EOP - Ethernet Over Power

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 23 apr 2002, 09:57
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

EOP - Ethernet Over Power

Indlæg af kloojve »

Nogle der har erfaringer med den slags?
Jeg har en lejlighed der rent netværks-mæssigt er et mareridt, telefoner har ringe dækning, trådløse netværk skal forlænges og forstærkes.
Mit problem lige pt. og grundlaget for at købe EOP system, er at når jeg streamer fra NAS server og computere rundt i mit netværk og til mine enheder. hakker lortet og går ekstremt langsomt.

jeg streamer fra NAS til Apple tv, men det hakker hvis en computer i nærheden er på nettet.
Jeg ville gerne streame fra den ene ende af huset (stuen) til den anden ende (soveværelset) ca. 40m, dette kan slet ikke lade sig gøre. uden at have ulidelige buffer tider.


Jeg overvejer derfor at købe nogle EOP plugs. mine spørgsmål er nu hvorvidt dette er en god ide? og om i kender til nogle der kan opfylde mine behov?

jeg har min router i stuen, som ligger i den ene ende af lejligheden, her skal "afsenderen" sidde til.

Den første "modtager" skal sidde i spisestuen som er ved siden af stuen.

Den sidste modtager skal sidde i soveværelset 2 rum længere nede.


- Er det muligt at få et EOP system der tilbyder 1 sender og 2 eller flere modtagere.
- Hvordan fungerer det i praksis? skal jeg tænde og slukke det hele tiden!?!?
- Hvor højt er strømforbruget?
- Kender i til en smartere løsning der ikke kræver kabeltræk?



På forhånd tak :)

Kloojve
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: EOP - Ethernet Over Power

Indlæg af nco »

Jeg kender intet til det. Men en af mine venner har det i hans hus. Han har hans grimme computer og stå i kælderen, og så fordeler den ellers til kælderen, stuen og førstesalen og det virker vist bare. Han er godt tilfreds. Ville ønske jeg kunne uddybe mere.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 23 apr 2002, 09:57
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Re: EOP - Ethernet Over Power

Indlæg af kloojve »

NCO kan du evt. høre hvilket system han bruger? jeg kan kun finde systemer med 1 sender og 1 modtager :(
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: EOP - Ethernet Over Power

Indlæg af nco »

Fik dette svar fra ham i dag:
Det var de her jeg købte det fungere upåklageligt det er sender og modtager så kan du altid supplere op med ekstra modtagere i flere rum. De findes også i em version v3 mem du kan lige ringe hvis du er i tvivl om noget de kører 200 mbit med 128 aes kryptering husk buy buy buy du bliver glad fra starten af det er plug n play med det samme.
Link: http://www.shg.dk/Netvaerksudstyr/ZyXEL ... 04780.html
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Bandit^
Indlæg: 166
Tilmeldt: 17 aug 2003, 13:00

Re: EOP - Ethernet Over Power

Indlæg af Bandit^ »

Mig bekendt skal stikkontakterne i de rum man vil forbinde køre på samme fase eller virker det ikke.

Edit:

Jeg har lige tjecket, og der findes åbenbart løsninger som ikke er afhæning af samme fase:
http://www.kandu.dk/Spg125301.aspx
Bandit^
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: EOP - Ethernet Over Power

Indlæg af nco »

Det vil jeg tro du har ret i.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Down1
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:24
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Re: EOP - Ethernet Over Power

Indlæg af Down1 »

Streamer du over trådløs eller kablet netværk?
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 23 apr 2002, 09:57
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Re: EOP - Ethernet Over Power

Indlæg af kloojve »

Down1: trådløst netværk :(
- jeg går ud fra mine stikkontakter kører på samme fase, kan jeg selv tjekke det?
Bandit^
Indlæg: 166
Tilmeldt: 17 aug 2003, 13:00

Re: EOP - Ethernet Over Power

Indlæg af Bandit^ »

