Chart Attack's Værktøj til Udvidelse af.... af dwr

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
dwr
Moderator

Chart Attack's Værktøj til Udvidelse af.... af dwr

Indlæg af dwr »

Ja... Nu blev jeg træt af at vente på udlæg om, hvordan dette skulle forløbe.
Derfor har jeg valgt at lave en samling af numre selv.

Jeg har valgt at blæse på reglerne, da jeg fandt disse håbløse.
Jeg mener ikke, at det gør noget, at numrene tidligere har været hits.

Istedet har jeg valgt at tolke systemet således, at det fungerer som en mulighed for at dele nogle numre med brugerne på boardet som de ikke ellers havde hørt, da det ikke hører til deres normale genrevalg.

Blandningen er forsøgt bedst muligt blandet af både genre og generation, men afspejler dog stadig, hvad jeg ellers selv har haft liggende.

Derfor ser tracklisten af den første pakke i rækken således ud i kronologisk rækkefølge:

The Kinks - All Day and All of the Night. fra EPen (7") af samme navn.
Genre: Rock
Årstal: 1964

Gruppens fjerde single. Efter nutidens standarder af rock, så er det nok ikke synderligt hård, men det var det ihvert fald, da det blev udgivet. Man er ikke tvivl om det er The Kinks, når man hører deres musik, da de meget let genkendelige i deres stil. Nummeret er trods dets alder utroligt iørefaldende og catchy, men kvaliteten er dog grundet alderen ikke så god. Muligvis er der nogen der har den på en remasteret CD, som har mulighed for at rippe den.

Cru-L-T - Snow In Summer fra vinylen KF023 ("Kniteforce KF023 - Cru-L-T")
Genre: Drum'n'Bass / Break Beat / Vocal / Lounge.
Årstal: 1994

Dette er et enorm "fintfølende" nummer. Desværre er optagelsen ikke så god, som den kunne have været, men det er mig desværre ikke muligt at skaffe den i bedre kvalitet. Blandingen af de afdæmpede triballer, den spinkle vokal, let provokerende beats og den altdominerende bass er en delikat kombination og gør nummeret meget afslappet af et drum'n'bass nummer at være.

Eva Cassidy - Wade in the Water fra Eva Cassidy - Songbird
Genre: Blues / Folkemusik
Årstal: 1997 (Originalt i 1962 af The Ramsey Lewis Trio)

Meget laidback og giver fornemmelsen af gospel uden rigtigt at være det. Eva Cassidy har lavet en hel masse indspilninger af klassikere og også egen numre, men desværre fik hun diagnostiseret hudkræft i Juli 1996. Hendes sidste optræden var i september 1996, hvorefter hun døde d. 2 November 1996, 33 år gammel. Nummerets tekst opfordrer slaver på flugt til at flygte gennem vand og floder for at undgå at blive sporet af forfølgere.

Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia fra Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia (CDA)
Genre: Blues, Easy Listening
Årstal: 2001

Mark Knopflers anden single som for-løber til albummet af samme navn. Meget afslappet nummer. Nummeret er en slags fortælling om to mænd, der - som titlen anslår - sejler til amerika. Det er en duet mellem Mark Knopfler og James Taylor. Deres to stemmer står i en sjov kontrast i undervejs i nummeret med Mark Knopflers bøde og runde stemme og James Taylors mere markerede og kantede stemme.

Portishead - Over (DnB Remix) fra vinylen CAR005 ("Manu Chao & Portishead - Over")
Genre: Drum'n'Bass / Vocal
Årstal: 2005

Portishead. De behøver vel ingen introduktion? In case, så har Qrazyleg lavet så flot en anmeldelse af bandet, at det ville være synd ikke at henvise til den: http://chartattack.dk/viewtopic.php?t=23034
Dette nummer er et kanonslag af et remix af nummeret. Enorm energi og meget anderledes måde at opleve Portishead på. Genren er en meget typisk og let genkendelig Drum'n'Bass.

Afro Celt Sound System - Release fra albummet "Sinéad O'Connor - Collaborations"
Genre: Folkemusik (Irsk og Afrikansk blandet sammen) / Triphop
Årstal: 2005

Meget speciel kreation. Læser man genre-beskrivelsen løfter man nok lige et øjenbryn og undrer sig, hvordan det på nogen måde kan lyde godt, men det er gjort ganske elegant. Dem som kender Sinéad's stemme i forvejen ved, at det er en dejlig oplevelse at høre hende synge. I dette nummer, så leder hun faktisk også lidt mine tanker over på Beth Gibbons fra Portishead. Albummet er stykket sammens af numre optaget med Sinéad og diverse kunstnere (heriblandt U2, Massive Attack, Conjure One og Bomb The Bass) gennem 18 år (1986-2004).

