Windows 7 - tilladelser

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
UnitedPublic
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 27 apr 2002, 21:47
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Windows 7 - tilladelser

Indlæg af UnitedPublic »

Er jeg ene om at have bøvl med diverse tilladelser på mine mapper og drev?

Jeg kan sagtens se og benytte mine diske når jeg sidder ved maskinen. Anderledes bøvlet er det hvis/når et program forsøger at få læse/skriveadgang.

F.eks. får jeg på nogle mapper "permission denied" når jeg prøver at tilgå dem via RaidenFTPD. Underligt er det fordi jeg godt kan læse andre mapper i samme mappestruktur. Man skulle synes at mappetilladelserne blev nedarvet fra øverst i "fødekæden", men det er åbenbart ikke tilfældet.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Zivago
Indlæg: 1510
Tilmeldt: 24 apr 2002, 16:06

Re: Windows 7 - tilladelser

Indlæg af Zivago »

Det er en funktion som er "overtaget" fra Vista og som endda er blevet udbygget i Win 7. Det kan give brugerne seriøse problemer med filer / mapper og installerede programmer. Ikke særlig brugervenligt. Utrolig at Microcrap har medtaget denne meget udskældte features fra Vista i Win 7 og endda gjort det endnu mere bøvlet. Microcrap burde lære at lytte til brugerne....... :twisted:

(Rolig nu Zivago. Træk vejret og tæl til 10)

Nå det kan løses. Man skal overtage ejerskabet for filer og mapper osv fra systemet. Selv om man er admin på maskinen har brugeren / programmerne på en standard installation ikke fuld rettigheder til systemet !.....

Læs her hvad du skal gøre:
http://www.blogsdna.com/2159/how-to-tak ... dows-7.htm

Zivago
Brugeravatar
UnitedPublic
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 27 apr 2002, 21:47
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Re: Windows 7 - tilladelser

Indlæg af UnitedPublic »

Tak - prøver det når jeg kommer hjem i morgen.

Har nu konstateret at det primært drejer sig om mapper indeholdende de nordiske bogstaver æ ø og å - meddelelsen er "550 permission denied" men håber at guiden kan løse det.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
goafreak
Indlæg: 4590
Tilmeldt: 19 aug 2002, 19:42
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Re: Windows 7 - tilladelser

Indlæg af goafreak »

Har du prøvet at køre RaidenFTPD som administrator?
BØH
Brugeravatar
UnitedPublic
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 27 apr 2002, 21:47
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Re: Windows 7 - tilladelser

Indlæg af UnitedPublic »

Hejsa

OK... alt er nu afprøvet mht. ejerskab.

Det er ikke her den ligger begravet. Det drejer sig KUN om mapper indeholdende æ ø og å og de har nøjagtig samme indstillinger som alle andre mapper.

Der må gå noget oversættelse galt i processen et eller andet sted. Nogen idéer?
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Brugeravatar
UnitedPublic
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 27 apr 2002, 21:47
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Re: Windows 7 - tilladelser

Indlæg af UnitedPublic »

Vil lige opdatere....

Jeg har fortsat ikke fundet svaret på problemet... det må være inkompatibilitet mellem raidenFTPD, Windows 7 og de danske æ, ø og å karakterer.

Jeg får snart grønne knopper af det rettighedscirkus... Har måttet oprette en "everyone" bruger med tilladelse til at skrive på mit c:\ drev for at FlashFXP har mulighed for at gemme site informationer i sin egen mappe... tsktsk... hvilket så selvfølgelig også giver "everyone" rettigheder til at skrive i alle mulige andre mapper på c:\ drevet..
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Besvar