Apple TV 2 - ret god investering!

Mangler du en film? Hvordan ripper man en DVD? Hvor anskaffes DivX henne? Alle film- og tvrelaterede spørgsmål og ønsker stilles i dette område.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af Maunus »

Til alle som elsker at se film. :)

jeg har næsten lige anskaffet mig et Apple TV 2 boks. Jeg købte den for 700,- af en gut som havde hentet den i USA. De kan ca. fåes for 1000,- her hjemme..

Men nu til sagen.. efter at have jailbreaket boksen er det altså muligt for mig at se næsten 100.000 film direkte via min boks og en internet opkobling. Det er utrolig enkelt og dejligt. Der er alle de nye film og serier.

Skulle du allerede have et Apple TV 2 i forvejen kan jeg sige at du skal installere XBMC og installere et plugin ved navn "Icefilms" og så der gratis film :) Hvis du har spørgsmål må i sige til. - Jeg ville bare lige anbefale dette vidunder til andre :)
Drud
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 22 apr 2002, 10:35
Geografisk sted: #chart.dk

Re: Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af Drud »

Kunne du evt. linke til selve produktet hos Apple så man kan se skidtet? :)
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af Maunus »

http://store.apple.com/dk/browse/home/s ... y/apple_tv

Det er sådan en fætter her.. (meget lille fin boks, måler ca. 10 gange 10 cm)

Oprindeligt er den lavet så man kan leje film, se youtube, se flickr billeder, og bruge AirPlay.. AirPlay er noget som er i alle apples devices som gør det muligt at f.eks. sidde med sin iPad og så lige streame det op på fjernsynet eller spille musik via anlægget.. altså vi stream og ikke kabler..

Grunden til den aldrig er kommet til Danmark er fordi Apple aldrig har haft aftaler med danske selskaber så det var muligt at leje nogle film. Mange købte dog boksen fra udlandet alligevel da man alligevel godt kunne bruge den hvis man oprettede sig en amerikansk iTunes bruger og derved fik samme muligheder som en fra USA..

Men nu for et par uger siden skete der pludselig noget.. nogle butikker i dk har meldt ud at de begynder at sælge Apple TV2 og jeg kan også se herhjemme at der pludselig er kommet nogle film frem på min skærm som jeg kan leje.. de er altså ved at have noget klar til Danmark også..

Men alt dette er jo næsten ubetydeligt når man bare streamer gratis film via Icefilms :)
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af FrZ »

Maunus skrev:http://store.apple.com/dk/browse/home/s ... y/apple_tv

Det er sådan en fætter her.. (meget lille fin boks, måler ca. 10 gange 10 cm)

Oprindeligt er den lavet så man kan leje film, se youtube, se flickr billeder, og bruge AirPlay.. AirPlay er noget som er i alle apples devices som gør det muligt at f.eks. sidde med sin iPad og så lige streame det op på fjernsynet eller spille musik via anlægget.. altså vi stream og ikke kabler..

Grunden til den aldrig er kommet til Danmark er fordi Apple aldrig har haft aftaler med danske selskaber så det var muligt at leje nogle film. Mange købte dog boksen fra udlandet alligevel da man alligevel godt kunne bruge den hvis man oprettede sig en amerikansk iTunes bruger og derved fik samme muligheder som en fra USA..

Men nu for et par uger siden skete der pludselig noget.. nogle butikker i dk har meldt ud at de begynder at sælge Apple TV2 og jeg kan også se herhjemme at der pludselig er kommet nogle film frem på min skærm som jeg kan leje.. de er altså ved at have noget klar til Danmark også..

