Tid, rum og skala - Eksamen

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Sig-Mund
Indlæg: 1293
Tilmeldt: 18 sep 2003, 22:15

Tid, rum og skala - Eksamen

Indlæg af Sig-Mund »

I forbindelse med min bacheloreksame, har jeg fået et emne der omhandler begreberne tid, rum og skala som jeg skal have inddraget i forhold til vores problemformulering.
Begreberne skal ses ud fra et sociologisk perspektiv, altså i høj grad hvordan disse begreber har indflydelse på vores valg i dagligdagen. Således har vi også brugt det i projektet, der har omhandlet kulturforskelle mellem Danmark og Sverige, med særlig fokus på ølkulturen. Vi har altså betragtet forskellige købsmønstre, hvor vi bl.a. også har haft fat på den populære rational choice teori, dog bliver jeg ikke bedt om at komme ind på den.

Jeg benytter mig pt. af en bog der hedder Key Concepts in Geography, hvor det bliver præsenteret som time, space & scale, men tænkte der måske var nogle af de akademiske kloge hoveder herinde, som kendte til anden litteratur der kunne være relevant (må gerne være på dansk).

På forhånd tak
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Iwers
Indlæg: 526
Tilmeldt: 23 sep 2009, 21:23
Geografisk sted: Haderslev

Re: Tid, rum og skala - Eksamen

Indlæg af Iwers »

http://bibliotek.dk/vis.php?origin=sogn ... aar%5B%5D=

prøv klik ind her og tryk "Find titler der ligner" ved ikke om dette kan hjælpe :)
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
Zivago
Indlæg: 1510
Tilmeldt: 24 apr 2002, 16:06

Re: Tid, rum og skala - Eksamen

Indlæg af Zivago »

En nem måde at finde sådanne og andre specielle bøger på, er ved hjælp af biblioteksvagten. Det har jeg før brugt med stor succes, når jeg skulle finde bøger med specielle emner.
kig her: http://www.biblioteksvagten.dk/

zivago
Sig-Mund
Indlæg: 1293
Tilmeldt: 18 sep 2003, 22:15

Re: Tid, rum og skala - Eksamen

Indlæg af Sig-Mund »

Jeg takker for svarene, alt kan bruges :)
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Besvar