Køb af bærbar anno 2013/2014

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Køb af bærbar anno 2013/2014

Indlæg af amh »

Hej drenge!

Så er det blevet min tur til og skulle skifte min 7 år. gamle Compaq bærbare ud!

Så hvad er jeg ude i hvis jeg skal bruge en maskine til surf, lidt Counter Strike, Adobe Photoshop, Word/Excel osv.

Min erfaring er at de billige computere (+2000) Altid har fejl/mangler (Det havde de dengang jeg solgte skidtet, men om det er blevet bedre ??) Og så er det lige hvad mærke det skal være. Jeg har dårlig erfaring med Acer. :D

Skærmstørrelse 15,6"

Prisen må helst ligge på de der 3000.- ca-
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Køb af bærbar anno 2013/2014

Indlæg af QrazyLeg »

Nu vil jeg også mene 3000 kr. er i kategorien "billige computere". Jeg vil også mene du får mere glæde ud af din bærbare, med en mindre skærmstørrelse og evt en ekstern skærm.

Photoshop og spil er målrettet to forskellige typer af grafikkort, omend, hvis du tænker på at skulle spille titler som counter-strike, der har forholdsvis lave krav (de ældre udgivelser) for at køre nogenlunde, så fokuser hellere på et ordentligt integreret grafikkort til photoshop frem for et 'descrete' til spil.

Men (næsten) inden for de kriterier du opstiller vil jeg tro en af følgende Dell, vil gøre dig tilfreds - og skynder du dig lidt er der Cyber Monday-besparelser at hente ;)
http://www.dell.com/dk/p/configuration- ... overrides=
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: Køb af bærbar anno 2013/2014

Indlæg af nco »

Jeg er hoppet på Chromebook-bølgen. En Samsung købt hos Elgiganten i Sverige.

Ikke verdens hurtigste bærbar, men opfylder fint mine behov. Skal jeg noget andet klassisk Windows, så bruger jeg min gamle Windows XP- spand. Forventer dog at udskifte min Chromebook til nyeste udgave fra Dell inden længe.

Skulle jeg købe Windows-bærbar, blev det nok Acer. Mac vil jeg aldrig røre. Men det er nok nærmere noget historisk og et brist i min barndom, fra da Amiga og Mac kæmpede om hvem der var bedst til grafik. Amiga var bedst, men Mac vandt.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Køb af bærbar anno 2013/2014

Indlæg af QrazyLeg »

Og der kan man ærge sig over igen, at Google Play Store køb, ikke er tilgængelige i Danmark :/
Jeg har lige købt en Nexus 5 (ja, det er en god telefon, få den købt...), anyway efter mange overvejelser fik jeg valgt selskab. Så skal jeg have et case/bumper eller lignende og tænker, den fra Google selv, må være fin til mig. Den kan kun købes i Play Store. Tak Danmark, og alle dine forbandede forhold. Nu kan jeg så bruge xxx timer på at finde ud af hvad jeg skal bestille hjem fra Amazon.
- det er ikke for at skifte emne, men blot en konstatering af, at ofte skal man lave ninjatricks og krumspring, for at finde de attraktive produkter - og når man endelig gør koster de væsentlig mere.
For at citere '-ish', LG danske markedsdirektør: "I Danmark er prisen højere fordi man får en udvidet garanti på 2 år og fuld reklamationsret i samme tidsramme".
- Jamen så giv mig valget om jeg vil have den højere pris for en reklamationsret, min udvidede it-forsikring alligevel dækker.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: Køb af bærbar anno 2013/2014

Indlæg af nco »

Helt enig med din synspunkter kontra Play Store. Jeg ville have en ven i Tyskland til at købe Nexus 5 med 32 GB til mig. Desværre blev den udsolgt så hurtigt, så jeg hoppede på den væsentlig dyrere 16 GB her hjemme via 3. En masse bøvl for så lidt.

Når det så er sagt, så Nexus 5 en virkelig lækker telefon. Jeg troede aldrig, at jeg skulle finde en værdig afløser for min gamle Galaxy Nexus, men det må man sige Nexus 5 gør. Køb køb..

Play Store til DK. Nu!:)
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Køb af bærbar anno 2013/2014

Indlæg af QrazyLeg »

(undskyld Amh, jeg låner lige lidt plads til at svare nco)
Det er den absolut _fedeste_ android-telefon til dato! Ja HTC One er flot, Samsung Galaxy S4 har sikkert fede features og iPhone 5S er absolut visuelt flot med iOS7, og har virkelig fordele med hensyn til apps-økologi og alle tager nok bedre billeder. Nokias "Lumia"-serie er imponerende med Windows Phone 8. Men Android i sin rå form, uden dikkedarer, er milevidt foran allemulige skins. Telefonen har sin hardware med sig, men det ændrer ikke på at alle muligheder med er åbne for eget design.

Flere anmeldere har kaldt telefonen for kedelig i forhold til udseende. Sådan ser jeg det umiddelbart ikke. Den er enkel, ja, men der er ikke bling-bling, der er trægt om et par måneder. Den påfalder sig ikke opmærksomhed i mængden, men det gør Motorolas Moto X heller ikke, der har fået et voldsomt comeback, især i USA, efter Google blev ejer og MotoBlur blev kastet ud af vinduet og stock Android i blev platform, og det er nok den eneste konkurrent til brugeroplevelse på Android-siden i forhold til Nexus, for uden skins som Sense og TouchWiz, er der lige så meget ensartethed over brugerfladen som på iOS, og det er tilmed pænt.

En fuld opladning tager uhørt kort tid. Under en time, og telefonen går fra 5% til 100%. Desuden er Google-integrationen eminent, og gør i det hele taget alt meget lettere. Et "swipe" til venstre fra hovedskærmen og jeg har eksempelvis de næste ti offentlige transportmuligheder lige ved hånden ud fra min placering til de destinationer jeg bruger mest. Ja, Google ved meget om mig, men det er jeg fint tilfreds med, da det gør min hverdag lettere.

Trods telefonen er dyrere end i USA - og størstedelen af de lande den er tilgængelig i, så er den stadig 3000 kr. billigere end en iPhone 5S, og i mine øjne en ligeså gennemarbejdet telefon.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Køb af bærbar anno 2013/2014

Indlæg af QrazyLeg »

Toshiba Satellite C850-1H8, pris: 3.645,-

Det er vist det bedste forslag jeg kommer frem til.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar