HP Pavilion dv9000.. dårlig windows update???

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
\\On3
Site Admin
Indlæg: 118
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:26
Geografisk sted: CePeHå

HP Pavilion dv9000.. dårlig windows update???

Indlæg af \\On3 »

Hey gutter!... puuuh det lang tid siden jeg har været herinde! nårh men here goes!

Jeg har en HP Pavilion dv9000 (bærbar)... Den har fungeret upåklageligt i al den tid jeg har haft den (14 måneder cirka)
MEN! efter jeg lavede en windows update i torsdags (11.03.10) er skærmen sort!! men comp tænder/booter som den plejer!
kan høre HD starte op og det hele...!

Hva pokker er der sket!? kvalificerede gæt!!!??

Kan det være en dårlig windows update?!?!

regards, On3
goafreak
Indlæg: 4590
Tilmeldt: 19 aug 2002, 19:42
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Re: HP Pavilion dv9000.. dårlig windows update???

Indlæg af goafreak »

Kan du sætte en ekstern skærm til og se noget?
BØH
\\On3
Site Admin
Indlæg: 118
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:26
Geografisk sted: CePeHå

Re: HP Pavilion dv9000.. dårlig windows update???

Indlæg af \\On3 »

forsøgte med hdmi udgangen uden held... men tror jeg prøver med noget com kabel.....?!
Zivago
Indlæg: 1510
Tilmeldt: 24 apr 2002, 16:06

Re: HP Pavilion dv9000.. dårlig windows update???

Indlæg af Zivago »

Kan du stadig se den normale "BIOS bootskærm" ?. Hvis ja - så start maskinen op i fejlsikret tilstand, og brug systemgendannelsen til at genetablere maskinen fra før det gik galt.
Du kan også være uheldig, at der er problemer med grafikkortet. Der er en overgang sendt en stak bærbare maskiner på markedet af forskellige fabrikater, hvor der var store problemer med bestemte Nvidia chipset. De brændte af og enten var der underlige grafikfejl, eller skærmen blev sort - da chipsettene døde helt.
HP sendte eks. en BIOS opdatering ud, som umiddelbart løste problemet med maskinerne (forøget blæser hastighed). Har man ikke hentet den BIOS og har man et af de ramt chipset - så vil der næsten med garanti komme problemer.
Læs eks. på http://www.crunchgear.com/2008/08/02/bi ... pe-of-fix/
\\On3
Site Admin
Indlæg: 118
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:26
Geografisk sted: CePeHå

Re: HP Pavilion dv9000.. dårlig windows update???

Indlæg af \\On3 »

nej skærmen er helt sort... er det så et nyt gfx kort jeg skal have eller?!
Zivago
Indlæg: 1510
Tilmeldt: 24 apr 2002, 16:06

Re: HP Pavilion dv9000.. dårlig windows update???

Indlæg af Zivago »

\On3 skrev:nej skærmen er helt sort... er det så et nyt gfx kort jeg skal have eller?!
Æv. Det lyder ikke godt.
De 3 - 4 stykker jeg har kendskab til, har alle haft computeren til reparation og har fået skiftet bundkortet, da grafikdelen ikke var et "løst" kort.
Den ene af disse maskiner var også en HP i DV 9000 serien (det korrekte type nr. står i bunden af maskinen). Den blev dog repareret u/b - da HP grundet problemet havde indført en udvidet garanti. Om denne garanti stadig gælder ved jeg ikke. Du må tage fat i forhandleren hvor du har købt maskinen eller kontakte HP support via deres hjemmeside. Det er nok bedst at kontakte HP direkte - da nogen forhandlere ikke kender den udvidede garanti som HP gav.
Kontakt HP på http://welcome.hp.com/country/dk/da/con ... ct_us.html
Skriv til dem og forklar dem problemet, og at du ved at der har været problemer med Nvidia grafik på disse computere.

Håber det kunne hjælpe dig lidt.

Zivago
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Re: HP Pavilion dv9000.. dårlig windows update???

Indlæg af amh »

Kontakt evt. HP på tlf.: 70 20 28 45

De er meget behjælpelige, og der sidder teknikere som hjælper, det er min erfaring med HP telefonsupport.

Skriv endelig når du har noget nyt i sagen :)
Bandit^
Indlæg: 166
Tilmeldt: 17 aug 2003, 13:00

Re: HP Pavilion dv9000.. dårlig windows update???

Indlæg af Bandit^ »

Da min HP pavilon 6000 gik pga. grafikkortet, ville den slet ikke starte op, beep beep beep. Fik bare en fejl medd. fra biosen. og sort skærm.

Og hvis den er under garanti og det er grafikkortet, er de som nævnt meget venlige til at hjælpe.

Men prøv lige med system restore først, jeg har før oplevet uheldige opdateringer (også drivere) hvor jeg måtte restore.
Bandit^
Zivago
Indlæg: 1510
Tilmeldt: 24 apr 2002, 16:06

Re: HP Pavilion dv9000.. dårlig windows update???

