Chart Attack's Værktøj til Udvidelse af.... af farmer

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
farmer
Geografisk sted: Aalborg

Chart Attack's Værktøj til Udvidelse af.... af farmer

Indlæg af farmer »

NU tager jeg chancen her og forsøger mig på samme måde som dwr, kraftigt inspireret.
Vidste ikke om jeg skulle bruge samme tråd, så det bliver total efterligning :(
Jeg synes selv ideen med at åbne folks øjne for nyt musik er helt genial og jeg har derfor sammensat denne pakke, som måske ikke spænder helt så bredt, men dog er personlig sammensat af sange, som ikke burde være nye og forhåbentlig positivt bekendtskab.

1
Titel: Jose González - Heartbeats
Årgang: 2003
Genre: Akustisk
Begrundelse: Folk har måske hørt den før i Sony Bravia reklamerne, det var dog også her jeg selv opdagede den, men folk jeg har introduceret den for har overvejende også været positive. Det er en helt ideel sang at slappe af til.

2
Titel: Spleen United - Spleen United
Årgang: 2005
Genre: Rock
Begrundelse: Hørte første gang sangen under Nibe Festival 2005(eller var det 2006 :) ), det var slet ikke meningen jeg skulle overvære deres koncert, men halvvissen fik min kammerat lokket mig med og det var faktisk overraskende fed musik. Jeg blev især rimelig hooked på den her sang.

3
Titel: Mark Knopfler - Irish Boy
Årgang: 1993
Genre: Rock
Begrundelse: Rippet fra mors gamle plade, utrolig stemningsfyldt sang. Folk kender den muligvis fra forsvundne danskere, hvor den var tema sang.

4
Titel: Alt + f4 - Alt + f4
Årgang 2005
Genre: Trance
Begrundelse: Pisse fed sang, som jeg blev helt vild med fra første gang, hvor jeg hørte den. Jeg har lagt mærke til at en del folk i min omgangskreds ikke kendte den før jeg fik sendt den til dem, så i håbet om at der er også er nogen af jer der skal overraskes med en virkelig gennemført sang :)

5
Titel: Vibrasphere - Floating Free
Årgang: 2006
Genre: Psy Trance
Begrundelse: Åbnede mine øjne for Psy Trance genren, uden at jeg dog er blevet helt vild med alt hvad den indebærer. Denne sang har en virkelig fed baggrundsbass og bliver mixet med nogle fede lyde, lyt selv.

http://www4.zippyshare.com/v/42971619/file.html

Ville være fint med lidt feedback :) :wink:
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Vil ikke sige det udelukkende var Jose Gonzales-tracket der fik mig til at hente pakken, men det var en stor grund, hehe.

Kommer lige med noget feedback her en af dagene.
BØH
Brugeravatar
CCK^
Geografisk sted: 9000 cement

Indlæg af CCK^ »

Kendte allerede josé, Knopfler og spleen united numrene og synes de er super, så prøvede at hente, men må sige at de 2 andre ikke er mig
niller

Indlæg af niller »

Kendte allerede josé, Knopfler og spleen united numrene og synes de er super, så prøvede at hente, men må sige at de 2 andre ikke er mig
De ord er som taget ud af min mund, men sådan er det jo bare. Der er ingen der har lovet at alle skal kunne lide det hele.

Angående Heartbeats vil jeg da anbefale folk at tjekke originalen med svenske The Knife, hvis man ikke allerede kender den.

http://www.box.net/shared/static/cipepwpogo.mp3
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Alt F4 - Alt F4 står i min pladesamling og er hørt så sent som i dag :) Var ved at semisortere mine 12" og så blev klassikerne fundet frem efterhånden som de kom :) Ganske godt nummer.

Heartbeats er et fantastisk nummer. Jeg vil ikke hente pakken før jeg har internet igen, da jeg med et almindeligt mobilabbonnement let kan få en lidt for høj regning ellers. Det var jo helt perfekt da Firefox valgte at opdatere sig selv :roll:
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
TD-MILI
Kontakt:

Indlæg af TD-MILI »

så fedt track Mark Knopfler - Irish Boy :D
Det er jo kun den personlige formue der skiller Peter Asschenfeldt fra Rudi Frederiksen.

Marge: You do remember your promise to the children, don't you?
Homer: I sure do! When you're 18, you're out the door!
Billede
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Efter min mening så er Jose Gonzâlez klart det bedste nummer her.
Det er enormt behageligt at lytte til og meget nemt tilgængeligt. Det er sikkert også årsagen til, at det har været brugt i en reklame. Kendte godt nummeret, da jeg også har set reklamen, men har først lært navnet og hele nummeret at kende nu.

Dire Straits er ikke et dårligt nummer. Det kendte jeg dog i forvejen og man ved, hvad man får med Mark Knopfler. Synd optagelsen er så lav dog.
Hvis du vil have et andet Irsk inspireret nummer fra Dire Straits, som jeg synes er rigtig lækkert, så er det "All the Roadrunning".

Spleen United skulle jeg mene er lidt af et popnummer... Jeg synes ihvert fald jeg ser og hører navnet alle steder uden overhovedet at have fulgt med i musik de seneste år.

Alt+F4 & Vibrasphere vandt ikke meget interesse her fra, da det er det jeg synes jeg kan finde over 6000 tråde indeholdende i request-area :)

Anyway... Af udvalget, så tror jeg godt jeg kunne finde på at tage Jose Gonzâlez til mig :)

Håber du kunne bruge feedback'en :) Og tak for et glimrende indlæg.
- dwr
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Sig-Mund

Indlæg af Sig-Mund »

Jose Gonzalez med Crosses, er helt sikkert også et lyt værd
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Jose Gonzalez - Crosses er det nummer som er brugt i SONY's BRAVIA reklamer.. Dejligt stille nr.
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

amh skrev:Jose Gonzalez - Crosses er det nummer som er brugt i SONY's BRAVIA reklamer.. Dejligt stille nr.
NEEEEEJ som alle andre herinde også har skrevet så er det hearbeats der bliver brugt i Sony reklamerne. Crosses er også et fedt nummer(inkl. de nye remixes bl.a. af Tiesto), men det har ikke noget at gøre med Sony reklamerne!

Heartbeats ---> http://www.youtube.com/watch?v=oP5J4W5GQ3w

Crosses ---> http://www.youtube.com/watch?v=uZH6FbmZRS0 (iøvrigt en rigtig fed video)
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Alt + F4 - Alt + F4

Ganske udemærket nummer fra de to finner. Jeg røg dog aldrig rigtig med på den vogn, men tilgengæld har jeg spillet deres remix af Orkidea - Beautiful så jeg næsten burde skamme mig.

Orkidea - Beautiful(Alt + F4 remix) ---> http://www.youtube.com/watch?v=qIlAv0o9qM0
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
farmer
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af farmer »

Havde nu slet ikke forventet alle kunne lide hvad jeg lagde op da det var så bredt, men er der interesse for at jeg laver et upload mere når jeg får fundet nogle flere sange jeg synes er værd at dele ?:)

Men lækkert at se lidt feedback på tingene :) virkelig meget..
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Jeg ville mene, at det måske mere var noget man lod cirkulere, da det vil give et rimelig ensformigt billede, hvis det er de samme, der gør det. Den bedste måde at "blande kortene" på er vel at det ikke er de samme, der gør det.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Besvar