er bestemt af andre end DSB.....

.....men det er for mig som forbruger pisse ligemeget og det vil aldrig blive noget man som forbruger bør forholde sig til - DSB har et problem med deres image, det bør de fikse frem for at kaste skylden videre. Virksomhedens image kan de 100% selv påvirke, det er en kæmpe udfordring, som det ikke virker til de har nosser til at gå rigtig igang med.

Og ang. cykler i s-tog og metro.......shiiiiit det er nederen folk der gør sådan noget (specielt i metroen)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af QrazyLeg »

Der bruges sindsygt mange ressourcer på at gøre DSB's image bedre. Om der så bruges nok, eller ressourcerne er forkert fordelt, er en anden sag. Det er lidt 50/50 om ressourcerne bruges korrekt efter min mening. Til tider laves der tiltag jeg finder fuldkommen tåbelige, og andre gange er det et rigtig godt stykke arbejde. Det være sig både i den interne og eksterne kommunikation.

DSB har også et ansvar for rettidighed. Det er heller ikke der jeg er uenig i argumenterne om DSB kan blive bedre. Jeg er uenig i måden det bliver fremført på, og kundesynspunket, og hvorvidt DSB-medarbejdere og alle med tilknytning til DSB, er ligeglade med kunderne, eller ikke gider tage sig af de problemer, der rent faktisk er.

Jeg vil også mene at ofte oplever jeg at kunderne har en forudbestemt holdning til både service og prisniveau som værende for ringe og for dyrt. Det kan også være med meget god grund, og baseret på egne tidligere erfaringer med DSB. Et sådant image er meget besværligt at rette op på, men det kan dog lade sig gøre. I eksemplet Fairground gav før med de 92 kr. for fire zoner frem og tilbage. Mellem yderstationerne i Hovedstadsområdet kan Fairground faktisk køre den tur for 59 kr. t/r samme dag, hvis han rejser mellem 16.00 og 03.59. En DSB Orange Bytur kan bruges i DSB, DSB S-tog, DSB First, busser, Metro og lokalbaner.

Faktisk er der tossemange Orange-ordninger, der muliggør en noget billigere rejse. Selv regionaltogene har en orangeordning. Så vil det passe med tidspunkterne i forhold til ens rejsetid, så er det i hvert fald dumt at bestille regulære billetter - og der mange der ikke benytter sig af de orangetilbudene i første omgang, men faktisk bliver meget positivt overrasket over de kan købes (jeg ved så ikke om de helt har undgået Harry/Bähnsen-reklamerne). Mit bud er jeg på en almindelig hverdagsaften henviser omkring 20 kunder fra Aalborg til Århus til automaterne for at købe Orangebilletter (119,- kr.) i stedet for normalprisen i kiosken/DSB Billetsalg (171,-). Det samme med wildcard-kunder, der skal til Hobro (9 zoner á 9 kr. = 81 kr.) anbefaler vi også en wildcard-billet til Randers i stedet, for så at give 49 kr. for turen. Man kan jo bare hoppe af før. I modsætning til hovedstadsområdet så skal man i resten af landet normalvis krydse en regionsgrænse, før Orange-tilbudene kan træde i kraft (jf. prisniveauerne er forskellige afhængige af regionerne).
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af DjMail »

Måske grunden til at mange ikke udnytter alle disse tilbud, er at der er så mange af dem.
Storebælt har samme problem med at få folk til at udnytte weekend billetter, dagsbilletter, påskebilletten osv.

Men det kan man selvfølgelig ikke straffe dsb for, men de kunne måske med fordel se på om de kunne hjælp kunderne til nemmere at forstå det.
Altså mere end de sikkert gør endnu - harry reklamerne har mistet deres effekt for 3 år siden - de skal skiftes ud
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af QrazyLeg »

En god hovedregel og enkel måde at se tingene på: Rejser man mellem 16:00 - 03:59, så er der rabatter at få, hvis man krydser en regionsgrænse eller bor i hovedstadsområdet.

Angående Harry, så forventer jeg også der snart kommer noget nyt. Den første reklame tonede frem på skærmen i maj 2000, og næsten 11 år med samme frontfigur er for længe. Jeg er spændt på hvad DSB Orange og WDP disker op med næste gang. Jeg kan forestille mig, der vil komme en periode hen over vinteren med meget intern kommunikation fremført eksternt som damage control henover på baggrund af denne sommer og de fire forgangne måneder på Nordsjælland samt på grund af nogle interne opstillede servicemål. Det har DSB gjort tidligere med stor succes (mener det var omkring 2005), sideløbende med Harry. Men den interne kommunikation skal bygge bro til noget direkte eksternt på længere sigt (over 6 mdr.). Jeg kunne forestille mig WDP er igang med at forberede næste generations kampagne. Men derfra og så til at det går i luften er langt. Sonofons Polle fra Snave krævede 9 måneders research, ligesom Toyota-Bruce havde 87 interviews bag sig fordelt på 100 dage. Hvordan transmissionen fra Harry til post-Harry bliver, er jeg rigtig spændt på at opleve.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af DjMail »

Intern kommunikation i eksterne medier er en farlig men kan være hamrende effektiv.
Men shit hvor skal du være sikker på at dine medarbejdere bakker op om det og at det der kommunikeres er ting som medarbejderne kan nikke genkendende til.
Ellers ender du med en farlig kampagne som kan skade din virksomhed internt og eksternt.

