Glædelig jul og godt nytår-tråden

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Glædelig jul og godt nytår-tråden

Indlæg af 3dotz »

Der sker ikke så meget på Chart-Attack, hvis man glemmer Music Request Area.

Til de af jer, der kommer herind, så ønsker jeg alle en glædelig jul og et godt nytår.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Sv: Glædelig jul og godt nytår-tråden

Indlæg af QrazyLeg »

Tak og i lige måde til jer alle :-)

Sendt fra min Samsung Galaxy S II med Tapatalk
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: Glædelig jul og godt nytår-tråden

Indlæg af nco »

3dotz skrev:Der sker ikke så meget på Chart-Attack, hvis man glemmer Music Request Area.
Nej, luften er ved at gå lidt af det her inde.

Er tiden rendt fra brættet? Kunne vi få en dialog om det?

Og god jul og godt nytår herfra også.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Brugeravatar
Pesimisten
Indlæg: 984
Tilmeldt: 12 mar 2007, 16:40
Geografisk sted: Sådan ca midt i DK

Re: Glædelig jul og godt nytår-tråden

Indlæg af Pesimisten »

3dotz skrev:Der sker ikke så meget på Chart-Attack, hvis man glemmer Music Request Area.

...
Glædelig jul

Og ikke engang i music request area sker der noget :(
3dotz skrev:
Er tiden rendt fra brættet? Kunne vi få en dialog om det?
Finder folk ikke bare musikken selv i dag? (google-mania :P)

Jeg kunne godt tænke mig nogle flere inputs fra "de gamle" her på boardet. De har i hvert fald påvirket mit kendskab og glæde ved elektronisk musik...

Mangler lidt chart attack pakken og måske en "officiel" top 10 liste kunne laves (faktisk en punktform af "hvad hører I nu"/"hvad rykker du på tråd")

Jeg bruger selv en del tid på at skimte hvad der bliver udgivet, men jeg er grøn og kender jo kun en brøkdel af de kunstnere der udgiver elektronisk musik...

Men glædelig jul til alle - og måske der er et yearmix på vej?
Dada fucking Life
we want, to serve you cookies with a smile...
Lige musik for mig!
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: Glædelig jul og godt nytår-tråden

Indlæg af nco »

Pesimisten skrev:
nco skrev:Er tiden rendt fra brættet? Kunne vi få en dialog om det?
Finder folk ikke bare musikken selv i dag? (google-mania :P)
For mit vedkommende.. Spotify!

Jeg er så glad for at være sluppet for at sidde og suge MP3 dag ud og dag ind. Godt nok havde jeg det hele lokalt så, men nu betaler jeg 99 kr. om måneden og har stort set alt plus på min mobil. De hemmelige remixes og bootlegs, dem kan jeg så finde via Google, Chart Attack eller hvor man nu plejede at støve musik op.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
NeBa86
Indlæg: 86
Tilmeldt: 30 dec 2008, 00:21
Geografisk sted: Amazonas Jungle

Re: Glædelig jul og godt nytår-tråden

Indlæg af NeBa86 »

Først og fremmest: Rigtig glædelig jul & godt nytår til alle!

Når det er sagt, så er det min oplevelse som bruger herinde at, dem som kan skaffe musikken ikke vil dele den.
Mange af de links m.m. der kommer op herinde er taget fra en dansk Warez side, og de fleste djs/producerer/megamixers har fået lavet deres egne promotionsider, og de få som ikke har deler så deres musik herinde.
Det er ikke min oplevelse at, man kan finde noget herinde som man ikke kan finde andre steder som fx. PLAY, WiMP, Spotify eller iTunes.
If you snooze, you loose...
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: Glædelig jul og godt nytår-tråden

Indlæg af nco »

Hvad kunne fremtiden være for CA?

Lukke?
Kører videre som hidtil?
Åbne op for Google, så vi bliver søgbare her inde?

Mange af de oprindelig krafter bag CA, har desværre ikke den tid CA kræver mere. Så at lave det hele banebrydende om, med nye sektioner og andre smarte ting er umiddelbart udelukket.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Iwers
Indlæg: 526
Tilmeldt: 23 sep 2009, 21:23
Geografisk sted: Haderslev

Re: Glædelig jul og godt nytår-tråden

Indlæg af Iwers »

Ay, glædelig jul og godt nytår.

Jeg kigger stille og roligt forbi af og til, men grundet andre ting i mit liv bruger jeg ikke så meget tid på musik mere. :)
Bruger ikke spotify, men finder en del musik rundt omkring på nettet og opretter en request herinde hvis det er umuligt at opstøve :) Redigere gerne en del af det musik jeg finder, så derfor er online streaming ikke rigtig brugbart for mig.

Synes forummet er et hyggeligt sted at komme, så jeg håber det kører videre (:
>>Tjek musikken der snart udkommer her!<<
Du kan være med til at sætte alle de gode releasedatoer ind i kalenderen hvis du PM'er mig
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 23 apr 2002, 09:57
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Re: Glædelig jul og godt nytår-tråden

Indlæg af kloojve »

Glædelig jul og godt nytår!

For at være helt ærlig, så kommer jeg mest herind for at dele mine mix og de ting jeg laver for andre.
Jeg må dog sige at responsen har været ekstremt sløv, og feedbacken (ris/ros) er stort set ikke eksisterende.
Der var engang hvor man kunne få konstruktiv kritik og hjælp. Men som NCO nævner er det nok fordi de fleste prioriterer anderledes.

