Hvorfor netop dét NICK?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

D3FrozTt
Indlæg: 597
Tilmeldt: 28 apr 2002, 01:22

Hvorfor netop dét NICK?

Indlæg af D3FrozTt »

Tjah nu hvor General Area blir floodet med pusseløjerlige topics hvor alle kan smide deres 50 øre så vil jeg da stille spørgsmålet, hvorfor i har valgt netop dét nick som i bruger...

Jeg kan jo passende starte med mig selv...

I de goe gamle dage hvor CS sjovt, K6-III var en fed processor, Antipiratgruppen var ikke-eksisterende og fordi at ens alder gjorde at byture og druk var udelukket blev de fleste weekender blev brugt på at spille en masse computer... Dengang var det jo så frygtligt hipt at kalde sig noget med Z, X, 3, eller andre 1337'3 forkortelser... Derfor syns jeg at jeg var frygtelig stor og farlig og kaldte mig selv for AzzKicker_DK... hahaha... der gik dog ikke så lang tid før jeg godt selv ku se det kiksede i det nick og en dag jeg sad og råkogte fik jeg gloet lidt rigeligt på vores microovn og så at den havde en "Defrost" funktion... og efter som jeg syns det virkede både unikt og alligevel en smugle kryptisk valgte jeg sku det... det blev så liret lidt op med e -> 3 og lidt ekstra t'er og navnet D3FrozTt var født...

hehe... laaaang historie og efterhånden er det da også kun her det bliver brugt, altså med mindre man en sjælden gang hiver drengene sammen og spiller dum som i de goe gamle dage... :roll:

Men hva med jer? Blev der bare smidt noget ligegyldigt pjat i "Username" feltet da i meldte jer ind eller ligger der en historie bag?
Zlinky
Chart Attack VIP
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 17 maj 2002, 14:48

Indlæg af Zlinky »

Havde lige set Toystory med en ven, og så skulle vi til at spille Timesplitters på min playstation. Så sagde jeg at jeg ville hedde et eller andet fedt, så foreslog han Slinky og det blev det så... fedt og fedt ville jeg nu ikke just kalde det, men jeg kan lave ca samme effekt med maven som Slinky-Dog kan man hans fjedder, så det passer vel meget godt.

Senere ændrede jeg det til Zlinky som jeg så hedder nu.. gider ikke alt det der nick skifteri pjat halløjsa.
Billede
Sig-Mund
Indlæg: 1293
Tilmeldt: 18 sep 2003, 22:15

Indlæg af Sig-Mund »

Jamen mit navn, siger jo i sig selv os mit normale navn.
Før i tiden hed jeg faktisk SimonKBH1987 på Jubii chat, hvor jeg startede min "online" karriere.
Efterfølgende på forskellige ed2k sider blev det så til Sig-Mund.
Og det kom en dag hvor jeg sad og studerede mit navn, og kom fra til at hvis man siger det i de 2 stavelser, kommer det jo frem "Sig Mund" efterfølgende blev det så til det.
Herinde oprettede jeg profil for nogle år tilbage, inden jeg havde opfundet Sig-Mund, og det navn var egentlig bare rent ironisk, syntes det lød meget sjovt. Kan dog ikke se det sjove i det nu, udover man virker som en 14 årig dreng, som hører 50 Cent, og føler sig gangster med en kasket hvor der står hans postnummer.

Men går ud fra det ikke er muligt at skifte navn, så hva fanden jeg holder mig sku bare til det her
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
YaKuZa_MaB
Site Admin
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:38
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

Ja mit nick kommer fra de dengang CS vare en Beta udgave og den eneste måde man gamede mod andre var på de meget fåp netcafeer og når men fik nogle homies med på et lan!

Den gang gik jeg utroligt meget op i Mafia'er og andet organiserede kriminalitet ja også var der vidst også lige en lille Toyota Supra der spillede en lille rolle i mit liv dengang så derfor fandt en ven på Nick'et YaKuZa det begyndte jeg så at spille med men der gik jo ikke ret lang tid før der var vold mange der også hed det også måtte der lidt mere på! Så jeg fandt på at smide MaB bag på og nu er der sikkert mange der tænker damn den knægt er sku da retaderet og ja det er jeg men der er en mening med galskaben normalt ville man tænke at smide MoB bag efter da det er forkortelse for Mobster (mafia medlem) men nej det var der en der hed så MaB røg på og her kommer hvad det står for!