Kan ikke huske deres kampagne i 2004, men en ting er sikker - Harry er død og de må indse at alt deres kommunikation drukner i den her dukke´s nærværd.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af QrazyLeg »

Absolut den kan være farlig, men i bund og grund er al kampagneplanlægning af større grad i risikozonen for meget stor negativ effekt (hvem sagde Føtex og Knolø? Det gav også bagslag hos Aarhuskontoret), men i samme grad kan det være pissegenialt at benytte sig af. Employer-branding er noget være pis rent ud sagt, og medarbejdere på alle større arbejdspladser er godt og grundigt trætte af at skulle stå model til "nu former vi jer, som vi gerne vil have i skal fremstå". Og hvor er den skepsis forståeligt!

Om al kommunikation drukner i nærvær med Harry er jeg ikke helt enig i. Der skal "blot" laves et meget kraftig skel mellem DSB Orange og DSB intern/ekstern. Det kan undgås hvis Harry igen får fokus rettet direkte mod Orange-brugerne (for derefter forhåbentlig at udfase) og det øvrige DSB får egen kampagneplatform. Men det bliver en enorm opgave at leve op til og skille sig af med den lilla satan.

DjMail, måske vi skal diskutere DSB's fremtidige kampagnestrategi, hell vi kan da lige lave den en fredfyldt onsdag over en kop gin og lemon, eller måske en omgang designerkaffe?
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af DjMail »

DSB har næppe et økonomisk råderum der er stort nok til at betale mig for at arbejde for dem.
Præcis ligesom Lynge Jakobsen skulle grave uendeligt mange poser guld op af hans baghave for at få mig til hjælpe hans lorte klub :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af QrazyLeg »

Jaja, men var du klar på gin/lemon eller kaffe så? Så tager vi økonomien derfra :D
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Fairground
CA Party Freak
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 22 apr 2002, 16:01
Geografisk sted: ..::CPH::..

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af Fairground »

QrazyLeg skrev:I eksemplet Fairground gav før med de 92 kr. for fire zoner frem og tilbage. Mellem yderstationerne i Hovedstadsområdet kan Fairground faktisk køre den tur for 59 kr. t/r samme dag, hvis han rejser mellem 16.00 og 03.59. En DSB Orange Bytur kan bruges i DSB, DSB S-tog, DSB First, busser, Metro og lokalbaner.
Ok hvor købes sådan en henne? Jeg har aldrig hørt om det og på DSB's side kommer der intet hvis man søger på "orange bytur".
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Fairground
CA Party Freak
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 22 apr 2002, 16:01
Geografisk sted: ..::CPH::..

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af Fairground »

3dotz skrev:
Fairground skrev:Hvad angår din pris omkring en tur hjem til dine forældre, så køb dog et klippekort. Det er dyrere den første gang du besøger dem, men allerede anden gang sparer du penge.

Så lad være med at bruge den slags eksempler på, hvor dyrt DSB er. For der er masser af måder at få det billigere på, det kræver faktisk ikke mere end at kigge på den billletautomat man alligevel køber løssalgsbilletter på. ...
Det argument kan jeg ikke bruge til noget. Vi taler om at et stk. billet er for dyrt. Ikke hvilke rabat ordninger der findes. Hold dig nu til emnet.

Hvis en banan koster 10kr. men der er tilbud på 20 bananer for 50kr. så er det stadig dyrt når man kun skal bruge en banan.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af QrazyLeg »

Fairground skrev:
QrazyLeg skrev:I eksemplet Fairground gav før med de 92 kr. for fire zoner frem og tilbage. Mellem yderstationerne i Hovedstadsområdet kan Fairground faktisk køre den tur for 59 kr. t/r samme dag, hvis han rejser mellem 16.00 og 03.59. En DSB Orange Bytur kan bruges i DSB, DSB S-tog, DSB First, busser, Metro og lokalbaner.
Ok hvor købes sådan en henne? Jeg har aldrig hørt om det og på DSB's side kommer der intet hvis man søger på "orange bytur".

http://www.dsb.dk/Om-billetter-og-kort/ ... nge-Bytur/
Den kan købes i det fleste automater eller som print-selv online :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af Maunus »

Hvilke linjer kører i forskellige gutter egentlig på? Jeg er ofte med fra Århus til Odense/svendborg :)
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af DjMail »

Metro fra kastrup til div. stop i kbh.
Andet tog vil jeg ikke rører ved :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Tog-Tosse-Tråden

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg kører faktisk kun i tog en gang om året eller sådan noget. Faktisk er mit forbrug af offentlig transport meget begrænset.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar