Nyt LCD Philips 37pf9731d/10 med problem

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
happyhansen
Indlæg: 93
Tilmeldt: 22 apr 2002, 11:10

Nyt LCD Philips 37pf9731d/10 med problem

Indlæg af happyhansen »

Har lige fået dette leveret, men det opfører sig underligt. Overvejer at levere det tilbage, men måske er det "normalt" for modellen/producenten? Her er hvad der sker:

TV går helt i bagløs. Billedet starter med at flimre kraftigt i et par sekunder, hvorefter fjernsynet går i sort skærm uden lyd. Dog stadig tændt. Det røde standby lys på fronten blinker i et fast mønster. Intet reagerer, hverken tryk på fjernbetjening.

Der er dog ikke andet at gøre end at tage strømmen. Jeg prøver igen, men efter et stykke tid går tv koldt igen, samme mønster. Har oplevet at selv om TV'et er i Standby begynder standby-lyset at blinke og TV'et reagerer ikke på noget som helst.

Nogen som ved hvad det skyldes? Skal jeg levere det tilbage?
Drud
Indlæg: 1453
Tilmeldt: 22 apr 2002, 10:35
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Tilbage med det, det kan absolut ikke være normalt.

http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 1&zoneid=5

De skriver om en anden fejl her, men på samme fjernsyn. Kan være relateret til den fejl du oplever også.
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 23 apr 2002, 09:57
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

jeg arbejder i fona.. og jeg ved vi har haft samme fejl.,. ved en del phillips tv.. en gut har sågar fået ombyttet sit tv 2 gange.. og nu er det ved at blive ombyttet 3. gang... :( ikke for at du skal ærgrer dig endnu mere.. men det er desværre ikke en enestående fejl..
happyhansen
Indlæg: 93
Tilmeldt: 22 apr 2002, 11:10

Indlæg af happyhansen »

Hej

Se hvad jeg fandt på YouTube. Det her er faktisk hvad der sker med mit (noget nyere) TV.

http://youtube.com/watch?v=r5W4bwvelz8

Det ryger tilbage, venter dog lige med at returnere det til Philips kommer med deres svar på min mail til dem.
night_hawk
Indlæg: 835
Tilmeldt: 18 mar 2003, 22:02

..

Indlæg af night_hawk »

det er en klassisk fejl der kan opstå på deres tv.. især deres 37" har haft en del problemer.
Billede
Darkheart
Indlæg: 489
Tilmeldt: 22 apr 2002, 15:01
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Indlæg af Darkheart »

Den der model har haft massive problemer. Officielt set er det en defekt batch, siger Philips, men jeg har kendskab til op mod 100 der har haft det, i forbindelse med et service center. TV2 Nyhederne kørte bl.a. en historie for et par måneder siden.

Afhængig af hvor du har købt det, så hør dem lige ad. Der er noget med at der er kommet en "fix", hvor de putter nyt panel i. Godt nok en anden fejl der plejer at blive beskrevet, hvor billedet for mørke "persienner" efter 800 timer, men er nok ikke helt ved siden af. Så du skal nok klare at få den ordnet ;-)

Og husk det kun er 37" den er gal med. 32" og 42" er stadig fine TV - så godt som LCD nu bliver (plasma ftw).
- Darkheart -
We fools who love...
Zivago
Indlæg: 1510
Tilmeldt: 24 apr 2002, 16:06

Indlæg af Zivago »

Ja - det er kendte fejl.
http://www.recordere.dk/indhold/templat ... &zoneid=38

Som du kan læse på overstående link, er der mange fejl på dette tv. Og hvis du læserer nærmere, i sidens artikler - så vil du se, at det ikke kun er på bestemte serier af tvét.

Zivago
night_hawk
Indlæg: 835
Tilmeldt: 18 mar 2003, 22:02

Indlæg af night_hawk »

Mit råd.. aflever det pænt tilbage. og køb en anden skærm ;)
Billede
Besvar