Søger en Berlusconi tilhænger

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Sig-Mund
Indlæg: 1293
Tilmeldt: 18 sep 2003, 22:15

Søger en Berlusconi tilhænger

Indlæg af Sig-Mund »

Nå Chart-Attack... Kan i hjælpe mig som så mange gange før?

I forbindelse med min bachelorprojekt, som omhandler kildemangfoldighed, søger jeg en 'Berlusconi-orienteret' italiener.

Vores projekt har en normativ forestilling om, hvordan de danske medier skal præsentere ent så bredt snit af befolkningen, også hvad angår holdninger og kulturer. Dette er en forudsætning for den demokratiske samfundsform. Tal viser os, at elitære kilder (eksperter, politikere osv) bliver brugt som kilder til historier i op mod 90 % af artiklerne i aviserne. Når journalister vælger at benytte sig af ikke-elitære kilder ('almindelige borgere) er det ofte på en unuanceret måde, og optræder ofte blot for at bekræfte den elitære kildes påstand. De får med andre ord ikke mulighed for at give deres indspark til samfundsdebatten, på trods af, at dette indspark måske strider imod normens opfattelse af hvordan samfundet skal fungere. Dovne Robert er et perfekt eksempel på dette, omend et ekstremt tilfælde.

Derfor søger jeg også en italiener, som på den ene eller anden måde er pro-Berlusconi. Dette skyldes, at den gængse opfattelse af Berlusconi herhjemme er, at manden er på grænsen til usympatisk, og mest af alt, korrupt. Jeg synes det kunne være interessant at skrive en artikel om Berlusconi, hvor jeg har en ikke-elitær kilde, som faktisk anskuer Berlusconi på en positiv måde. En der ikke er bange for at bidrage til debatten (artiklen bliver ikke offentliggjort), men som derimod har lyst til at komme med sin ærlige (gerne positive) mening om denne farverige mand. For selvom manden måske ikke har helt ren mel i posen, må han kunne noget politisk og personligt som har bragt ham dertil, hvor han er i dag.

Jeg håber det var beskrivelse nok, og at en af jer måske kender, som kender en, som kender en der har, skal eller kan stemme Berlusconi næste gang der er valg i Italien.

På forhånd mange tak
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Down1
Indlæg: 1506
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:24
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Re: Søger en Berlusconi tilhænger

Indlæg af Down1 »

Spændende emne. Den danske journaliststand er til at græde snot over. Berlusconi er et godt eksempel på en politiker pressen mere eller mindre prøver at gøre til grin/beskrive som mere eller mindre kriminel. Et andet eksempel er den måde de amerikanske republikanere bliver fremstillet.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Besvar