Jeg håber, det har været en lige så stor fornøjelse for jer at blive taget i gennem en række numre af fantastisk kvalitet (lydkvaliteten må i leve med) som det har været for mig...
Jeg håber inderligt, at der er andre, der vil tage sig tid til at gøre det samme. Det behøver ikke være lige med det samme, men eventuelt om et par uger og holde det kørende så det ikke går glemt som mange andre projekter.

Afsluttende vil jeg opfordre til, at folk eventuelt kommer tilbage med lidt feedback om hvad de mente om numrene og hvorvidt udvalget var bredt og godt nok.

Hent Musikpakken her

- dwr

(Korrektur rettelser er tilladte - så retter jeg det bare og sletter jeres indlæg :) )
Senest rettet af dwr 11 apr 2008, 15:32, rettet i alt 4 gange.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

placeholder
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Elsker folk der bruger tid og energi på deres indlæg - vil da hente sangene når jeg kommer hjem fra Italy.

Smukt indlæg dwr :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Det er jo ganske imponerende det stykke arbejde du har bedrevet her dwr. Det er imponerende på flere måder faktisk.

Angående selve pakken så mener jeg det er ganske bredt ramt. Der burde være noget for de fleste. Mark Knopfler vs. drum n' base. Det er ikke noget man ser tit i en udgivelse. Og det er måske også for bredt i en enkelt pakke. På den anden side kan her ramme tæt i alles smag, og samtidig måske åbne øjnene op for noget nyt. Så om det skal være få sange inden for et lille område på hver af disse udvidelsespakker, eller det skal spænde meget bredt i feltet, vil jeg lade stå åbent som spørgsmål.

Her kommer så det geniale. Mange herinde kan huske linksektionen. Folk linkede til et nyt nummer i ny og næ, og det var der rigtig mange der benyttede sig af. Kommentaren "fedt nyt nummer, hør det!" blev ofte brugt, og det var ganske fint. Vi lukkede linksektionen og jeg har vitterligt ikke været en af dem der har savnet den. Faktisk benyttede jeg den stort set aldrig. I dag, efterhånden en del år efter smider dwr så en pakke på bordet. I bund og grund et link til noget musik, som TotM også gør det måned efter måned. Forskellen fra TotM og linksektionen, er at jeg i det ovenståënde indlæg bliver præsenteret for en holdning til musik og selv får lyst til at hente/lytte/måske købe numrerne. Også selvom det er ikke er det nyeste på markedet.

Jeg ser med lethed her en ny måde at kunne definere Chart Attack på. Det handler ikke om det nyeste musik, men i stedet holde af de gode produktioner. Og lidt overtøsepoetisk; at finde kærligheden til tonerne igen.

Hellere et ordentligt popnummer end 10 middelmådige elektroniske produktioner. Jeg flytter i weekenden, men når jeg får net igen, kunne jeg godt finde på at lave en efterfølger til denne geniale upload. Indtil videre har jeg to sangere jeg vil have på "pladen". Skal lige bestemme mig for tre mere.

Skide godt arbejde dwr - jeg vil være din fan på Facebook :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Umiddelbart kender jeg kun "Portishead - Over (DnB Remix)".
Lækkert, lækkert.

Glæder mig til at høre resten! :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

/me rocker med til the Kinks mens der pakkes i flyttekasser. Wohoooo. Sådan som rock stadig skulle være.

Før denne var det Eva Cassidy, der fik mig til at sidde i sofaen, tænde en smøg og rocke i takt til musikken. JEP jeg knipsede også :P
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Mange tak for de fine ord :) Det er meget værdsat med god respons, hvilket nemlig også giver et argument for at gentage successen på et senere tidspunkt.

Facebook er jeg stor modstander af, som jeg også er det med Myspace og hvad der ellers er af Web 2.0.... Føj! :) Så der bliver du ikke min fan :p

Hvad angår popnummeret, så vil jeg understrege, at jeg ville være ked af, at se numre fra Justin Timberlake, Nik & Jay eller Britney Spears her... Det samme ville gælde Tiësto eller Cascada produktioner, da det er numre, der præger musikvalget på Chart Attack meget.

Iøvrigt - Hvad angår valget af numre er, at formålet her ikke er at lave en "Absolute Music eller Dance" som indeholder en række numre der vil kunne spilles kontinuert til en fest og folk vil finde musikken fed hele tiden.

Formålet er derimod lidt som et koncept, der går ud på at lave en slags Tapas, hvor mange prøver alt muligt forskelligt, der ikke nødvendigvis hører til i samme mundfuld, men er lækkert hver for sig.

