Køber du musik?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Hvor stor en udgift har du på musik om md.

10kr - 100kr
5
16%
101kr - 200kr
4
13%
201kr - 300kr
5
16%
301kr - 400kr
2
6%
401kr - 500kr
3
9%
501kr - ????
8
25%
Køber aldrig
5
16%
 
Afgivne stemmer: 32

cyrus
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 05 jan 2008, 17:18
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Køber du musik?

Indlæg af cyrus »

Ja ved godt artiklen er lidt en gammel nyhed ( http://www.information.dk/189427 ) men læste den lige igen idag, og kom til at tænke på folk herinde.
Så ville lige stille nogen spørgsmål?

1) Køber du musik?
2) Hvorfor?
3) Hvor stor en udgift er det for dig på en md?
4) Hvor køber du din musik?

Mine svar..

1) Ja
2) Køber kun det musik jeg syntes om, hvis der er et nummer jeg helt sikkert kan li, støtter jeg kunstner, og køber musiken.
3) Det blir ikke til det store desvære, 300kr +/-
4) Køber mit musik på Itunes & Beatport
Celebrate Your Life With House
chreddy1
Request Limit Reached
Indlæg: 4408
Tilmeldt: 08 jan 2006, 18:40
Geografisk sted: 127.0.0.1

Re: Køber du musik?

Indlæg af chreddy1 »

1) Ja
2) Fordi jeg godt vil støtte det musik jeg synes godt om..
3) Det er lidt forskelligt, men kan nemt bruge mindst 300 kroner på musik på en måned
4) Mest hos JunoDownload, få gange hos Audiojelly og en enkelt gang har jeg købt hos Beatport.. Albums køber jeg helst på fysisk cd, med mindre diverse tracks er cuttet ned, i forhold til hvad man kan købe som download..
cyrus
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 05 jan 2008, 17:18
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Re: Køber du musik?

Indlæg af cyrus »

Føler folk så at det er rigtig at man som pirat køber mere musik end feks. folk (de få der er) som ikke henter musik..
Altså spørg jeg rundt i mine vennerkreds er det blandet den ene halvdel er som mig, køber og støtter det musik man kan li og høre igen og igen.
mens den anden halvdel kun henter og nok ikke har købt en cd eller nummer i over 10+ år..
Set ude fra mit eget synspunkt så havde jeg egentlig nok ikke købt så meget musik hvis jeg ikke hentede, man risikere til tider at hente et nummer ned, som man
falder for og så køber jeg automatisk singlen.. Men jeg tror også at dem der henter musik er de folk som egentlig går op i musik i forhold til folk der ikke downloader.

Men glemte lige selv at nævne at jeg også godt kan finde på at købe et album fysisk ligesom "chreddy1"
Men så skal det virkelig også være et godt album, og der skal være gjort noget ud af det..
Celebrate Your Life With House
Fairground
CA Party Freak
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 22 apr 2002, 16:01
Geografisk sted: ..::CPH::..

Re: Køber du musik?

Indlæg af Fairground »

1) Ja
2) Går meget op i musik og syntes det er moralsk forkasteligt ikke at betale for andres arbejde.
3) Et sted mellem 500 og 1000kr kan jeg godt bruge. Jeg har derudover et Yousee Play abb. til de mere kommerciele ting.
4) Beatport, Trackitdown, Audiojelly, iTunes, YouseePlay, DjDownload, Dance-Tunes osv.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Køber du musik?

Indlæg af FrZ »

1) Ja
2) En download og en fysisk plade bliver bare aldrig det samme - køber tilgengæld ALDRIG downloads (gjort to tre gange i mit liv). Men er jeg faldet over en udgivelse, som bare skal ejes, så køber jeg albummet (køber ej heller singler eller maxier). Det skal være hele fuldendte album, som jeg kan høre igen og igen.
3) 100-200 (nok nærmere 100) - køber måske et album om måneden, men det er endda måske lidt i overkanten for tiden.
4) Amazon.co.uk eller i den fysiske butik (de findes stadig :O)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 23 apr 2002, 09:57
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Re: Køber du musik?

