Kopiering af kopisikret DVD

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Kopiering af kopisikret DVD

Indlæg af nco »

Jeg skal kopiere en kopisikret dvd-film. Når jeg benytter ImgBurn siger den, at filmen er kopisikret og det er på egen ansvar hvis den laver fejlrip. Men den kan slet ikke rippe den, efter et kort øjeblik kommer den op med en masse fejl.

Er der et eller andet freeware-program som kan klare det let og elefant?

Sikkert en masse emner vedr. dette, men synes ikke lige jeg kunne finde nogen.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Iwers
Indlæg: 526
Tilmeldt: 23 sep 2009, 21:23
Geografisk sted: Haderslev

Re: Kopiering af kopisikret DVD

Indlæg af Iwers »

hvis det var mig ville jeg prøve at køre den igennem Tunebit, kunne forestille mig at dette tager et stykke tid, aner ikke om dette virker :)
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: Kopiering af kopisikret DVD

Indlæg af nco »

Det lykkedes mig at finde et image af dvd'en på nettet i stedet. Men til en anden gang, der vil jeg så prøve Tunebit :)
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Zivago
Indlæg: 1510
Tilmeldt: 24 apr 2002, 16:06

Re: Kopiering af kopisikret DVD

Indlæg af Zivago »

Bare brug et andet program til at kopiere med, som f.eks. DVDFab. Det fjerner kopibeskyttelsen, komprimere så filerne kan lægge på en alm 4.7 Gb DVD, og brænder en kopi. De udgaver af Tunebite jeg kender (lang tid siden jeg har prøvet det) - hjælper ikke meget, da Tunebite er til at fjerne DRM beskyttelse med, hvilket ikke er det samme som beskyttelsen på en DVD. Det bruges andre former for beskyttelser. Iøvrigt så skal DVD filerne komprimeres så de kan være på en 4,7 Gb disc - medmindre du brænder dual layer DVDér - det kan Tunebite vist ikke. (Kan godt være de nyere versioner af tunebite kan)
DvdFab kan også kopiere Blueray, konvertere til andre formater som f.eks mobiler telefoner og Ipods, fjerne reklamer, uønskede lydspor / undertekster, menuer osv på filmene.
Det kan mange ting. Se f.eks: http://www.dvdfab.net/en/dvd-to-dvd.htm
På hjemmesiden ser det ud som om, at de forskellige funktioner - bluray copy, dvd copy osv er i forskellige programmer. Det er de ikke. De er alle samlet i et program, hvilket du kan se i screenshots af menuerne. Iøvrigt så fylder programmet ikke meget og bruger ikke så mange ressurser på din maskine.

Zivago
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Kopiering af kopisikret DVD

Indlæg af FrZ »

Zivago skrev:Bare brug et andet program til at kopiere med, som f.eks. DVDFab. Det fjerner kopibeskyttelsen, komprimere så filerne kan lægge på en alm 4.7 Gb DVD, og brænder en kopi. De udgaver af Tunebite jeg kender (lang tid siden jeg har prøvet det) - hjælper ikke meget, da Tunebite er til at fjerne DRM beskyttelse med, hvilket ikke er det samme som beskyttelsen på en DVD. Det bruges andre former for beskyttelser. Iøvrigt så skal DVD filerne komprimeres så de kan være på en 4,7 Gb disc - medmindre du brænder dual layer DVDér - det kan Tunebite vist ikke. (Kan godt være de nyere versioner af tunebite kan)
DvdFab kan også kopiere Blueray, konvertere til andre formater som f.eks mobiler telefoner og Ipods, fjerne reklamer, uønskede lydspor / undertekster, menuer osv på filmene.
Det kan mange ting. Se f.eks: http://www.dvdfab.net/en/dvd-to-dvd.htm
På hjemmesiden ser det ud som om, at de forskellige funktioner - bluray copy, dvd copy osv er i forskellige programmer. Det er de ikke. De er alle samlet i et program, hvilket du kan se i screenshots af menuerne. Iøvrigt så fylder programmet ikke meget og bruger ikke så mange ressurser på din maskine.

Zivago
Lækkert... :)

(men for at det ikke skal være løgn, pllejer jeg også at finde scenerls, at de dvd'er jeg skal kopiere fra samlingen, det er bare nemmere :S)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Down1
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:24
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Re: Kopiering af kopisikret DVD

Indlæg af Down1 »

Alt efter hvilken slags kopisikring der er brugt kan dvddecrypter også være en mulighed.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
bpm
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29 jul 2002, 22:51
Geografisk sted: TPD APG

Re: Kopiering af kopisikret DVD

Indlæg af bpm »

imgburn = dvddecrypter.
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: Kopiering af kopisikret DVD

Indlæg af nco »

Tak for tips.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:05
Geografisk sted: Et sted i DK

Re: Kopiering af kopisikret DVD

Indlæg af DoMiNaToR »

bpm skrev:imgburn = dvddecrypter.
Ikke helt korrekt, imgburn er ny udviklingen af dvddecrypter, bare uden kopifjernelses delen, da Lightning UK fik besked på at fjerne den af et par advokater.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: Kopiering af kopisikret DVD

Indlæg af nco »

DVD Decrypter er det et stand-alone program, eller skal der installeres mere end det?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:05
Geografisk sted: Et sted i DK

Re: Kopiering af kopisikret DVD

Indlæg af DoMiNaToR »

Det er stand-alone, men det kan feks ikke shrinke en dvd så den kan være på en alm dvdr-5 så jeg forslår du bruger Zivago's løsning, dvddecrypter fungere kun de steder hvor du kan lave en ren dvd til dvd kopi uden at skulle shrinke noget.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: Kopiering af kopisikret DVD

Indlæg af nco »

Nå men, det er også alt jeg søger. Jeg vil prøve at installere det.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Down1
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:24
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Re: Kopiering af kopisikret DVD

Indlæg af Down1 »

Hvis det bare er en dvd5 skive du skal rippe kan du sagtens bruge dvddecrypter. Er det en dvd9 skal du bruge programmer som fx dvdfab.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: Kopiering af kopisikret DVD

Indlæg af nco »

5 og 9?

Er det alm. og dobbellag?

Eller jeg kunne også bare begynde at google :)
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Down1
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:24
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Re: Kopiering af kopisikret DVD

Indlæg af Down1 »

Ja dvd5 er en normal dvd, dvd9 er dual layer.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Kopiering af kopisikret DVD

Indlæg af QrazyLeg »

For en anden gangs skyld så følg guiderne på doom9

Der er så vidt jeg husker også til DVDFab
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
postbox
Indlæg: 1
Tilmeldt: 05 jan 2011, 23:11

Re: Kopiering af kopisikret DVD

Indlæg af postbox »

Besvar