Men alt dette er jo næsten ubetydeligt når man bare streamer gratis film via Icefilms :)
Icefilms lyder som noget, der meget hurtigt godt kunne blive lukket ned? Hvordan er det finansieret? Reklamer? Eller er det et hack til Apple?
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af Maunus »

ja jeg ved faktisk ikke hvordan det fungere.. men det er vel bare private som lægger dem op på online share.. der er ingen reklamer - og ja det er jo et hack.. det er ligesom at streame en film fra megaupload - så er det bare blevet designet lidt pænere og mere overskueligt så man bare kan gøre det nærmest som at sidde ved sit tv og leje en film..
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af FrZ »

Meget cool løsning - det er noget de store filmselskaber får lange løg af :D
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af Maunus »

Jeg har dog oplevet 2 minusser indtil videre.. men det kan jo være at jeg bare ikke har fundet løsningen endnu..

Jeg kan ikke få undertekster på & jeg kan ikke spole ordenligt..

jeg var ude hos min far med boksen den ene dag og der kunne jeg godt spole da jeg så noget fra DR's arkiver.. (streames fra DR) men da jeg satte Green Lantern på (streames fra Megaupload) kunne den ikke.. så hvis jeg vil spole tilbage eller se en film hvor jeg er kommet fra kan jeg ikke spole :S virker lidt underligt men skal have undersøgt om det kan passe..

Desuden skal man vente 45 sekunder før filmen begynder at streame hvis man ikke har en bruger på Megaupload.. en bruger koster vist 300 om året? er ikke sikker.
Drud
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 22 apr 2002, 10:35
Geografisk sted: #chart.dk

Re: Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af Drud »

Ser da umiddelbart interessant ud, skal da lige gemmes til en mulig investering på et tidspunkt :)
Fairground
CA Party Freak
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 22 apr 2002, 16:01
Geografisk sted: ..::CPH::..

Re: Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af Fairground »

Overvejede at prøve XBMC jailbreakingen + ICE plug in'et et øjeblik da jeg kom hjem fra usa med min ATV2. Så fik jeg set et par venners jailbreakede ATV2 som booter konstant og læste også på nettet at det var et meget alm. problem. Derudover er spole funktionen elendig som der også bliver nævnt og kvaliteten på filmene er meget svingende. Ikke en mulighed for mig.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af Maunus »

Jeg sidder og ser Green lantern i HD med danske undertekster lige nu.. så undertekster kan altså godt lade sig gøre.. der er mange film i HD men det er ikke alle, men ellers synes jeg generelt det er fin kvalitet.. der er aldrig nogen jeg tænker de er for dårlige og ikke gider se dem..

mht. at spole så ser det ikke ud som om det kan lade sig gøre når man streamer fra Megaupload.. men fra DR's arkiver kan jeg vist godt..det har noget at gøre med bufferen ikke så stor når man ser film fra Icefilms..
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:05
Geografisk sted: Et sted i DK

Re: Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af DoMiNaToR »

Maunus skrev:mht. at spole så ser det ikke ud som om det kan lade sig gøre når man streamer fra Megaupload.. men fra DR's arkiver kan jeg vist godt..det har noget at gøre med bufferen ikke så stor når man ser film fra Icefilms..
Opret en gratis bruger, så virker det fint, og det er jo selvfølgeligt begrænset af hvor hurtig din internetforbindelse er.

Evt tjek icelibrary ud hvis man vil have sine tv shows lagt ind i xbmc.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af Maunus »

Jeg har fundet ud af at når man holder midterknappen inde så kommer der en menu frem hvor man kan spole og tilføje undertekster. Det fungere sådan at den søger på 20 forskellige hjemmesider efter undertekster folk har lagt ud og så trykker man bare på en af dem og så er man kørerende..

mht. HD stream så ser det ud til at Apple TV ikke er hurtig nok til at streame HD ned fra nettet og så konvertere det om formatmæssigt med det samme så når der sker for meget på skærmen så shutter den som en i helved.. Ser man f.eks. South Park hvor figuerne ikke bevæger sig såå meget igen så kan det godt gå i HD men store biograf film i HD kan den ikke følge med på.. (det kan svinge lidt)
Jeg har læst på nettet at flere lider af det problem med HD shutter netop på Apple boksen.. Måske er vi heldige at fremtidige opdateringer til Boksen giver den det lille løft der skal til at den kan følge med..
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af Maunus »

DoMiNaToR

Jeg forstår ikker helt, den beder mig om at "Add IceLibrary movie directory to XBMC sources" ifølge den guide jeg har fundet til Icelib. men det kan jeg ikke se i min menu?