Forsøger man at sørge for, at numrene skal passe sammen, så skal arbejdet bag det være noget større og jeg er ikke sikker på, at folk gider det i længden.
Senest rettet af dwr 11 apr 2008, 17:36, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Det var nu heller ikke lige dem jeg tænkte på da jeg nævnte pop. Mere Jason Mraz, Michael Buble og lignende (de to var dem jeg havde i tankerne på min lille pakke) :)
Zivago

Indlæg af Zivago »

Kanon sammensætning af numre. Det passer meget bedre til min smag end TOTM. Iøvrigt en stor ros, for at skrive lidt om numrerne. Det er sådan noget som CA, efter min mening skal dreje sig om.
Virkeligt flot arbejde DWR.
Mere musikhistorie tak....

Et forslag:

Var det en ide, at lægge din omtale af numrerne med i "musikpakken", som et PDF dokument ?. Så har man altid baggrunden for musikken, sammen med numrerne.

Et tilbud fra gammelnok her:
Hvis i mangler et ældre nummer som i gerne vil have med i fremtidige "musikpakker", men som i har svært ved at skaffe. Så smid en PM. Det kan jo godt være jeg ligger inde med det. Jeg ripper gerne mine gamle specielle vinyler :-)

Ja - skulle der være nogen, som vil have lidt ekstra info om grupperne - f.eks. Kinks - så kan jeg nok også hjælpe.

Kan i nu have en fantastisk weekend

Zivago
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Synes godt nok ikke det var meget feedback taget i betragtning af, at der er over 100 views, men nåjada... :(

Ihvert fald tak til jer, der har givet feedback :)
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

God idé at smide noget i hovedet på andre, man mener de ikke kan leve foruden. 8)
Jeg smed selv et lignende forslag i hovedet på Monsieur Q-Leg for et år eller 2 siden, men han havde vist travlt med at blive klog :lol:
- sagen blev i hvertfald henlagt på ubestemt tid...

Nu skete der så noget, og det er bestemt også et hjørne af CA der falder mit hjerte nær.

Men kære dwr.
Du skal nok ikke tage det så nært, når der ikke kommer mere feedback end der gør.
Jeg tror...nej - jeg VED at det er de færreste der har SÅ bred en smag, så alene dét at der er ´tråd´ fra 60rne, får nogle til at holde sig væk.
I min egenskab af gammel DJ har jeg selv haft svært ved at finde ud af hvad jeg rigtig godt kan lide af musik, for der er jo så meget...
Min samling indeholder favoritter af både Mark Knopfler, Ace of Base, ACDC, Brooklyn Bounce, Allan Olsen og Kim Larsen... der nogle af de stille og en hel del af de vilde.
Men de fleste lytter nok mest i én retning, og de fleste har helt sikkert ikke den entusiasme med musikken som du og jeg har... (ja ja, ingen nævnt, ingen glemt :wink: ).

Og for lige at komme tilbage til det med den ringe feedback, så har jeg sgu mange gange prøvet at uploade et request på speedyshare (der kan man se hvor mange downs der er).
Mange gange kan tossen der har ønsket, end ikke finde ud af at sige tak, men optræder minutter senere i en ny tråd "Gi´ miiiig! Gi´ miiiiig!" hyler han... selvtak!
Og altimens der ingen feedback kommer på upload, så bliver filen hentet op mod 100 gange...
Så det skal man nok bare ignorere ;)

Keep up the good wrk - jeg er helt sikkert med på at lukke Jer andre en lille smule ind i MIT musik univers!

Plysser
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Plys - det nye kuld skrev: Jeg smed selv et lignende forslag i hovedet på Monsieur Q-Leg for et år eller 2 siden, men han havde vist travlt med at blive klog :lol:
- sagen blev i hvertfald henlagt på ubestemt tid...
Hold da kæft. Det havde jeg da fuldkommen glemt. Men kan godt huske det, og jeg har faktisk din ihenvendelse endnu. Din besked havde emnefeltet "Strøtanker i req forum", hvilken er modtaget den 26/2-2007. Hensigten var at man kunne supplere i et allerede opslåët emne med numre, der blev efterspurgt eftersom tråde måske udviklede sig,

Jeg er ked af min MIA på området. Jeg havde travlt med at blive klog og er det egentlig stadigvæk - dog synes mange af mine forsøg forgæves :roll:

Anyway beklager manglende respons.
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Hej Plys.... Du har nok ret...

Jeg havde dog (for at undgå at udelukke folk, der ikke brød sig om "klassikere" ) valgt at inkludere flere numre, der sagtens kunne appellere til den yngre generation - heriblandt, Portishead i en drum'n'bass version og det mere lounge-orienterede Snow in Summer og fusions-nummeret Release.

