Kort til Tomtom Go720

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Kort til Tomtom Go720

Indlæg af FrZ »

Nogen der har prøvet at hente nye kort til sådan en gps?

Jeg synes, at have læst alle tråde inde på http://gpsunderground.com/ - men jeg er kun blevet mere forvirret. Alt jeg ønsker er et USA kort på min gamle gps'er, men det synes vildt op af bakke!

Nuværende detalje om modellen.
Enhed: AK*** B****
App 9.430.890926.1, OS 842337
GPS v.12, Start 5.5120
Kort: 'Western_Europe' v720.1803

Tak på forhånd.

Ps. opdaterede en garmin sidste år, det var vildt nemt - irriterende...
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Re: Kort til Tomtom Go720

Indlæg af QrazyLeg »

Først og fremmest har jeg ikke en brik erfaring med GPS. Bruger min telefon når jeg har brug for at kunne finde vej, så det her kan lyde fuldkommen tåbeligt, men det tager jeg gerne på mine skuldre :)

Er det med 2GB hukommelse, og er det en version købt fra TomTom's hjemmeside eller en du har hentet i p2p-verdenen?

Jeg antager lige at du har hentet den fra p2p, uden at vide om det er korrekt.
For hvis kortet ikke er til den specifikke model, så kan det være fordi, der ikke er plads nok. Til Go 720 fylder kortet nemlig ca. 1600 mb, mens det til en af de større (og nyere Go-modeller fylder 2500 mb - og så er der simpelthen bare ikke plads nok.

Ellers, har du prøvet at tage backup, resette gps'en til factory defaults/wipe firmware mv., og så lave en ny opdatering? Jeg synes at have læst et par steder at navcore 9, havde nogle problemer både med TT Home og generelt kort-brug, såsom at det ikke kunne loades :/
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Kort til Tomtom Go720

Indlæg af FrZ »

QrazyLeg skrev:Først og fremmest har jeg ikke en brik erfaring med GPS. Bruger min telefon når jeg har brug for at kunne finde vej, så det her kan lyde fuldkommen tåbeligt, men det tager jeg gerne på mine skuldre :)

Er det med 2GB hukommelse, og er det en version købt fra TomTom's hjemmeside eller en du har hentet i p2p-verdenen?

Jeg antager lige at du har hentet den fra p2p, uden at vide om det er korrekt.
For hvis kortet ikke er til den specifikke model, så kan det være fordi, der ikke er plads nok. Til Go 720 fylder kortet nemlig ca. 1600 mb, mens det til en af de større (og nyere Go-modeller fylder 2500 mb - og så er der simpelthen bare ikke plads nok.

Ellers, har du prøvet at tage backup, resette gps'en til factory defaults/wipe firmware mv., og så lave en ny opdatering? Jeg synes at have læst et par steder at navcore 9, havde nogle problemer både med TT Home og generelt kort-brug, såsom at det ikke kunne loades :/
Synes snart jeg har prøvet en hel del. Men Tomtom har vist været ude og danne nye meta-files til deres kort, og det er åbenbart et stort problem. Og så er der også noget med den nyeste version af navcore. Skal bruge den i USA, og gider ikke købe maps til den. Omvendt gider jeg ikke sidde med en telefon i bilen... Fatter ikke de tager penge for kort, der ligger FRIT via google. Det er da en model, der ikke holder længe!
FUCK IT... Den kører nu. Map 4234 USA var åbenbart god :) - det var så 3. kort jeg måtte smide på og køre patchen.
Måske det ikke var så svært.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Besvar