TOTM egen hjemmeside.

Arkiv for "det gamle" Tunes of the Month

Redaktører: Sunshine, Dj Pantheon

Brugeravatar
Dj Pantheon
Indlæg: 711
Tilmeldt: 03 jun 2003, 22:40
Geografisk sted: Lets say middle of Denmark
Kontakt:

TOTM egen hjemmeside.

Indlæg af Dj Pantheon »

Jeg ville høre hvad folk sagde til at jeg lavede en hjemmeside kun til brug for os. Vil lave den så hver nummer der bliver uploadet, kommer ind i et vote system, så det altid er klar, plus det bliver overskueligt hvad der er uploaded og hvilke nummer der har været på de gamle TOTM cd'er, laver ikke noget forum på siden da vi jo har det her.

Menigen er at der ikke skal komme alle de ting som gør vi bliver forsinket...men skriv lige om det er noget i sys lyder som en god ide... Kan have siden klar indenfor en uges tid....
DigitalDanceFloor.com - Your nr. 1 souce in Electro music! Catch me on Groove Amp!
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Indlæg: 3115
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Ville være rigtigt lækkert og mere overskueligt!
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
mimic
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 09 apr 2005, 23:24
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Lyder som en meget god idé!
Ville nok gøre ToTm lidt mere effektivt! ;)
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Brugeravatar
Dj Pantheon
Indlæg: 711
Tilmeldt: 03 jun 2003, 22:40
Geografisk sted: Lets say middle of Denmark
Kontakt:

Indlæg af Dj Pantheon »

Så vil jeg gå i gang med siden...skriver herinde når den er oppe at køre...

I kan stadigvæk uploade på http:\\beam.to\totm

Og skal vi ikke prøve fremover at få cd'en klar til den sidste dag i månden?

Så at denne månded er den klar onsdag den 31 oktober...
DigitalDanceFloor.com - Your nr. 1 souce in Electro music! Catch me on Groove Amp!
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

Jeg synes det er helt kanon af dig at tage dette initiativ, det kan jeg kun tage hatten af for. Jeg synes det lyder som en super idé, og det vil forhåbentlig få forsinkelserne til at gå væk eller i hvert fald blive minimeret.

jeg er helt klart med på at udgive den sidste dag i måneden. Så skal vi bare have fastsat hvornår deadlinen for uploads er, og sat et tidsrum for afstemning. Hvad synes I andre om, at der er en uge til at stemme? Det er jo ikke alle, der er på/har tid hver dag.
Billede
Brugeravatar
mimic
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 09 apr 2005, 23:24
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Sunshine skrev:Jeg synes det er helt kanon af dig at tage dette initiativ, det kan jeg kun tage hatten af for. Jeg synes det lyder som en super idé, og det vil forhåbentlig få forsinkelserne til at gå væk eller i hvert fald blive minimeret.

jeg er helt klart med på at udgive den sidste dag i måneden. Så skal vi bare have fastsat hvornår deadlinen for uploads er, og sat et tidsrum for afstemning. Hvad synes I andre om, at der er en uge til at stemme? Det er jo ikke alle, der er på/har tid hver dag.
Syntes jeg er super at vi har en uge til at stemme i!
Men husk nu på at vi så også indskrænker tiden til at finde sange i! :)
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Kanon ide med den hjemmeside.

Jeg synes dog vi skal have fastsat spillereglerne for TotM. Hvad er det vi vil. Få de grundlæggende ting på plads, så vi ikke skal ud i diskussioner omkring hvorvidt et nummer er for gammelt til at komme med jvf oktobermånedsdiskussionen.

Et afstemningssystem er måske fint nok, men det har de sidste par måneder givet store forsinkelser, og det burde ikke være nødvendigt. For så mange numre er der heller ikke, der kan/skal vælges imellem.

Hvis vi starter med at få fastsat om Tunes of the Month skal være fast dobbeltcd eller om vi skal forsøge at holde os på den ene cd og så supplere op med en ekstra cd med jævne mellemrum. Som for eksempel til december, hvor det vil være oplagt med en ekstra cd med julemusik.

En måde at droppe afstemningen på kunne være ved at fastsætte, afhængig af antallet af crewmedlemmer, at alle deltagere (i oktober er der 8 uploadere) uploader 10 minutters musik eller deromkring. Man har så frie tøjler til at vælge om man vil uploade et ti minutter langt nummer, fordele det over en radio og extended/remix udgave o.s.v.