MaB = Mafia Aproved Badboy

Lidt barligt ja men hvad fanden jeg er en tøs!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Mikkel
Indlæg: 3392
Tilmeldt: 24 apr 2005, 13:22
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

Mit nick stammer fra den første halvdel af min mailadrese.. Før har jeg både haft så "seje"(-agtige) navne som hansen-boy m.fl... :lol: Men det jeg hedder nu hedder jeg på de fleste fora....
Lokefar
Indlæg: 907
Tilmeldt: 08 feb 2005, 14:41
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

Mit nick stammer fra min bror :)
En dag kaldte han bare "Lokefar" og navnet var født. Før det blev jeg kaldt/kaldte jeg mig, Jolle.
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Brugeravatar
9
Warnings: 8423
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 06 okt 2005, 22:03

Indlæg af 9 »

Hedder morten Kolding!

Mine venner kaldte mig Körling!
Så da jeg startede med musikken kaldte jeg mig "Körling Oparation"
Forkortet til "K.O."
Så gik jeg over til "Kayzero" (Stadig mig alt-og-ego).. (K=Kay. 0/O=Zero)
Så lavede jeg et skide mix af Team Easy on jeg ikk var vildt stolt af, så der kaldte jeg mig Dansker
Så begyndte jeg at producere italo med en ven, så blev det Glozzi, da Creamy var optaget...!
Så gik jeg i gang med en stil jeg ikk brød mig meget om, nemlig harddance. Nemlig "Dum'n'Kaj" "Domasi & Kayzero" 8O
tykke
Indlæg: 366
Tilmeldt: 08 aug 2003, 21:05

Indlæg af tykke »

Hedder tykke forsi alle kalder mig fede.. men i virkeligheden er jeg slank hehe
tykke
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Indlæg af dwr »

Kayzero... Så har du arbejdet sammen med McBigMac har du ikke?

Mit nick.

Det hele stammer tilbage fra en genre "Darkwave" som jeg var vild med i en lang årgang. (en noget okkult genre)
Så jeg havde det "vilde" navn The Lord of Darkness... (Yawn)
Så blev det D4RkW4v3R, så darkwaver, så d@rk, så dwr.
Har heddet dwr de sidste 2-3 år tror jeg nok.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
UnitedPublic
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 27 apr 2002, 21:47
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Tilbage i de "gamle dage" startede jeg op som Deep Blue på Ofir chatten, det blev jeg egentlig ret træt af for vi var jo efterhånden nogle stykke med det navn.

United Public dukkede så ud af det blå da jeg i mine unge rebelske dage mente at "Den Forende Folkemængde" skulle drive verden som anarki!!

Årene gik og mig blev klogere, men navnet hængte ved og er her stadig.

IRC understøtter ikke så kryptiske navne så jeg har i et par år gradvist været ved at ændre det til UnitedP, sidst ved at fjerne mellemrummet mellem United og Public.


(nå ja, og så er UP også mine initialer irl)
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
YaKuZa_MaB
Site Admin
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:38
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

dwr skrev:Har heddet dwr de sidste 2-3 år tror jeg nok.
Mener du skifte på samme tid som Onehit skiftede til on3\\!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
dwr
Moderator
Indlæg: 2795
Tilmeldt: 22 apr 2002, 02:44

Indlæg af dwr »

Hmm.. Nu du nævner det... Hvad ville anarkisterne kalde sig, hvis de havde et parti... eller hvad de nu ville kalde det :p
Foreningen af Anarkister eller? :p
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
9
Warnings: 8423
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 06 okt 2005, 22:03

Indlæg af 9 »

Nope:P
Acid
Indlæg: 209
Tilmeldt: 10 maj 2002, 02:49
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Acid »

Acid opstod til et netparty med min gamle klan i BHD. Sent på natten vandt jeg et map med en ret syg score, og de andre menter jeg måtte være på syre for at spille på den måde så sent. Selv om jeg påstod det bare var kaffe, hang navnet ved, så nu kalder alle mig det..........
--==Heller en god trekant, end en ond cirkel==--
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

Det skete i de dage at en ung knøs valgte at suplere sit håndbold med basketball. Tiden måtte vise at vore unge helt havde et vis held til at rebounde grundet hans andet arbejde som streg spiller.
Vore unge helt fulgte råd fra hans store mentor træner Mikael som navngav sin unge padawan Mailman. Vore unge helt mindede hans store mentor om den store Carl "the Mailman" Malone fra det store amerika på den anden side af de store have.

Vore unge knøs begyndte at indvolvere sig i ting kaldt "indernettet" (muligvis opfundet er en inder kaldet Apu) På dette indernet fandt den unge helt hurtigt andre som ham på forskellige fora. Det falt vore unge helt nemt at tage navnet Mailman. Vore unge helt følte sig kreativ og stavede sit nye navn M@!lMAN. Dette navn faldt ham for langt og valgte det korte Mail. Men med sin ungdommelighed og uvidendehed tog han navnet DJMAIL. Påvirket af sin udvidendhed og umodenhed på drog han sig dette navn skønnet han ikke var en DJ.
Zivago
Indlæg: 1510
Tilmeldt: 24 apr 2002, 16:06

Indlæg af Zivago »

Årsagen til mit Nick - er ganske simpelt.......
Dj-Zivago - var mit "stage name", da jeg var prof DJ 80érne....


