Beregn løn i excel

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
LunaPark
Indlæg: 1067
Tilmeldt: 14 nov 2002, 21:42
Kontakt:

Beregn løn i excel

Indlæg af LunaPark »

Hej

Jeg vil gerne kunne beregne min løn ved at indtaste dato, klokkeslet og varighed.

Men der hvor det kringlede kommer ind i billedet er at der f.eks er speacielle ulempe tillæg fra 18-19 og såigen fra 19-21 osv osv...

Kan dette sættes op i et system evt. Excel ?
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Beregn løn i excel

Indlæg af QrazyLeg »

Har du office for mac er der faktisk en skabelon hvor ovenstående er taget højde for.
Men ja det kan du godt. Jeg har i hvert fald en noget kringlet timeberegner fra hvor jeg er ansat. Men hvordan hulen det sættes op er jeg ikke helt klar over når det indebærer klokkeslet :/ Men jeg ved det kan lade sig gøre.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Beregn løn i excel

Indlæg af FrZ »

Det burde være meget meget meget nemt :S

Excel kan snildt håndtere timer og minutter, og der kan snildt laves betingede celler pba. klokkenslæt mv. Kommer an på hvor avanceret du ønsker det slf.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
LunaPark
Indlæg: 1067
Tilmeldt: 14 nov 2002, 21:42
Kontakt:

Re: Beregn løn i excel

Indlæg af LunaPark »

Jeg kan lige forsøge at udspecifucere det herunder...

Jeg skal selv til at sende regninger til min arbejdsplads, og vil derfor gerne kunne gøre det enkelt for mig.

Øverst på regnearket tænkte jeg noget lignende at jeg udfyldte faste felter med:
Timeløn
Ulempetillæg 1 (19-21) = Kroner og ører
Ulempetillæg 2 (21-24) = Kroner og ører
Ulempetillæg 3 (24-07) = Kroner og ører
+ Specialtillæg søn- og helligdage, lørdage, Juleaftensdag, Nytårsdag og Grundlovsdag. = Kroner og ører

Altså alt herover er umiddelbart faste tillæg, men som dog kan ændres ved nye overenskomster.


Jeg kunne godt tænke mig at jeg så herunder blot udfylder alle mine vagter i cellerne, som f.eks.

Start: Slut: Beskæftigelse:
01/12/12 07.00 01/12/12 22.45 Arbejde
02/12/12 09:00 03/12/12 02:15 Arbejder
osv.....

Kan det lade sig gøre ?

Så når jeg har udfyldt en måned med arbejdsmødetidspunkter og fri,
at den så udregner kroner og øre for mig?

Evt. gerne så den viser hvad der er grundløn, hvad der er ulempe1, ulempe 2 osv.
For så kan jeg selv lægge dem sammen på fakturen.

Håber virkelig på hjælp, da jeg er en spasser i et regneark.
/Lunapark

Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Brugeravatar
Pesimisten
Indlæg: 984
Tilmeldt: 12 mar 2007, 16:40
Geografisk sted: Sådan ca midt i DK

Re: Beregn løn i excel

Indlæg af Pesimisten »

Jeg kan se dine problemer, men må nok indrømme at det er en større mundfuld du skal igang med.

Men først skal du sætte dine satser op ja - timeløn, tillæg 1-2-3 osv. Dem skal du låse ved at bruge $ tegn ($B$2). Det låser dine sats celler.

Når det er gjort skal du bestemme dig for nogle kolonner hvor du skal have din tid i - og dem skal du sætte til at indeholde klokkeslæt.

Kan du følge mig så langt?
Dada fucking Life
we want, to serve you cookies with a smile...
Lige musik for mig!
Besvar