Det vil give en ca. 10-18 numre pr. udgivelse, og plads til at man kan lave dobbeltcder engang imellem. Grunden til, at jeg gerne vil holde det på en cd er, at det er nemmere at have med at gøre indtil TotM fungerer optimalt.

Dermed undgår vi, at medlemmer ikke lever op til deres forpligtelser jvf. det der står i F.A.Q., Rea vil hurtigt kunne sætte et cover op, og vi vil hurtigere kunne få cden releaset.

Vi er nu 1½ uge inde i oktober, og jeg har ikke set nogle steder, hvor der står noget omkring deadline og tidsplan for november. Det er den slags, der forsinker os.

Vi kan også køre det på den gamle måde, men jeg vil næsten vædde på, at vi stadig vil være ekstra forsinket, hvis vi skal til at køre igennem afstemninger med mere. Ved at alle uploader to numre/10 minutter, så er det kun rækkefølgen på cden, der skal på plads, hvilket vel bliver radio edits før extended/remixes.

Grunden til, at jeg skriver dette her i denne tråd er, at hvis vi kan blive enige om konceptet bag TotM så kan det blive skrevet ind på hjemmesiden.

For vi skal snart i gang hvis november udgaven ikke skal komme midt på måneden.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Bakko
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 22 sep 2005, 16:53
Geografisk sted: Bolivia eller deromkring

,,

Indlæg af Bakko »

Jeg synes bare igen 3dotz at sådan en sang at den er 2-3 måneder for gammel og den har været i Musik Req så kan jeg ikke se hvorfor den skal med på cd'en når den er så "gammel" som den er. jeg tror det gik ud på at få det nyeste fra måneden ned på 1-2 cd'er eller har jeg taget fejl, fordi så kan jeg sku godt finde lidt abba frem :) ej lidt ironi.. men alligevel hvis i forstår mig
Sig-Mund
Indlæg: 1293
Tilmeldt: 18 sep 2003, 22:15

Indlæg af Sig-Mund »

Gode ideer 3dotz.

Syntes helt klart der er noget at tage fat på der
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Indlæg: 3115
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Problemet ved vote er at der altid er behov for en anden vote runde som også lige koster et par dage.

Men ulempen ved at man selv vælger 10 min. er hvilket valg af sange man så har. Der må jo' så være en som siger det er ok og det er ikke og på det punkt synes jeg nu stadig vote er bedre.

Der gør ikke en væsentlig fordel at udgive én cd fremfor 2cd i mine øjne.


Vedr deadline's til november så er det lidt svært at forudsige den lige i øjblikket. Pantheon sag at den vote ville være klar i løbet af en uge men han kan som sagt løbe ind i en forhindring + at hans server ikke kører optimalt endnu.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
Dj Pantheon
Indlæg: 711
Tilmeldt: 03 jun 2003, 22:40
Geografisk sted: Lets say middle of Denmark
Kontakt:

Indlæg af Dj Pantheon »

Så begynder det snart at ligne noget, skal lige have kodet færdigt, men i kan se på www.beam.to/totm

Der vil også komme login til hver enkelt, så hvis i lige gider og sende det brugernavn i ønsker og adganskode så jeg kan lave det. Det er til når i logger ind på siden, vil der komme en menu, hvor i kan se hvilke nye nummere der er blevet uploadet, og hvad der ellers er sket af nye ting..

Mere info følger :)

Og lige til det andet der er blevet diskuteret, så kan jeg heller ikke se hvad problemet er med at lave en dobbelt cd, og med hensyn til voten så vil den kommer op og køre, og så vil den altid køre :) og hvis vi ligger fire dage til at vote burde det da være nok, vi kan jo bare fastsætte en dato for hvornår voten starter og slutter, men har ført de regler som er nu ind på siden og tilføjet nogle små ting, men i kan lige læse det og sige til hvis det ikke er i orden, så vil det blive lavet om...
DigitalDanceFloor.com - Your nr. 1 souce in Electro music! Catch me on Groove Amp!
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

jeg er helt enig med 3dotz i at retningslinierne stadig er uklare, og det ses tydeligt i de diskussioner vi har...

