review ang. juli releaset

Arkiv for "det gamle" Tunes of the Month

Redaktører: Sunshine, Dj Pantheon

Besvar
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

review ang. juli releaset

Indlæg af Sunshine »

ja, som I nok har set har 3dotz lavet en anmeldelse af denne måneds release
3dotz skrev:Med tilbagekomsten af de tidligere CA Tunes of the Month må det være på sin plads at komme med en lille anmeldelse. Lad mig her starte med at slå fast, at en anmeldelse er subjektiv, vi har alle forskellige præferencer og deraf forskellige meninger til, hvad der er godt og hvad der er not.

Så kan I enten slagte mig for mine bevingede ord eller være enige med mig. Lad mig starte med at skrive, at jeg byder CA Tunes of the Month (CATM) velkommen tilbage. Når man er begyndt at fokusere på andet end det nyeste mp3 musik, så er det rart med en opsamling, der tager udgangspunkt i det musik jeg umiddelbart godt kan lide at høre.

Men hvad laver et nummer som Alex Gaudino feat. Crystal Waters - Destination Calabria på en opsamling for juli 2007, når nummeret er over et år gammelt. Selvfølgelig kan man diskutere konceptet bag CATM, og upfront og 0-day er ikke det, der fokuseres mest på. Det bærer tracklisten tydeligt præg af.

Jeg er skuffet, men CATM er jo i sin begyndende opstartsfase, så der går nok nogle måneder før konceptet kører ordentligt, men sådan som jeg opfatter CATM July 2007, så virker den forhastet og ikke særlig gennemtænkt.

Jeg savner en større definition af formålet med CATM udover at sprede noget musik udvalgt af brættets egne medlemmer. Ud fra den oprindelige tråd i Generelt om musik synes jeg ikke jeg bliver meget klogere på, hvordan CATM skal opfattes.

Derfor er min karakter for denne måneds udgivelse ikke særlig høj. Der mangler simpelthen for meget. At covers ikke er med er uacceptabelt i mine øjne (uanset grunden er givet i GoM).

Jeg giver den :2af5

Mine egne råd til Cokeline og teamet

- Definer først hvordan CATM skal håndteres - Nyere musik inden fra den seneste måned eller en blanding af både nyt og gammel. Eller f.eks. 14 forudbestemte numre (de nyere numre) og så 2-4 numre til udvægernes favoritter, mix eller egenproduktioner.

- Sørg for covers er lavet. Fint Rea er en dygtig grafiker, men hvis han ikke kan lave covers til tiden, så skal han ud. Et sådant projekt skal ikke lide under manglende covers. Derfor støtter jeg ideen om førdige templates, hvor det kun er tracklisten, der skal skrives/laves. Som en opgradering af CA navnet kan jeg faktisk rigtig godt lide Djaytees skrifttype.
Billede

- Lav et inlay, hvor hvert udvalgt teammedlem i meget korte sætninger forklarer hvorfor han/hun har valgt dette nummer. Lidt som man kender det fra inlay på Mr. Music cderne. For eksempel David Guetta - Lækkert housenummer. Scooter - Stripped (orchestral version) - Nummeret som det tog 2 år at få udgivet eller noget andet vås. Bare en lille forklaring på hvorfor man har valgt dette nummer.

- Hvem er egentlig teamet bag CATM. Lav et ordentlig opslag i GoM, så man kan følge med i, hvem der forsøger at markedsføre CA udenfor brættet.

Jeg vil ikke skrive mere. Jeg hilser initiativet velkommen og glæder mig til at se den udvikling, der umiddelbart burde komme de næste par måneder. Men husk det er sommerferietid, så jeg håber I (teamet bag CATM) allerede er i gang med at udvælge numre til august 2007.

...
Jeg vil give ham ret i meget af det, især idéerne angående inlay og teamet. Hvad er jeres reaktioner på det? Og på indlægget generelt?

DjMail har kommenteret omkring valget af at det er radio edits, hvilket han synes er dårligt. Jeg vil give ham ret i, at jeg synes sagtens vi kan have et helt nummer med, hvad var begrundelsen egentlig for at det skulle være radio edit og/eller skåret væk op til første cut?
Billede
Sig-Mund
Indlæg: 1293
Tilmeldt: 18 sep 2003, 22:15

Indlæg af Sig-Mund »

Tror det er for at vi kan få flere numre på. Da remixes tit varer 6-8 min.

Jeg må nok os indrømme jeg ikke forstår valgt af f.eks Destinastion Calabria, da det er ja fra 2006. Men det er første gang, og det hele skal nok blive bedre. Og udover det syntes jeg da det er en fin trackliste
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Kode: Vælg alt

- Lav et inlay, hvor hvert udvalgt teammedlem i meget korte sætninger forklarer hvorfor han/hun har valgt dette nummer. Lidt som man kender det fra inlay på Mr. Music cderne. For eksempel David Guetta - Lækkert housenummer. Scooter - Stripped (orchestral version) - Nummeret som det tog 2 år at få udgivet eller noget andet vås. Bare en lille forklaring på hvorfor man har valgt dette nummer. 

- Hvem er egentlig teamet bag CATM. Lav et ordentlig opslag i GoM, så man kan følge med i, hvem der forsøger at markedsføre CA udenfor brættet.
disse to synes jeg er gode idéer. Hvad siger I til at tilføje det?
Billede
Sig-Mund
Indlæg: 1293
Tilmeldt: 18 sep 2003, 22:15

Indlæg af Sig-Mund »

Syntes os det lyder som en god ide
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
rea
Indlæg: 91
Tilmeldt: 23 apr 2002, 17:55

Indlæg af rea »

kanon god kretik han kommer med det.