Tanken havde (nok naivt af mig) været, at folk havde kommenteret, hvis de mente, at det var håbløs og elendigt musikvalg eller de ikke mente, at det var nævneværdige numre, men grundlæggende set (din alder kommer dig nok til gode her erfaringsmæsigt) har du nok ret, når alt kommer til alt.

Om ikke andet, så håber jeg, at andre (som ER interesseret i nogle nye guldklumper) har tænkt sig at føre det videre og lægge andre pakker ud.

For mit vedkommende, så tog det samlede arbejde kun en lille time alt inkl. :)

Og tak for respons Plys du har helt sikkert ret i din antagelse. Jeg kender det fra min kæreste. Hun deler heller ikke min interesse og glæde for musik i samme omfang og laver også bare himmelvendte øjne, når jeg nu IGEN liiige skal have hende til at høre det her geniale nummer - og så har jeg også samme problem i min vennekreds, da jeg også har musikglæder inden for en måske lidt mere "ældre" generation af kunstnere end mange af dem ikke gør.
Igen naivt af mig finder jeg også det uforståeligt, at det ikke er mig muligt at få dem til at se, hvor exceptionelle nogle af disse numre er.
niller

Indlæg af niller »

Jeg ved ikke hvorfor jeg har overset denne tråd indtil nu. I hvertfald har jeg hentet pakken og er igang med at høre det igennem. Konceptet er fedt, og jeg vil da gerne forsøge at hælde et udvalg af mine favoritter i hovedet af jer på et tidspunkt. Super godt arbejde og behagelige numre allesammen.
Brugeravatar
Zster

Indlæg af Zster »

Er super glad for at du har taget bolden op.
Var bange for konceptet var kørt død.

Jeg går lige pt. selv og tænker lidt over 5 numre :)

Tror i man kunne få en seperat "mappe" eller noget til disse pakker?
Det kunne være lækkert hvis man kunne gå ind og se engang imellem om der nu skulle være kommet noget nyt og spændende op?
Det ville jo være ærgeligt hvis Review Area skulle blive splittet af af vores værktøjer ;)
Billede
Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
Zivago

Indlæg af Zivago »

Ja - jeg går også med noget i tankerne. Men jeg har da godt nok svært ved at vælge numrerne. Der er så mange numre, som jeg synes folk burde lære at kende, og som jeg gerne vil fortælle lidt om.
Det lykkedes nok på et tidspunkt.

Zivago
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Zster skrev:
...Tror i man kunne få en seperat "mappe" eller noget til disse pakker?
Det kunne være lækkert hvis man kunne gå ind og se engang imellem om der nu skulle være kommet noget nyt og spændende op?
Det ville jo være ærgeligt hvis Review Area skulle blive splittet af af vores værktøjer ;)
Det var lige præcis dét jeg efterlyste dengang i januar 2007 hos Qrazyleg :

Et sted at dumpe ikke-requestet musik - musik man lige var faldet over, som man måske havde glemt, eller som man altså bare MÅTTE dele med andre.

Som det fungerer nu, er det jo absolut ikke tilladt at poste et track, medmindre der ligger et specifikt request.

Fristedet til upload af disse numre, skal så ikke være et fristed i dén forstand.
Her mener jeg, at bare fordi man nu synes at den sidste nye med Basshunter er sÅÅÅ FEd! så skal den altså ikke smides dér!
Der er muligheder nok for den nye mainstream.

Næh, det skal være guldet hjemme i bunken, eller mor og fars bunke, eller noget der er indirekte aktuelt i en eller anden sammenhæng.
Det kunne være at en req-tråd handler om den nye Allan Olsen plade, og snakken så falder omkring Dalton projektet... her kunne man så passende dumpe Dalton i den nye kategori,
fordi den ikke har noget med det oprindelige req at gøre, men fordi den er beslægtet, en fed plade, og egentligt ret svær at få fingrene i.

Dette kunne være én kategori i en ny hovedgruppe - en anden kunne være hit-picks-pakkerne, som dwr tog initiativet til...
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Det kræver dog en del selvdisciplin at lade den køre i sådan en kategori. De få der kan ødelægge det for de andre kan få det til at minde om vores links-sektion der så fint lukkede for en del år siden.

Men tanken er absolut ikke dårlig. Der sker, så vidt jeg ved (har været lidt fraværende grundet studie - havde en bachelor jeg skulle skrive), store tiltag på denne side i den kommende tid. Så at smide det hele i værks nu er måske en anelse molbo-arbejde for at skulle oprette det igen inden længe.

Men ideen er god og tanken herlig. Og ikke skrinlagt :)
Besvar