Mht om sange er for gamle, så troede jeg vi allerede havde diskuteret det igennem? Lyttebar fremfor 0-day, eller har jeg misforstået noget?
3dotz's førstevalg denne måned var Vincent de Moor, og den er altså 4 måneder gammel, men det er først nu den er blevet populær, så jeg ser ingen hindring for at den først kommer med nu. Mange af dem jeg har valgt, er også nogle måneder gamle.. Så jeg synes ikke at et par måneder gør forskellen. Vi taler jo ikke om, at vi skal have boten anna med på november udgivelsen!

Jeg er enig i, at voten giver nogle forsinkelser, men jeg synes på den anden side, at det ville være synd, hvis den bliver taget væk og at alle medlemmer så at sige får frie tøjler. Så er det fælles koncept lidt skudt i sænk synes jeg.

Endnu en gang må jeg indrømme, at jeg er ved at være rigtig godt træt af at være med i totm, det er så ustruktureret og der er ikke rigtig nogen, der har sat nogle klare retningslinier. Det lyder til, at vi skyder helt forbi hinanden mht hvad det er vi hver især gerne vil have det her projekt til at gå ud på.
Billede
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Indlæg: 3115
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Jeg mener heller ikke at det behøver at være 0-day.

Jeg synes at i tilfælde af at det er en sang som er 4 måneder gammel og den er først nu ved at blive populær så er det lovligt.


Jeg synes vi skulle sige at sange max. må være 3 måneder gammel.

I tilfælde af at de er det skal det være en sang som er ved at blive populær.

Eller hvad siger i?
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

jeg er enig cokeline.
Billede
Brugeravatar
Dj Pantheon
Indlæg: 711
Tilmeldt: 03 jun 2003, 22:40
Geografisk sted: Lets say middle of Denmark
Kontakt:

Indlæg af Dj Pantheon »

Der er upload info på siden!

www.beam.to/totm
DigitalDanceFloor.com - Your nr. 1 souce in Electro music! Catch me on Groove Amp!
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Indlæg: 3115
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Fjern lige den FTP info på siden!

SÅ folk vent med at uppe!
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
Dj Pantheon
Indlæg: 711
Tilmeldt: 03 jun 2003, 22:40
Geografisk sted: Lets say middle of Denmark
Kontakt:

Indlæg af Dj Pantheon »

Er gjort.... hvorfor ?
DigitalDanceFloor.com - Your nr. 1 souce in Electro music! Catch me on Groove Amp!
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Indlæg: 3115
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Hvordan går det med siden og voten derinde?
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 15 aug 2005, 19:54
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Re: TOTM egen hjemmeside.

Indlæg af Sunshine »

Dj Pantheon skrev:Jeg ville høre hvad folk sagde til at jeg lavede en hjemmeside kun til brug for os. Vil lave den så hver nummer der bliver uploadet, kommer ind i et vote system, så det altid er klar, plus det bliver overskueligt hvad der er uploaded og hvilke nummer der har været på de gamle TOTM cd'er, laver ikke noget forum på siden da vi jo har det her.

Menigen er at der ikke skal komme alle de ting som gør vi bliver forsinket...men skriv lige om det er noget i sys lyder som en god ide... Kan have siden klar indenfor en uges tid....
Cokeline og jeg har lige snakket om det her, og du skal bare go for it med den side og vote og det hele :)
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Indlæg: 3115
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: TOTM egen hjemmeside.

Indlæg af Cokeline »

Sunshine skrev:
Dj Pantheon skrev:Jeg ville høre hvad folk sagde til at jeg lavede en hjemmeside kun til brug for os. Vil lave den så hver nummer der bliver uploadet, kommer ind i et vote system, så det altid er klar, plus det bliver overskueligt hvad der er uploaded og hvilke nummer der har været på de gamle TOTM cd'er, laver ikke noget forum på siden da vi jo har det her.

Menigen er at der ikke skal komme alle de ting som gør vi bliver forsinket...men skriv lige om det er noget i sys lyder som en god ide... Kan have siden klar indenfor en uges tid....
Cokeline og jeg har lige snakket om det her, og du skal bare go for it med den side og vote og det hele :)
Nemlig det var det jeg ville sige... Jeg staver som en pose nødder idag.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Besvar