Zivago
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

For de af Jer der ikke ved det, der er nok nogle nye brugere der læser dette, ja så mangler jeg altså det ene ben efter et trafikuheld (kvinder og trafik - grund til panik). Jeg går med protese og har aldrig haft en hudfarvet protese.

På et tidspunkt fik jeg lavet et ben med Brøndby IF design. Det underligt farvede ben fik en til at råbe "Crazy leg" efter mig, da han skulle snakke med mig. Det var der en del der hørte så, hvis dem fra parrallelklasserne ikke lige kunne huske mit navn blev jeg omtalt som "Crazy leg". Der er så en CS-spiller der kalder sig Crazylegs og det synes jeg det lå en anelse tæt op af mit nick, så derfor staver jeg det med "Q". Nettet er hjemsted for mange underlige tegn og stavemåder, så det passer fint ind der :)

Trods den anderledes stavemåde blev jeg i en del år ofte forvekslet med CS-spillerne. Ikke i CS sammenhænge, men på IRC f.eks. da mine nicks i spil somregel har noget med litteratur eller film at gøre. Vito, Zhake/Zhakespeare, Ezikiel, Lefty er nogle af de navne der er brugt i spilsammenhænge. Det tætteste man kommer på QrazyLeg, når det gælder CS er de får gange jeg har brugt QzL, qzl, qzl- og Qrazy.

Den største ændring i min tid på Chart Attack er fra da jeg selv fik internet. Før det brugte jeg en vens konto under navnet Dj Goofy, der iøvrigt heller ikke er DJ. Siden 2003 har mit navn været skrevet med stort Q og L, hvorfor? Aner det ikke, men synes det var mere logisk, da det egentligt er to ord.

----
DjMail skrev:Vore unge knøs begyndte at indvolvere sig i ting kaldt "indernettet" (muligvis opfundet er en inder kaldet Apu)
Tsk tsk. Ifølge Joseph Fitzpatrick Fitzgerald Fitzhenry Quimby, så var det Al Gore :lol:

Det er lige til citattråden det her :)
Senest rettet af QrazyLeg 12 jan 2006, 03:08, rettet i alt 1 gang.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Well.. hmm, denne tråd har været oppe mange gange.. Men..

Ja, hmm, havde vist mange mærkelige nicks i starten af min "net-karriere" som blev sparket afsted i starten af 1996.

Først hed jeg vel egentligt FreeZe, så blev det til FrZ, men på eZboard var det nick taget, så måtte jeg ændre det igen.. Så jeg ændrede det til RealFrZ << syntes det var passende, da jeg var den "ægte frz". Nå boardet skiftede igen, og jeg måtte frz igen :D

Faktisk pænt mange år med samme nick - som ingen forstår at udtale.

Nå ja, så hedder jeg Friis - Freeze.. frz.. logisk ikke ;)

på irc ser man mig til tider under nick'et frz-star (jeg er jo en star.. haha)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
PsyClone
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22 apr 2002, 09:28
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Well, hedder egentligt PsyClone fordi jeg skulle have mig et nyt alter-ego da jeg lavede trancecore i 99-00-01... Før hed jeg DJExcil.
Og DJExcil var lidt slidt og lidt kørt ud pga. de mange dårlige produktioner jeg havde smidt ud på nettet (Jeg samplede i bund og grund ALT).

Og da jeg var begyndt at få en psykadelic agtig twist i mine produktioner, valgte jeg Psy og så skulle jeg bare finde på et eller andet til sidste halvdel. Og det blev jo så Clone.

Der er i øvrigt en (engelsk?) dj/producer der går under navnet PsyClone... :/ Svineri.
DJ_Falcon
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27 maj 2002, 16:32
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af DJ_Falcon »

Hopper også lige med på vognen.

Falcon kommer fra mit efternavn hvilket er Falkesgaard. Der var noget med falk, som jeg oversatte. DJ har altid fuldt mig da jeg altid har haft en interesse i musik og spiller engang imellem som DJ i et mobildiskotek.
Nogle gange bruger jeg falcon, da det bare er kortere..

I løbet af årene er jeg blevet spurgt om jeg er EuroDance DJ, der er åbenbart en der bruger samme navn, og om det er mig fra nummeret Call on me med Eric Pryds.. Det er det så ikke, tog nick'et uden at kende til andre..
Besvar