Valg af strygejern

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Valg af strygejern

Indlæg af amh »

Er der nogle af Jer her inde som kan fortælle mig hvad man skal kigge efter når man er på jagt efter (sit første) strygejern? Jeg er helt grøn på området. Max pris er omkring 4-500 kr. Gerne billigere.

på forhånd tak!
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Valg af strygejern

Indlæg af QrazyLeg »

Som sådan er der ikke noget, der hedder ens første strygejern. Jo, det kan være det første, men alfa og omega er det at temperaturen kan være høj og samtidig konstant. Desuden skal belægningen være så god at den slipper alt slags strygevenligt tøj uden problemer. Er følgende to kriterier ikke opfyldt, så kan du være en nok så garvet husmor uden at kunne stryge ordentligt - om ikke andet så tager det alt for lang tid. Der er pt to strygejern jeg kan komme på, der er noget værd. Det ene er det dog noget over dit budget, til gengæld ved jeg det er pissegodt, og som er det strygejern, der klarer mine opgaver bedst.

Tefal FV9540 Kan fås fra ca 550 kr. virker til at være et fornuftigt strygejern.

Philips GC4490 er det jeg selv har og kan findes til 700 kr. (normalprisen er så vidt jeg husker 900 kr). Det er f****************** godt! Desuden er det noget mere maskulint end de fesne små hvide/lyseblå/lyserøde modeller fra de fleste andre fabrikanter :)

Men om ikke andet så smut i Bilka, køb et strygejern til et par hundrede kroner eller fire, og se hvordan det klarer det du ber den om. Virker det ikke nogenlunde er der jo garanti på. Så er det heller ikke det helt store beløb du sætter til, hvis det over tid ikke er det strygejern du havde tænkt dig.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar