Trådløst internet med Cybercity Solo bredbånd??

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

happyhansen
Indlæg: 93
Tilmeldt: 22 apr 2002, 11:10

Trådløst internet med Cybercity Solo bredbånd??

Indlæg af happyhansen »

Hejsa

Har netop fået investeret i Cybercity Solo bredbånd og fået standard-udstyr leveret, dvs. en standardrouter. Men hvordan gør jeg denne løsning trådløs i lejligheden. Ifølge Cybercity skal jeg nu leje en trådløs router af DEM og betale et fast beløb hver måned. Kan det passe at det er sådan det skal klares? Eller er der alternativer?

Håber på lidt hjælp.

Mvh

KH
Mikkel
Indlæg: 3392
Tilmeldt: 24 apr 2005, 13:22
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

Bare sæt et access point efter routeren - det andet lyder da åndssvagt... :roll:
GamBi
Indlæg: 1648
Tilmeldt: 23 apr 2002, 15:19
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

Find en trådløs switch eller noget..
Hvis der er indbygget DNS/router på den nye så HUSK at tage den fra!
Slet mig
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

Du køber som de andre siger bare selv en trådløs router. De koster ikke det store.

Mikkel hvad er der åndsvagt i at Cybercity tilbyder at man kan få en trådløs router med istedet for en alm router ? at den koster mere hænger så nok sammen med CC større udgift i form af router og support... jeg ser ikke det åndsvage
Mikkel
Indlæg: 3392
Tilmeldt: 24 apr 2005, 13:22
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

DjMail skrev:Mikkel hvad er der åndsvagt i at Cybercity tilbyder at man kan få en trådløs router med istedet for en alm router ? at den koster mere hænger så nok sammen med CC større udgift i form af router og support... jeg ser ikke det åndsvage

Mente blot, at det i det lange løb formentlig bedre ville kunne betale sig at købe en selv, fremfor at leje den, da man nok ikke skal eje en selv, før udgiften har tjent sig ind ift. at leje den.
Mech
Indlæg: 385
Tilmeldt: 13 apr 2006, 14:48

Indlæg af Mech »

Jeg har sammen forbindelse hos cybercity.. Det køre igemmen to routere unden problemer.. købte en billig router i elgiganten til blot 400kr inc usb sender... Virker fint.. :D
Brugeravatar
UnitedPublic
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 27 apr 2002, 21:47
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Mech 2 routere kan i nogle tilfælde skabe problemer, derfor er det en god idé at slå dhcp funktionen i den trådløse fra og så sætte dit lan / wan kabel i en lan port på den trådløse router.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
happyhansen
Indlæg: 93
Tilmeldt: 22 apr 2002, 11:10

Indlæg af happyhansen »

Jeg har kun én computer i lejligheden som skal op på det trådløse.

Dvs. man køber bare en trådløs router selv? Hvad er i øvrigt forskellen på router, switch eller hub for den sags skyld?

Nogle anbefalinger på produkter som kan fuldende den trådløse løsning?

Er det sådan noget her jeg skal ud i?

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=92983

Mvh

KH
Brugeravatar
UnitedPublic
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 27 apr 2002, 21:47
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

du kan spare lidt håndøre (150) ved at købe den her http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=308919

Til dit behov er det nøjagtig den samme router :)

En switch fordeler kun et signal (dvs. at maskiner på begge sider af switchen kan se hinanden)

Hub'en minder lidt om switchen, men er teknisk anderledes opbygget.

En router tildeler selv ip adresser til maskiner på "indersiden" af routeren (maskiner udenfor routeren, i dit tilfælde din udbyder, kan ikke se maskiner inden for routeren)


Din Cybercity "kasse" indeholder selv en router, derfor kan du med fordel indrette din trådløse router som jeg beskriver lidt længere oppe.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
happyhansen
Indlæg: 93
Tilmeldt: 22 apr 2002, 11:10

Indlæg af happyhansen »

Tak for svar

Hvad menes der med: "Mech 2 routere kan i nogle tilfælde skabe problemer, derfor er det en god idé at slå dhcp funktionen i den trådløse fra og så sætte dit lan / wan kabel i en lan port på den trådløse router"

Ved ikke om det har nogen betydning men min forbindelse vil blive 5120/512

Mvh

KH
Hoopstar
Indlæg: 1651
Tilmeldt: 30 dec 2002, 17:16

Indlæg af Hoopstar »

happyhansen skrev:Tak for svar

Hvad menes der med: "Mech 2 routere kan i nogle tilfælde skabe problemer, derfor er det en god idé at slå dhcp funktionen i den trådløse fra og så sætte dit lan / wan kabel i en lan port på den trådløse router"

Ved ikke om det har nogen betydning men min forbindelse vil blive 5120/512

Mvh

KH
Det betyder: lad os sige din CC router giver dig en ip: 10.0.0.2 (routeren er 10.0.0.1) så sender den ipen(10.0.0.2) videre til den trådløse dens it pool(de iper den udgiver) er så 192.168.0.1(trådløse router ip) og den omdøber så din 10.0.0.2 til 192.168.0.2 og giver din computer den ip.

og så hvis du så skal ex bruge ftp eller torrent eller vnc på din computer så kan folk udefra ikke komme ind til din computer.

