Første nummer :)

Tænketank er for dig, der mangler en idé til mix/bootleg/bastard. Det kan også være du er startet på et track, men ønsker feedback inden du går videre med den store produktion. Det er ligeledes her du finder guides og kan lave guides til programmer inden for musikproduktion.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Første nummer :)

Indlæg af Maunus »

Går lidt med tanken om jeg godt kunne tænke mig lave noget elektronisk musik, synes selv det kunne være fedt at lave noget rune rk, morten breum agtig musik.

Så nu har jeg prøvet lavet noget elektronisk og det er første gang jeg prøver så i må lige give mig en hjælpende hånd. :) jeg står og skal på ferie nu men kunne simpelthen ikke vente med at vise jer det :D

Jeg kan allerede nu ligge en finger på et par ting som jeg måske selv har lidt svært ved at komme videre med.. Jeg mangler et hovedtema, som jeg har prøvet lave lidt syret, det mangler en præsentation før det brager igennem og så skal det nok ha en mere rød tråd.. desuden er længden rimelig kort :) og så ville jeg gerne have nogen flere effekter af sådan noget røgmaskine lyd og andre fjeder lyde men dem skal jeg lige lære at finde i Logic. :)

I kan høre lidt her, og så må jeg høre hvad i har at sige når jeg er hjemme igen ;)
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Re: Første nummer :)

Indlæg af dwr »

Mine tanker er umiddelbart:
- Det er lidt for hurtigt tempo
- Beatet er som sådan fint nok
- Den der "scratch-synth" v/ 0.36 lyder lidt syntetisk i forhold til resten.
- Den generelle scratch-synth som kører herefter er for gennemtrængende
- Den sidste synth lyder lidt underligt (den fra 1.14)

Håber du kan bruge det til noget. Jeg er ikke selv den store producer, så kan ikke give så teknisk vejledning.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
goafreak
Indlæg: 4590
Tilmeldt: 19 aug 2002, 19:42
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Re: Første nummer :)

Indlæg af goafreak »

Der mangler en bassline :(

Rigtig godt gået af et første nummer at være. Der er ikke den store nyskabelse og det bliver hurtigt monotont, men det synes jeg alligevel så meget af det, som f.eks. Rune RK og Morten Breum udgiver, er. (Bare for at nævne 2, He-he)

Hva' fa'en er en fjederlyd? :D
BØH
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: Første nummer :)

Indlæg af Maunus »

Hehe fjederlyd er noget effekt noget ligesom ved 0,35 ;D

Jeg leder ikke efter nyskabelse i første omgang ;) men en bassline vil jeg da helt klart smide på :) var lidt i tvivl om det blev brugt i denne genre? lægger den sig til noget andet?


dwr - de må smides igennem nogen effekter så de ikke er så gennemtrægende ;)

Tak for rådene.
pono
devarjokendte.dk
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 22 apr 2002, 13:54

Re: Første nummer :)

Indlæg af pono »

du skal da ikke tænke på, om basslinjen bliver brugt i den genre, just do it :-)
Besvar