Jeg så gerne CA blev "mindre" enten mere enkelt eller måske bare i blogform? CA er simpelthen blevet for småt til et kæmpe forum, hvor der i ny og næ bliver efterlyst en sang eller postet et link.

Jeg vil stadig gerne beholde det sociale i CA, men pt. er forummet for stort til den aktivitet der er.
night_hawk
Indlæg: 835
Tilmeldt: 18 mar 2003, 22:02

Re: Glædelig jul og godt nytår-tråden

Indlæg af night_hawk »

God jul og godt nytår alle :) !
Jeg kigger mest bare her inde i general og sådan.

Til tider i musik request.

Jeg savner de gamle Ca-pots ;o) ! det hold liv i snakken!
Billede
nco
Site Admin
Indlæg: 6930
Tilmeldt: 22 apr 2002, 01:20
Kontakt:

Re: Glædelig jul og godt nytår-tråden

Indlæg af nco »

kloojve skrev:Jeg så gerne CA blev "mindre" enten mere enkelt eller måske bare i blogform? CA er simpelthen blevet for småt til et kæmpe forum, hvor der i ny og næ bliver efterlyst en sang eller postet et link.
Den tanke har jeg også tænkt.

Men hvem skulle opdaterer? Hvad skulle der opdateres med? Det er et ømt emne.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Zivago
Indlæg: 1510
Tilmeldt: 24 apr 2002, 16:06

Re: Glædelig jul og godt nytår-tråden

Indlæg af Zivago »

Ja - Gammelnok her kigger da også jævnligt forbi. Men jeg må da også indrømme, at jeg ikke er så aktiv mere her, som jeg var da CA startede for en del år siden - og på siten som chartattack er en videreførsel af.
Og hvorfor så det ?. Tja - dengang jeg var meget aktiv på boardet, så var det fordi folk søgte hjælp til "hard to find" tracks - ofte oldies og org. versioner, som jeg ofte i stor stil kunne hjælpe med, og udover selve musikken - spurgte folk også ofte efter noget baggrundsviden om musikken, kunstnerne osv. Det kunne jeg godt lide at hjælpe med. I dag er der ikke så meget efterspørgsel på den slags ting herinde, og jeg synes boardet på en måde har udviklet sig fra at være et fora for folk der elskede at diskutere musikken, dens baggrund osv - til et sted hvor der næsten kun spørges efter de nyeste tracks, som i dag kan findes utallige steder på nettet. Jeg tror faktisk, at hvis CA skal leve videre, skal man nytænke hvad boardet skal indholde. Jeg kunne godt ønske mig, at man kom tilbage til den gamle kerne, hvor musikken osv. blev diskuteret grundigt. I dag deltager jeg i flere udenlandske fora, hvor disse ting bliver diskuteret.
Men jeg har da lært mange kunstnere at kende via CA, som jeg nok ikke havde lært at kende på andre måder. Men CA virker desværre ret overfladisk i dag, så boardet er ikke så "tiltrækkende" på mig mere.

Zivago - som kan mærke alderen trykke og gigten i fingrerne plager - men alligevel lever livet :-)
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Re: Glædelig jul og godt nytår-tråden

Indlæg af DjMail »

Fra alle os - til alle jer :)
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 22 apr 2002, 14:05
Geografisk sted: Et sted i DK

Re: Glædelig jul og godt nytår-tråden

Indlæg af DoMiNaToR »

Også en god jul og et godt nytår til jer alle fra mig ;-)

Jeg tror Zivago rammer meget korrekt med det han skriver, samt det at det også er blevet meget letter for nye kunstner at få udbredt deres musik via sider som facebook/myspace/og hvad de ellers hedder.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
TheJackal
Chart Attack VIP
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 22 apr 2002, 09:46
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Re: Glædelig jul og godt nytår-tråden

Indlæg af TheJackal »

Et forsinket, men dog stadig velment, glædelig jul og godt nytår fra mig til Jer alle.. :)

Som tidligere nævnt, så er min tid til brættet ikke så god som den har været.
Lysten er der skam stadig, men med job, eget firma, div. tillidsposter m.m. så er det svært at få tid til det hele.. :/

Men der skal ikke være tvivl om at jeg stadig hygger mig med at være herinde.. :)
Måske er skrive-aktiviteten ikke så stor pt, men jeg læser herinde så ofte jeg kan.. :)

Jeg kan godt se at aktiviteten er dalet en del herinde, og ingen tvivl om at jeg savner "de gode gamle dage" tilbage fra brættets ungdom... Men som andre også har nævnt, så er folks behov for et bræt som dette ændret i takt med at adgangen til musik er blevet lettere. Spotify, Wimp, Play og internettets udbredelse generelt har en stor del af "skylden".
Så om brættet skal ændre form...tjaaa...i så fald ved jeg ikke hvad en fornuftig løsning ville være.. Men håber I hvertfald ikke at det lukker helt.. Det vil være ærgeligt!

Og så lige et kvæk ang. et POT... Jeg synes altså snart vi skal få banket et sådan sammen!
De gange vi har gjort det tidligere, har været pisse sjovt... og det kunne være en fornøjelse at se alle Jer gamle hoveder igen.. :) ( Og med gamle mener jeg ikke kun Plys og Zivago ;) )
Jeg skal med glæde holde noget, men det kræver jo så at I bevæger Jer mod Vestkysten, hvor bl.a. UnitedP, Klausen og jeg huserer... Ellers må en af Kjøwenhavnere stable noget på benene.. :)

Just my 50 cents.. :)

Regards
TheJackal
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Besvar