Helt enig i det sucks at covers ikke kom ud sammen med. Min fejl... Gotta do better...
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

ja pyt med det, det er sgu hvad der sker. Vi skal jo lige have lortet her til at køre :wink:
Jeg synes faktisk det er rart at se noget aktivitet i hele den tråd angående det her release, der er så mange der bare downloader og er pisse ligeglade. Så jeg ser som sådan alle komentarer som hjælpsomme, selvom der måske er et par sure opstød imellem.

Jeg synes der bliver taget fat i noget meget væsentligt. Variation og målgruppe, for eksempel. Jeg tror, at hele problemet bunder i, at vi ikke har været gode nok til at fortælle hvad vi vil med det her. Hvis vi havde sagt "genren er den og den, og det henvender sig selvfølgelig til folk, der kan li' den slags osv osv" så havde vi nok undgået en masse forventninger. Igen vil jeg nævne de to idéer der er smidt på bordet mht. at præsentere teamet bag CATM, hvem og hvad vi er for nogle, og hvad CATM i det hele taget er.

Jeg vil give Zivago ret i at den måde Cokeline formulerer sig på bærer præg af at du er lidt ophidset og irriteret, og det kan jeg til dels også godt forstå, eftersom du er "manden bag det hele". Men tag det som noget konstruktivt og lad os bruge det til at blive endnu bedre.
Billede
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

angående coveret så har jeg lige et par indvendinger. Jeg er på ingen måde grafisk anlagt, og jeg ved mindre end ingenting om alt det der. Men det ser måske en smule.. jeg ved ikke om kedelig er det rigtige ord. Men det er vel smag og behag, der er sikkert folk, der er helt vilde med det, fordi det er så enkelt.

Og lige til teksten på coveret. Kald mig flueknepper, men jeg forventer at det står rigtigt på et cover! Først og fremmest står der "tune of the month", hvor der skal stå "tuneS of the month". Så er der et sted hvor der står chart-attack (med bindestreg) et sted chart attack (uden bindestreg). Det skal da være ens over det hele. Ydermere står der 06 2007, mig bekendt er juli måned da 07 2007?

Alt i alt synes jeg faktisk det cover ser ud som om det er lavet af en amatør. Ikke tag det på den forkerte måde, men nu er der blevet sagt at rea er en dygtig grafiker. Jeg synes på ingen måde, at dette cover afspejler den påstand.
Billede
Sig-Mund
Indlæg: 1293
Tilmeldt: 18 sep 2003, 22:15

Indlæg af Sig-Mund »

Jeg synes det kunne være en god ide at udvide projektet til at omfatter 3-4 cdér.

Så man har en urban, pop, dance osv osv.

På den måde vil jeg kunne hente den cd der passer bedste til mig, og ikke hente en cd med 16 numre hvor af de 11 er noget der ikke ligger inden for min musik stil.
En ide fra Mail, hvilke jeg syntes var en rigtig god ide, ja der ville være lidt mere arbejde i det. Men man kunne evt. dele os op i genre, så vi hver især fik den genre som vi kunne lide, og stod så for den
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

jeg synes også idéen er god, dog tror jeg ikke på den virker i praksis. Der er for meget arbejde bag den, hvilket jeg må være ærlig og sige jeg ikke er villig til at lægge i det. Det her er for sjov for mig, jeg har hverken tid eller lyst til at udgive 4 cd'er á 18-20 sange om måneden.

Ang. at dele os op og tage en genre hver, det tror jeg vil blive meget svært. Jeg hører meget forskelligt musik, og hvis jeg finder et fedt tramp nummer vil jeg selvfølgelig have det på, samme med house, trance, etc.

men lad os se hvad de andre siger :)
Billede
Silian^
Indlæg: 713
Tilmeldt: 02 jun 2003, 15:56

Indlæg af Silian^ »

Nu skal vi passe på ikke at tage munden for fuld. Jeg har personligt ikke lyst/tid til, at vi skulle lave 2-3 cd'er pr. gang.

Lad os nu bare tage kritikken til os, ændre op på de små ting og så give dem en CA TOTM cd næste gang der bare sparker røv!

Men vi skal have nogle ting på plads først.

Vil vi stadig holde os til de tre genrer: house, dance og trance? (YES SIR!)

Eller vil vi ramme et større publikum, og så lave den til en utrolig "bred" cd med mange genrer?

Personligt synes jeg vi skal lave en cd ud fra de genrer, som der er flest her på CA der lytter til. Vi kunne evt. holde en afstemning, hvor alle har mulighed for at stemme på, hvilke 3 genrer den kommende CA TOTM skal indeholde.

Mht. om vi skal til at lave en argumentation for sangvalg, har jeg et lidt ambivalent forhold til dette. På den ene side synes jeg det er lidt resourcespild, da jeg hellere vil bruge min tid på noget andet, end at lave sådanne ting. Men på den anden side, er det sikkert en dejlig information for nogen - hvad synes I?
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

ja, jeg har jo sagt hvad jeg synes :)
Billede
Bakko
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 22 sep 2005, 16:53
Geografisk sted: Bolivia eller deromkring

...

Indlæg af Bakko »

Tror bare generelt de fleste er mere i House / Dance sektionen. Nu når henter ned, får jeg max 4-7 hiphop / R&B numre, så det er lidt halvsvært at lave en cd tror jeg, men alligevel udmærket idé fra Mail helt klart.
Besvar