Indlæg af Zivago »

Her er HP´s omtale af problemet og den udvidede garanti:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docu ... =c01118266

Zivago
\\On3
Site Admin
Indlæg: 118
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:26
Geografisk sted: CePeHå

Re: HP Pavilion dv9000.. dårlig windows update???

Indlæg af \\On3 »

nårh... efter lang tids snak med hp... står jeg ikke beretiget til en udvidet garanti... gælder åbenbart ikke for min model dv9813eo... nå men nu er jeg desværre ikke så skarp i hardware men hva pokker hedder et nyt bundkort til min comp så....?!
Zivago
Indlæg: 1510
Tilmeldt: 24 apr 2002, 16:06

Re: HP Pavilion dv9000.. dårlig windows update???

Indlæg af Zivago »

\On3 skrev:nårh... efter lang tids snak med hp... står jeg ikke beretiget til en udvidet garanti... gælder åbenbart ikke for min model dv9813eo... nå men nu er jeg desværre ikke så skarp i hardware men hva pokker hedder et nyt bundkort til min comp så....?!
Surt.
Et motherboard til en bærbar er dyrt, og en større omgang at skifte. Computeren skal næsten helt skilles ad.
Pris i udlandet : http://www.laptoprepairparts.com/html/d ... ory=boards
Et DK firma: http://www.fifonetwork.com/HP/PartDetai ... 16;c:36123
http://dk.eetnordic.com/product.aspx?id=461068-001

I service manualen for DV9000 serien kan du se hvordan du skiller maskinen ad. Manualen kan du hente på: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01311536.pdf
I manualen kalder motherboardet for- system board. Se afsnit 5.24
Denne bærbar er solgt med mange forskellige motherboards. Hvis du køber et, og selv forsøger at skifte det, skal du være 100% sikker på, at det er samme udgave.

Under alle omstændigheder bliver det en dyr omgang. Desværre :(

Det skal lige nævnes, at på nogle af maskinerne, er grafik chippen ikke brændt af, men gået løs i lodningerne. Det kræver desværre specielt udstyr at lodde denne type grafik chip fast igen. Det kan ikke gøres med en alm. loddekolbe.

Hvis ikke du har megen stor kendskab til hardware, vil jeg anbefale, at du får maskinen repareret på et prof. værksted. Bed dog om en pris FØR de begynder at pille i maskinen. Det er en dyr omgang.

Zivago
\\On3
Site Admin
Indlæg: 118
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:26
Geografisk sted: CePeHå

Re: HP Pavilion dv9000.. dårlig windows update???

Indlæg af \\On3 »

tror jeg lader forsikringen klare den her...!

har godt set en youtubevideo hvor gutten skiller sin dv9000 helt ad og finder så en chipset driver (tror jeg nok) og simpelthen varmer den op til 200 grader med en blæselampe lignende ting... og herefter virker skærmen!..... han ligger iøvrigt et extra stykke kobber med kølepasta ovenpå denne...

har iøvrigt snakket med et pc værksted og de skal have godt 3500,- for udskiftning af bundkort..!

not a happy ending!!
Svampebob
Indlæg: 114
Tilmeldt: 23 dec 2009, 13:17

Re: HP Pavilion dv9000.. dårlig windows update???

Indlæg af Svampebob »

Er der ikke 2 års garanti på elektronik som tv computer etc?
tjek det lige inden du bruger unødige penge ;)
Zivago
Indlæg: 1510
Tilmeldt: 24 apr 2002, 16:06

Re: HP Pavilion dv9000.. dårlig windows update???

Indlæg af Zivago »

srewi skrev:Er der ikke 2 års garanti på elektronik som tv computer etc?
tjek det lige inden du bruger unødige penge ;)
Det med garanti har været oppe og vende i en anden tråd. Men vi tager den lige igen, da der er mange der tror der altid er garanti på det man køber:

Garanti er IKKE noget man automatisk får, men noget man kan få UDOVER købelovens bestemmelser. Man har 2 års reklamationsret (IKKE at forveklse med garanti), hvoraf de først 6 måneder går ind under formodningsreglen. Det betyder, at hvis varen går i stykker inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at varen var defekt fra start af, og man har så som kunde nogle ekstra muligheder.
Her er et link til købeloven: http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/

Zivago
Svampebob
Indlæg: 114
Tilmeldt: 23 dec 2009, 13:17

Re: HP Pavilion dv9000.. dårlig windows update???

Indlæg af Svampebob »

Zivago skrev:
srewi skrev:Er der ikke 2 års garanti på elektronik som tv computer etc?
tjek det lige inden du bruger unødige penge ;)
Det med garanti har været oppe og vende i en anden tråd. Men vi tager den lige igen, da der er mange der tror der altid er garanti på det man køber:

Garanti er IKKE noget man automatisk får, men noget man kan få UDOVER købelovens bestemmelser. Man har 2 års reklamationsret (IKKE at forveklse med garanti), hvoraf de først 6 måneder går ind under formodningsreglen. Det betyder, at hvis varen går i stykker inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at varen var defekt fra start af, og man har så som kunde nogle ekstra muligheder.
Her er et link til købeloven: http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/

Zivago
my bad :drinking:
Besvar