hjælp til genre...

Herunder hører kun snak om musik. Spørgsmål om kunstnere, tracklister, udgivelser og covers hører også under denne kategori.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
raffay
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 05 feb 2004, 01:14

hjælp til genre...

Indlæg af raffay »

Hvad vil I kyndige mennesker herinde beskrive dette nummer som? I hvilken genre falder den under?

http://www.youtube.com/watch?v=6ZPDcWDj ... sults_main
Skal man skrive noget her?
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: hjælp til genre...

Indlæg af nco »

Det har aldrig været min stærke side at sætte genre på musik. Men måske trip-hop?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: hjælp til genre...

Indlæg af FrZ »

Under ingen omstændigheder trip-hop (Massive Attack, Portishead og Tricky).

Det er en ganske normal hip-hop beat i mine ører - kunne sagtens høre en rapper henover tracket, dertil passer bpm ret godt.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: hjælp til genre...

Indlæg af Maunus »

Jeg ville også sige noget hip hop.. Det kører vist shuffle, måske er det "det" som du er vild med og så ka du jo prøve lede efter noget shuffle hip hop :)
Brugeravatar
raffay
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 05 feb 2004, 01:14

Re: hjælp til genre...

Indlæg af raffay »

Jeg hældte også til hip hop, men synes det lød meget mere groovy og laidback end "normal" hip hop. Og hvor ofte hører man om hip hop uden vokal?
Skal man skrive noget her?
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ
Indlæg: 3722
Tilmeldt: 16 jan 2007, 20:51

Re: hjælp til genre...

Indlæg af Maunus »

Hip hop uden vokal kan jo så bare være "Hip hop beat" eller "Instrumental Hip Hop"

__EDIT___

blev selv lidt i tvivl om det hed "shuffle", "swing" eller "trioler" men jeg googlede hip hop swing og fandt detter nummer..

http://www.youtube.com/watch?v=DRm9d8oMe9o

måske det er noget i samme bane du vil have? så skal du hvert fald lede efter hip hop med "swing" rytme..
Besvar