Derfor slås DHCP fra på den trådløse så CC router sender 10.0.0.2 til Trådløs router og den trådløse lader den så være og sender den trådløst over til din pc så den ikke hedder 192.168.0.1 men 10.0.0.2

håber du forstod det..

og nej din linies størrelse har intet med sagen at gøre..
Dj FreeLoad
Indlæg: 539
Tilmeldt: 20 aug 2003, 10:50
Geografisk sted: Et sted nord på, ved en bakke tæt på lindholm tror jeg nok.
Kontakt:

Indlæg af Dj FreeLoad »

Hoopstar skrev:
happyhansen skrev:Tak for svar

Hvad menes der med: "Mech 2 routere kan i nogle tilfælde skabe problemer, derfor er det en god idé at slå dhcp funktionen i den trådløse fra og så sætte dit lan / wan kabel i en lan port på den trådløse router"

Ved ikke om det har nogen betydning men min forbindelse vil blive 5120/512

Mvh

KH
Det betyder: lad os sige din CC router giver dig en ip: 10.0.0.2 (routeren er 10.0.0.1) så sender den ipen(10.0.0.2) videre til den trådløse dens it pool(de iper den udgiver) er så 192.168.0.1(trådløse router ip) og den omdøber så din 10.0.0.2 til 192.168.0.2 og giver din computer den ip.

og så hvis du så skal ex bruge ftp eller torrent eller vnc på din computer så kan folk udefra ikke komme ind til din computer.

Derfor slås DHCP fra på den trådløse så CC router sender 10.0.0.2 til Trådløs router og den trådløse lader den så være og sender den trådløst over til din pc så den ikke hedder 192.168.0.1 men 10.0.0.2

håber du forstod det..

og nej din linies størrelse har intet med sagen at gøre..
Jeg har gjort det ligesom Hoopstar hos et par venner. Og virker fint :)
happyhansen
Indlæg: 93
Tilmeldt: 22 apr 2002, 11:10

Indlæg af happyhansen »

Hej

Er der en af jer der kan guide mig over MSN når jeg får det op og køre evt?

Mvh

KH
Hoopstar
Indlæg: 1651
Tilmeldt: 30 dec 2002, 17:16

Indlæg af Hoopstar »

når du får det op og køre? hvad skal der så guides??
happyhansen
Indlæg: 93
Tilmeldt: 22 apr 2002, 11:10

Indlæg af happyhansen »

> Hoopstar

Evt. noget sikring på det trådløse. Vel en god ide right?

MVh

KH
Deejay_Wonder
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 14 dec 2004, 15:14
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

happyhansen skrev:> Hoopstar

Evt. noget sikring på det trådløse. Vel en god ide right?

MVh

KH
Når du først er inde i routeren, så plejer der at følge et meget brugervenlig GUI med som alle kan forstå. Under security kan du vælge mellem WEP_KEY eller WPA_KEY - dette kan du bruge til sikring således, at dit netværk ikke er åbent og frit tilgængelig.

Der følger også papirer med som du kan følge.!
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Hoopstar
Indlæg: 1651
Tilmeldt: 30 dec 2002, 17:16

Indlæg af Hoopstar »

jo helt sikkert.. men det er sikkert noget du sætter op undervejs i setupen for routeren.. så kan den spørge om kryptering og den key skal så bare angives på pc'en bagefter og så kører det
bluenzi
Indlæg: 304
Tilmeldt: 24 jul 2002, 20:04
Kontakt:

Indlæg af bluenzi »

er der nogen der ved hvordan man fjerner DHCP på en Apple air station?

jeg kan nemlig ikke få folk ind på en ftp?
Brugeravatar
MirX
Indlæg: 218
Tilmeldt: 12 nov 2005, 01:55

Indlæg af MirX »

Hoopstar skrev:
happyhansen skrev:Tak for svar

Hvad menes der med: "Mech 2 routere kan i nogle tilfælde skabe problemer, derfor er det en god idé at slå dhcp funktionen i den trådløse fra og så sætte dit lan / wan kabel i en lan port på den trådløse router"

Ved ikke om det har nogen betydning men min forbindelse vil blive 5120/512

Mvh

KH
Det betyder: lad os sige din CC router giver dig en ip: 10.0.0.2 (routeren er 10.0.0.1) så sender den ipen(10.0.0.2) videre til den trådløse dens it pool(de iper den udgiver) er så 192.168.0.1(trådløse router ip) og den omdøber så din 10.0.0.2 til 192.168.0.2 og giver din computer den ip.

og så hvis du så skal ex bruge ftp eller torrent eller vnc på din computer så kan folk udefra ikke komme ind til din computer.

Derfor slås DHCP fra på den trådløse så CC router sender 10.0.0.2 til Trådløs router og den trådløse lader den så være og sender den trådløst over til din pc så den ikke hedder 192.168.0.1 men 10.0.0.2

håber du forstod det..

og nej din linies størrelse har intet med sagen at gøre..
Har lige et spørgsmål, til dette.

Hvis man slår DHCP funktionen fra, virker den så stadig som router, altså kører firewallen så stadig optimalt, og styres portene også stadig på samme måde.
Hoopstar
Indlæg: 1651
Tilmeldt: 30 dec 2002, 17:16

Indlæg af Hoopstar »

Yderst: Cybercity kablet router (lades være intakt så fungere DHCP Firewall porte osv.)

Inderst: Anden trådløs router (DHCP slåes fra dvs den styrer bare nettet igennem så det ryger i luften og ikke via kabel)

CC routeren tager sig af alt det andet.. Og så gør du bare som U.P. sagde:
UnitedPublic skrev:Mech 2 routere kan i nogle tilfælde skabe problemer, derfor er det en god idé at slå dhcp funktionen i den trådløse fra og så sætte dit lan / wan kabel i en lan port på den trådløse router.
Besvar