Jeg har installeret det addon og kan godt tilgå indstillingerne for det men kan ikke se hvordan jeg skal tilføje XBMC.. kan du forklare hvordan du gør den del?
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:05
Geografisk sted: Et sted i DK

Re: Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af DoMiNaToR »

Jeg syntes ellers det er temmeligt godt forklaret i vejledningen til plugin:

Download the addon here or from the repository.
Choose install from zip-file in XBMC and target the downloaded file.
Configure the addon after installation.
Run the plugin, it is found in video plugins directory.
Choose "Movies".
Choose "Setup movies".
Choose "Add IceLibrary movie directory to XBMC sources".
Go back to the first menu in IceFilms.
Choose "TV shows".
Choose "Setup TV shows".
Choose "Add IceLibrary TV shows directory to XBMC sources".
Restart XBMC. Once XBMC is started again two IceLibrary folders should be added to video folders. Set the appropriate folder type for the folders.

Der hvor du går fejl er at du tror du får en et menupunkt, det du gør er at adde en ny source til dit media bibliotek, dvs gå i movies add source vælg den mappe der hedder tv shows (icelibrary) og add den som en tv show source, lige ledes for movies.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af Maunus »

Jeg har nu ved næsten at gå alle de mapper igennem der var fundet mappen plugin.video.icelibrary.. og det ser ud til at gå fint nok med movies.. (den scraper nu) men jeg kan simpelthen ikke finde tv shows mappen.. måske du kan sige hvor jeg skal browse mig hen?
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af Maunus »

Den failer også i scrape.. tror det fordi jeg ikke kan finde den rigtige henvisning når jeg skal vælge hvor movies og tv shows ligger..
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:05
Geografisk sted: Et sted i DK

Re: Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af DoMiNaToR »

Der er noget du gør helt forkert der, hvorfor pokker scraper du din plugin mappe ?

IceLibrary opretter en mappe i din default hjemmemappe, hvor den så er på en appel tv ting må du selv finde ud af, og det er denne mappe du tilføjer som en tv show source.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af Maunus »

jeg skal vel scrape den første gang for at loade det hele igennem?

Ja okay du er ikke på en apple boks kan jeg høre.. det er også derfor du ikke har problemet med HD stream.. Jeg har fundet disse to mapper den har lavet men giver stadig fejl :/
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:05
Geografisk sted: Et sted i DK

Re: Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af DoMiNaToR »

Nej du skal på intet tidspunkt scrape din plugin mappe.

Jamen hør nu her læser du overhovede vejledningen.
Inden i icelibrary pluginet, tilføjre du shows til dine favoritter, når du har gjort dette vælg update favorites når du har tilføjet de tv shows du vil følge med i.
Når du har gjort dette så scraper du mappen og det gør du hver gang du opdatere din favorit liste evt bruge du den auto funktion som icelibrary har indbygget til det.
Husk at lade være med at tilføje alt for mange shows/film af gange da icefilms hårdt og kontant banner dem der trawler deres side for meget.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Apple TV 2 - ret god investering!

Indlæg af Maunus »

ja men jeg kan slet ikke få den til at give mig den liste så jeg kan tilføje nogen shows.. den siger noget med unable to connect to http://www.icefilms.info/tv/popular/1

og jo . der står

Get movies (the first time):
Start IceLibrary addon.
Choose "Movies".
Choose "Setup movies".
Choose "Scrape all movies".
Close IceLibrary plugin and update your library.
The process of updating the library will take a long time since you will need to download the fanarts and data of thousands of movies.

og når jeg gør det så scraper den et par bogstaver frem og så går den også død der..
Besvar