Spørgsmål fra et nyt medlem

Arkiv for "det gamle" Tunes of the Month

Redaktører: Sunshine, Dj Pantheon

Besvar
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Spørgsmål fra et nyt medlem

Indlæg af 3dotz »

Nu er jeg jo nyeste medlem af denne gale mp3 piratskandalegruppe, men ud fra de poster jeg har læst, så synes jeg der skal opstilles nogle regler før man begynder at udvide sortimentet.

Efter hvad jeg kan forstå, så hersker der en del intern diskussion om, hvordan dette koncept skal fungere, og jeg er indrømmet selv i tvivl ud fra det I skriver.

Grundstammen af deltagere er allerede skåret ned, og manglende kommunikation i august har skabt en negativ stemning blandt teamets deltagere. Så hvad er egentlig konceptet bag Tunes of the Month.

Er det ren 0-day, så er jeg ude. Jeg er ikke længere ren mp3 pusher, og vil derfor ikke kunne opfylde dette krav. Er det nogle CA medlemmers ønske om at præsentere noget musik, som vi synes er godt så er jeg med igen.

Jeg stillede selv spørgsmålstegn under mit review af første udgave, og jeg synes stadig ikke jeg kan læse svarene ud fra de indlæg jeg har læst herinde.

I mine øjne mangler der lidt struktur, og jeg giver Sunshine thumbs up for at tage ansvaret denne måned, hvor Cokeline har haft problemer.

Jeg vil fraråde et længere mix og dobbeltcder indtil dette dette koncept kører ordentligt, og det har kørt ordentligt i et par måneder så kan man begynde at tænke større.

Et par forslag til konceptet fra min side

1. Alle deltagere vælger to numre og uploader dem i de versioner de synes er fedest. Det kan være radio edits, men er intet krav.

2. Månedens ansvarlige vælger de udvalgte numre, der skal med på cden, og hvis en deltager kun får et nummer med, så er det det. Det kan være anderledes måneden efter. Ved en enkelt person, der vælger slipper man for en masse afstemning, omafstemning og så videre. En enkelt person vil måske sende oktober i en mere houset retning, men november måske er mere trancet og december mere julet.

3. Musikken skal være mere 'lyttebar' end absolut ny. Gerne af den sjovere slags. Grunden til ordet 'lyttebar' er, at det kan give mulighed for at smide et par klassikere ind over, som stadig er fede, men for mange er glemte. Skulle dj Pantheon have lyst til at lave et ti minutters mix af hvad han synes er sjovt, så kunne det også være hans bidrag til månedens cd.

I bund og grund tror jeg, at det vigtigste for dette projekts overlevelse, at man får lavet nogle regler, der er enkle og til at overholde. Det vil give mere ro, og gøre cden mere personlig end et krav om upfront promo fra forskellige genrer.

Men jeg er ny, og den bedste måde er ikke at melde ud, at september ikke er måneden I hører mest til mig. I morgen tager jeg til Schweiz og videre til Italien torsdag hvor jeg vil forlyste mig med Formel 1 og GP2 og så først være hjemme sent mandag aften.

For en uge senere at tage på kursus i Odense, deltage i DSB Live og stadig få kørt en masse tog. Derfor er mit bidrag i denne måned afhængig af, hvad I finder ud af.

Med venlig hilsen
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
goafreak
Indlæg: 4590
Tilmeldt: 19 aug 2002, 19:42
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Må jeg spørge hvordan det kørte med det gamle TOTM?
BØH
Bakko
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 22 sep 2005, 16:53
Geografisk sted: Bolivia eller deromkring

,,,

Indlæg af Bakko »

Jeg havde håbet på vi stadig blev ved den 1 cd noget. og smider nyt musik ned fra den påglædende månede. Så ved ikke om du vil kalde det for 0-days. Du skal bare smide nogle sange op i løbet af måneden også bliver der jo stemt om det 3dotz
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Langt indlæg fra dig 3dotz, som selvfølgelig også lægger op til nogle svar.

Først vil jeg starte med at sige undskyld den lange svartid herfra, jeg har ekstremt travlt for tiden. Jeg er lige startet i min praktikperiode, så jeg er væk hjemmefra 10+ timer om dagen, derudover er der lektier, deltidsarbejde, håndbold, træning, lejligheden og kæresten osv. Så jeg har ikke haft meget tid til at tjekke computeren.

Jeg kan godt forstå du er forvirret, og at du efterlyser nogle retningslinier for hvad det er det her går ud på. Hvis du læser denne tråd vil jeg mene, at de fleste at dine spørgsmål vil blive besvaret. Her står hvordan det foregår med uploading afstemning, osv.

Mht dine forslag, for at tage dem fra en ende af..
1(+2). At det ikke skal være radio edits synes jeg er fedt, men jeg synes stadig, at det skal være konceptet, at alle kan vælge et track de er sikre på kommer med, og så skal der stemmes om de andre.

2. Jeg kan forstå på dine punkter 1-3 at du gerne vil have en "månedens" ansvarlig, er det rigtigt forstået? Fx. en måned vælger jeg alle dem, jeg synes skal være med af dem I har foreslået, næste måned er det Cokelines tur, derefter din. osv. Jeg synes ikke ret godt om den her idé, da jeg er bange for det vil blive alt for ensformigt. Jeg vil eksempelvis kun vælge trance, Bakko vil kun vælge harddance osv. Sådan er jeg bange for det bliver, alt for ensformigt, individuelt baseret og rækkende ud til et snævert publikum, og derfor synes jeg vi skal holde fat i den måde det foregår på nu.

3. Her er jeg til gengæld helt enig med dig. Lyttebart frem for nyt.

Om vi laver en 1- eller 2 CD udgave er for mig ligegyldigt, jeg synes det vigtigste er, at vi får diskuteret og stemt om hvilke numre, der er gode nok til at komme med. Og får vi den ene måned kun samlet nok gode numre sammen til 1 CD og den næste måned 2, så synes jeg det er fint.
Idéen om at DJ Pantheon laver et mix synes jeg er fed, han har tid og er villig til det.

Det her var bare min mening, ikke nogen grund til at det er sådan det skal være.. I andre må endelig gerne komme med jeres meninger. Ikke hold jer tilbage :p

I mellemtiden må du have en god tur til alle de spændende destinationer, jeg glæder mig til at se billeder derfra :)
Billede
Bakko
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 22 sep 2005, 16:53
Geografisk sted: Bolivia eller deromkring

Indlæg af Bakko »

der er utrolig meget tvivl om hvad vi skal gøre med det her koncept og hvad det er?

Nu vil jeg komme med min mening og hvad vi skal gøre...

jeg har det sådan lige nu, at jeg synes vi skal forholde os til 1 cd, og hvis der er flere gode numre i en månede har jeg ikke noget imod vi smider 2 cder op. det jeg faktisk henter mest til er at jeg ikk er så glad for idé med det mix der. jeg føler ikke det er en mix cd vi smider op, hvis folk ville have mix tror jeg de ville ha fundet det andet sted. Konceptet som jeg ser der er mere en cd, hvor vi ligger den nyeste house/elektronisk musik op fra den månede vi er i og udgiver det månede efter, så folk kan hører hvad der er kommet på gaden til dem der ikke er så hurtig.

Det med radio edits.. hmm, jeg kan bedre li at få dem i fulde mix, men det er jo igen kun min holdning.
Besvar