Stikk. i huset er normal vis fordel ud på alle 3 faser.
Du kan tjecke hvilke som er på samme fase ved at for de 2 pol. lys grupper (sikringer) i gruppe tavlen og så se hvor strømmen forsvinder.
Er det et gammelt hus hvor lyset er på en 3 eller 4 polet gruppe, er du nød til at pille sikringer ud en af gangen. Er det en 4 pol automat sikring kan du ikke tjecke det.
Bandit^
Down1
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:24
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Re: EOP - Ethernet Over Power

Indlæg af Down1 »

kloojve skrev:Down1: trådløst netværk :(
- jeg går ud fra mine stikkontakter kører på samme fase, kan jeg selv tjekke det?
Hvis du har mulighed for det så prøv med et kablet netværk. Det vil jo være en nem og billig løsning.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 23 apr 2002, 09:57
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Re: EOP - Ethernet Over Power

Indlæg af kloojve »

Bandit, okay.. jeg gir det et forsøg i min ferie..

Down1 det er dét der er problemet.. alle kabler er for alt andet elektronik gemt i vægge, så jeg ville ærgre mig hvis jeg skulle køre netværkskabler igennem hele hytten. men som jeg skrev til bandit, så kigger jeg på det i min ferie her start december.. så skriver jeg lige hvordan det ender :)
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:05
Geografisk sted: Et sted i DK

Re: EOP - Ethernet Over Power

Indlæg af DoMiNaToR »

Jeg har et sæt fra lexcom til at forbinde en ekstern bygning på arbejdet, det fungerer glimrende, dog er der et par ting der skal være opfyldt, feks spænding på kablet den skal sende på, dvs det er ikke nok bare at have en død ledning liggende, samt for det udstyr jeg har skal man også være på samme fase, men det har så også kørt uden problemer i 3 år nu.

Dog er hastigheden på det jeg har ikke specielt god, det er max 54 mbit på det jeg har og kablet til den eksterne bygning er minimum 500 meter som er sådan lige på grænsen af hvad den kan klare, men den klarer det dog uden problemer :-)
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Re: EOP - Ethernet Over Power

Indlæg af amh »

kloojve skrev: alle kabler er for alt andet elektronik gemt i vægge, så jeg ville ærgre mig hvis jeg skulle køre netværkskabler igennem hele hytten.
Du kan også sætte kabelbakker op og så føre alle kabler igennem den? Det gjorde jeg, da mit internet stik, samt kabeltv stik og stikkontakter sidder i den stik modsatte ende af lejligheden. Resultatet blev meget overraskende. Man ser ikke kanalen da den falder i et med væggen.
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 23 apr 2002, 09:57
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Re: EOP - Ethernet Over Power

Indlæg af kloojve »

Det er ikke en muligheder at klistre lejligheden til med kabelbakker... det er tudegrimt :) specielt når der er gjort så meget ud af at gemme alle andre kabler :)

Jeg har købt et sæt "Homeplugs" i elgiganten, de fungerer flawless.. og man kan løbende udvide til flere rum :)
Det er genialt, er virkelig imponeret over den stabilitet der er kommet i mit setup.
PsyClone
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22 apr 2002, 09:28
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Re: EOP - Ethernet Over Power

Indlæg af PsyClone »

Jeg bruger det i forbindelse med Waoo's TV boks. Det kører OK, men nogle gange bliver jeg nødt til at hive den ud af stikket og sætte den i igen for at TV signalet ikke hakker/fryser. Jeg tror ikke det har noget med selve homeplug at gøre. Tror det er fordi vores elnet er delt i 2 herhjemme. Eller så er det bare fucked :D

Men det er underligt. Nogle kanaler kører altid perfekt. Alle Discovery kanalerne f.eks. Men Zulu, DR1, TV2... De failer tit alt for hårdt! Så reseater jeg bare lige stikket og så kører det igen. Weird.

Har dog ikke prøvet at køre internet med dem...
Besvar