Indlæg af kloojve »

1) Ja
2) Jeg har altid haft interesse for musik, og sidenhen kvaliteten, jeg har fået bygget et fornuftigt stereo system og det fortjener derfor den bedste kvalitet
3) 500-1000 kr. jeg køber 2-3 cd'er samt en hel del downloads.
4) Via pladeselskabers hjemmesider, itunes til det kommerciele. TP Musik, CDON og CDWOW
CrazyBrain
Indlæg: 968
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:29
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Re: Køber du musik?

Indlæg af CrazyBrain »

1) Ja
2) kan godt lide at have discen på hylden incl booklet osv.. Hører også hellere CD end at sætte en MP3 på..
3) Valgte 401-500, men det svinger meget, begge veje
4) Ebay.com, Stereostudio, CDON.com, CDskiven.dk, Fona, etc etc
Billede
Da Clown
DJ
Indlæg: 811
Tilmeldt: 22 apr 2002, 20:15
Geografisk sted: In Da MiX

Re: Køber du musik?

Indlæg af Da Clown »

1) Ja
2) Går meget op i musik, samt det har en stor del af min hverdag...
3) min. 625 pr mdr til div. abb. så plus en del køb fra beatport, djdownload, djtunes osv. så tror vi er oppe på ca 700-1000 pr mdr
4) Div. pladeselskaber, beatport, djtunes, djdownload, crooklynclan og mange andre...
Zivago
Indlæg: 1510
Tilmeldt: 24 apr 2002, 16:06

Re: Køber du musik?

Indlæg af Zivago »

1) Ja
2) Jeg køber hvis jeg mener at HELE albummet er pengene værd.
3) Det svinger utroligt meget, hvilket skyldes det der er nævnt i pkt. 2
4) Nye Cdér: cdskiven, Imusic, cdon. Nye vinylskiver: Imusic, Moby disc.
Jeg er ofte i brugt forretninger, som eks. Accord, Moby disc, Læsehesten Randers + mange andre steder, for at finde "gammelt guld". Jeg er jo musik samler (læs - tosset ;-) )
En liste over forretninger jeg engang imellem kontakter eller besøger, når jeg leder efter en bestemt skive (elelr bare for at finde noget specielt), kan findes på: http://www.rytmeboxen.dk/Musik-butikken.htm
Ellers så bliver der jo også jævnligt afholdt plademesser rundt omkring, hvor man kan finde mange ting man ikke kan finde andre steder. Ja - jeg har da også selv solgt ting der, som jeg havde flere af.
Oversigt over kommende plademesser: http://www.rytmeboxen.dk/kalender.htm
Mange af mine vinyler, er efterhånden konverteret til MP3 og ligger på harddisk. Men skal jeg virkelig nyde musikken, så er det org. skiverne der bliver sat på på anlægget. Lyden i org. materialet er jo trods alt en del bedre.

Zivago (Der snart ikke har plads til flere skiver ;-) )
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Køber du musik?

Indlæg af Maunus »

Da Clown

Er du stødt på 50 Cent - Inda club (Crooklyn Clan discotech bootleg) for jeg kan simpelthen ikke finde den nogen steder..

tænkte inde på crooklyn :)
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Re: Køber du musik?

Indlæg af DjMail »

1) Ja
2)Fordi jeg bruger det som en del af mit hygge arbejde, og fordi jeg langt heller vil have en god smag i munden og god musik i ørene, end dårlig smag i munden og 128 kbps mp3 i ørene :)
3)Et sted omkring de 500 or so. Kommer an på hvad der bliver udgivet og om dette komme ind som promotion eller skal købes.
4)Primært Beatport, djdownload og trackitdown.net. Men ellers hvor jeg end måtte finde et nummer.
Brugeravatar
aroxdk
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 01 jan 2005, 18:00
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Re: Køber du musik?

Indlæg af aroxdk »

1 Ja
2 Sådan er det bare
3 1500-2000 (fuck det er ved at være dyrt igen)
4 My secret ;)
Daffy^
Indlæg: 351
Tilmeldt: 15 jan 2003, 19:25
Kontakt:

Re: Køber du musik?

