3D i biografen

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar

Vil du gerne se 3D i biografen ?

JA det er superfed med den nye dimension.
2
13%
NEJ det er til mere gene end gavn.
14
88%
 
Afgivne stemmer: 16

LunaPark
Indlæg: 1067
Tilmeldt: 14 nov 2002, 21:42
Kontakt:

3D i biografen

Indlæg af LunaPark »

Efter at have hørt at mange af mine venner har det på samme måde som jeg selv mht. 3D,
så vil jeg da lige høre hvordan i egentlig har det.

Eller om folk som James Cameron m.fl. kaster millioner efter et håbløst projekt.

Min personlige mening er at jeg hellere blot vil have et fedt stort lærred og god lyd i biografen.
3D er irriterende med elendige briller, flimmer og irritation i hovedet.
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: 3D i biografen

Indlæg af Maunus »

jeg må sige jeg er sådan lidt 50/50 - hvis du måske kunne tilføje en mere..

Jeg har det fint med at se det i lidt bedre kvalitet, men samtidig driller brillerne lidt men på den anden side sidder man jo uden den ekstra effekt hvis man ikke havde 3D..

det skulle ikke være meget dårligere før jeg sagde nej - men synes altså det giver lidt..
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: 3D i biografen

Indlæg af FrZ »

Det giver absolut ingen ting andet end højere billetpriser. Folk der gerne vil se det er idioter imo, fatter simpelthen ikke den dille. Den skal afskaffes NU!

James Cameron den grådige idiot skal have 3 film i træk der flunker, det ville måske ændre markedet lidt. Fatter ikke at Avatar blev så stor, den var jo gennemført ringe. SUK!

Har kun siddet i små usle sale i biograferne på det sidste for at undgå det 3D helvede. Grunden til at det sælger er jo sjovt nok, at man nærmest ikke har et alternativ. Det havde været fedt, hvis nogen af de store biografer havde sagt "nej" til 3D. Tror ikke de havde tabt en eneste kunde efter 12 mdr, og de havde sparet millioner. SUK!
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Fairground
CA Party Freak
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 22 apr 2002, 16:01
Geografisk sted: ..::CPH::..

Re: 3D i biografen

Indlæg af Fairground »

Er lidt på samme hold som frz. Fatter ikke folk der gider se det i 3D med briller osv.

Jeg er så samtidig i samme situation som Casper Christensen. Jeg bliver vildt træt hver gang jeg ser en 3D film i biografen. Der går ikke meget mere end en time før jeg sidder og snorker. Ingen problemer når jeg ser en alm film i bio.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: 3D i biografen

Indlæg af QrazyLeg »

FrZ skrev:Det giver absolut ingen ting andet end højere billetpriser. Folk der gerne vil se det er idioter imo, fatter simpelthen ikke den dille. Den skal afskaffes NU!

James Cameron den grådige idiot skal have 3 film i træk der flunker, det ville måske ændre markedet lidt. Fatter ikke at Avatar blev så stor, den var jo gennemført ringe. SUK!

Har kun siddet i små usle sale i biograferne på det sidste for at undgå det 3D helvede. Grunden til at det sælger er jo sjovt nok, at man nærmest ikke har et alternativ. Det havde været fedt, hvis nogen af de store biografer havde sagt "nej" til 3D. Tror ikke de havde tabt en eneste kunde efter 12 mdr, og de havde sparet millioner. SUK!
Du flår ordene ud af munden på mig. Sandt fra start til slut!

3D fungerer bare ikke, og så længe lærredet er begrænset bliver effekten aldrig vellykket. Giv mig en kuglerund sal, hvor jeg er den eneste, og i midten, af lokalet, opfind noget der ikke kræver briller, så vil jeg betale for at komme ind og se en 3D-film. Ikke før!
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Dr. Evil
Indlæg: 268
Tilmeldt: 10 okt 2002, 18:37
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: 3D i biografen

Indlæg af Dr. Evil »

De fleste film der kommer ud som "3D" bliver ikke filmet med 3D-kameraer, som f.eks. Avatar blev, da disse film er ekstremt dyre at lave. For mange af disse film er billederne efter-behandlet, så de får en slags 3D effekt, hvilket gør at filmdistributørene kan sætte billetprisen op med 50 % i forhold til en standard 2D film. Så billig måde at skrue priserne op på.

Personligt afskyr jeg 3D-film. Brillerne er til gene og billederne er uskarpe. Jeg tror ikke på at 3D er kommet for at blive!
For the love of music!
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 23 apr 2002, 09:57
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Re: 3D i biografen

Indlæg af kloojve »

3D sucks!
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Re: 3D i biografen

Indlæg af DjMail »

Det der pisser mig mest af ved 3D er at film nu har totalt ligegyldige scener hvor de skal flashe deres 3D-skills.
Klamme flyveture hen over bygninger eller noget i den dur.

Og 3D briller på en der i forvejen har briller - ja fuck dem
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: 3D i biografen

Indlæg af QrazyLeg »

Dr. Evil skrev:Jeg tror ikke på at 3D er kommet for at blive!
Det er i konspiration med internettet! 8O
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Re: 3D i biografen

Indlæg af DjMail »

3D skal nok blive en ny standard, det kræver bare at de får styr på deres lort.
Og at man ikke skal have 4 forskellige par briller, afspillere og tv for at kunne se alle film.

HD vs Blue ray om igen....
Zivago
Indlæg: 1510
Tilmeldt: 24 apr 2002, 16:06

Re: 3D i biografen

Indlæg af Zivago »

Jeg har set flere film i 3D i biografen. Alle gange er jeg gået hjem med hovedpine og trætte øjne. Dertil er det ski´irriterende med de 3D briller - når man har briller i forvejen.
På flere af de film jeg har set i 3D, har underteksterne svævet i luften, og har nogen gange skiftet position. Det er ikke til at holde ud at se på.
Nu fravælger jeg at se film i 3D - og går et andet sted hen, hvis det er muligt, for at se filmen i 2D.

Det virker som om, at producenterne leger med 3D effekterne - på bekostningen af filmenes indhold.
Besvar