Indlæg af Daffy^ »

1) Ja, men kun som download
2) Fordi jeg er kommet til et punkt i mit liv, hvor jeg både har lyst og råd til at købe den musik jeg gerne vil høre.
3) Det er meget forskelligt, nogle måneder 0 kr. og andre måneder 100+ kr.
4) Kun på iTunes - det er primært singler og enkeltnumre
Daffy
Da Clown
DJ
Indlæg: 811
Tilmeldt: 22 apr 2002, 20:15
Geografisk sted: In Da MiX

Re: Køber du musik?

Indlæg af Da Clown »

Maunus skrev:Da Clown

Er du stødt på 50 Cent - Inda club (Crooklyn Clan discotech bootleg) for jeg kan simpelthen ikke finde den nogen steder..

tænkte inde på crooklyn :)
har du prøvet at søge der inde ? og er det ikke discotech - in da transition, du søger ?
mig1
Indlæg: 588
Tilmeldt: 13 sep 2006, 12:36
Geografisk sted: sjælland

Re: Køber du musik?

Indlæg af mig1 »

1) Køber du musik?
Ja det gør jeg tit også for meget.. ja det kan jo ske....
2) Hvorfor?
der er bare noget ved at have en cd i hånden
3) Hvor stor en udgift er det for dig på en md?
ligger nok på omkring 1500,-
4) Hvor køber du din musik?
i musik butikker eller over nettet hvis der er et sted der lige har den jeg mangler

jeg hanter meget musik bla herfra og er der et nr jeg syntes om så køber jeg cden, musikken skal støttes mener jeg når man som jeg delvis lever af at spille...
hilsen
M.I.G.1
cyrus
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 05 jan 2008, 17:18
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Re: Køber du musik?

Indlæg af cyrus »

Det er sku fedt at høre at mange som en selv har den holdning at musikken skal støttes..
Men hvordan har folk det så med priserne.??

Altså efter min egen mening syntes jeg at 160Kr lige er overkantent for et album, Men den pris er for det meste også kun at finde
i en fysiks forretning..
ellers syntes jeg steder som Beatport og Itunes er fair nok priser..
Celebrate Your Life With House
chreddy1
Request Limit Reached
Indlæg: 4408
Tilmeldt: 08 jan 2006, 18:40
Geografisk sted: 127.0.0.1

Re: Køber du musik?

Indlæg af chreddy1 »

Personligt er det sjældent jeg køber "mainstream"-musik (alt det pop lort og lignende) fysisk.. Meget sjældent..
Kan dog sagtens finde på at købe lidt fedt rock/heavy metal i butikker..
Jeg foretrækker dog til enhver tid at købe mine albums på nettet, da fx. CDon har meget af det jeg hører.. (Trance)

Ang. priserne, synes jeg til tider godt at de kan være lidt pebrede..
Men omvendt, hvis det er noget musik jeg godt ka' li', så tænker jeg ikke videre over det.. Så køber jeg det bare.. :)
Zivago
Indlæg: 1510
Tilmeldt: 24 apr 2002, 16:06

Re: Køber du musik?

Indlæg af Zivago »

Denne artikel må siges at være interessant i forbindelse med dette topic.
http://politiken.dk/kultur/musik/article823476.ece
cyrus
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 05 jan 2008, 17:18
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Re: Køber du musik?

Indlæg af cyrus »

Nice artikel.. Men syntes nu også det er en hjerne blødning af en ide at få, hvis man bliver taget 3 gange for at downloade ulovligt,
mister man rettigheden til at havde internet adgang.
Håber ikke sån en ide, kommer på tale, her hjemme i danmark, for så tror jeg da også jeg kommer til at købe mindre musik, end jeg ellers ville, pga, mange af de sange jeg køber, er sange jeg måske har downloadet, og så ment, at den var penge værd..
Celebrate Your Life With House
LeG0lAsDK
Opera anmelder
Indlæg: 852
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:38

Re: Køber du musik?

Indlæg af LeG0lAsDK »

1. Ja, kun vinyl
2. Kan godt lide idéen med at sidde med et produkt fysisk i hånden, plus det er kunstværk og bedre lyd på mit tandberg anlæg.
3. 200-400 kroner.
4. Sound Station, Gammel Kongevej, Når jeg alligevel er Under Vand, så er det Stereo Studio i Fields (de har tilbud på plader til 100 kroner, ret ofte )
Besvar