Bindestreger og andre underlige tegn.

Herunder hører kun snak om musik. Spørgsmål om kunstnere, tracklister, udgivelser og covers hører også under denne kategori.

Redaktør: Moderators

Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Iøvrigt: I nfo-filerne står også tit at numrene helst ikke ses spredes til p2p... Og det er da i og for sig en ønsketænkning.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
amh
CAs dkbn-luder
Indlæg: 5244
Tilmeldt: 04 okt 2004, 13:22
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

QrazyLeg skrev:Iøvrigt: I nfo-filerne står også tit at numrene helst ikke ses spredes til p2p... Og det er da i og for sig en ønsketænkning.

Ja, det skulle vel helst blive inden for scene grupperne. Eller tager jeg fejl. Hvis det ikke skal spredes, så er det kun de få mennesker som har adgang til scene servere som skulle ha' adgang ?
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

sikke en herlig dobbeltmoralsk indstilling qleg.

Er det kun super nørderne der skal have lov til at stjæle musikken ?

I en tidligere debat om mp3ér bruger mange argumentet "jamen jeg vil da høre inden" hvordan hænger det så sammen med at det kun skal være for folk der bruger uendelig mange timer på at sidde og fedte rundt på servere og trade, rippe osv.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Det handler bare om at lortet i bund og grund skulle bruges til at promovere kunstnere og almene lille Peter stadig skal fedte ud og købe sit Il Divo-album i stedet for bare at hente det og ikke tænke mere over at ville købe det.
Senest rettet af QrazyLeg 03 maj 2007, 09:59, rettet i alt 1 gang.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

du er hurtig.... skriv noget projekt istedet for hehe.


Men jeg ser stadig ikke forskellen, det er stadig ulovlig om det er en DJ eller en almindelig køber som henter mp3´erne.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Hehe, jeg kom lige ind fra en smøgpause midt i temarammeredegørelsen. Og jeg kan da sige det samme til dig :lol:

Hvis du er på uni, så sidder jeg i MM-Lab, så kom ind :)

Men ja, det gør det skam ikke mindre ulovligt at det er en DJ, der gør det. Problemet er her at fænomenet (det at hente musik "ret billigt") er til stede og derfor det jeg tager mit udgangspunkt i. Derfor mit synspunkt.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Tror lidt naivt på, at mp3 kan bruges som promotion til almindelige mennesker, ikke kun djs.

Det jeg mener er, at godt nok så hader alle DRM teknologien, men man kan vel udvikle den sådan, så man lidt i stil med Macrovision teknologien kan forhindre kopiering og gøre den uvirksom efter en periode.

SÅ hvis pladeselskaberne smed Christina Aguileras nye album op (tænkt eksempel), så kunne den forventningsfulde lytter downloade albummet og efter 24 eller 48 timer virkede filerne ikke længere. Det kunne lade sig gøre ved at udvikle en afspiller, som skulle bruges til at lytte til disse numre.

Ved den 'macrovision' lignende teknologi skulle man gøre det umuligt at lave både digital eller analog kopiering af filerne.

Det var lige et lille sidespring fra min side af.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
mt^2
Indlæg: 86
Tilmeldt: 03 feb 2003, 20:54

Indlæg af mt^2 »

QrazyLeg skrev:Grunden til at der ikke er mellemrum eller specialkarakterer (begge dele er ufatteligt grimt når det kommer til filnavne iøvrigt, og giver en række problemer vis det anvendes i forbindelse med versionsstyring i noget så simpelt som tekstdokumenter) er for ikke at skabe en konflikt mellem de forskellige typer os *bsd/*nix (herunder også OS X)/Windows og samtidig deres respektive ftpds. Selvom det efterhånden er blevet rettet så ville glFTPD og ioFTPD eksempelvis ikke kunne læse filer med mellemrum. Iøvrigt for satan en dupelog hvis filerne skulle være med mellemrum :shock:

Håber det var forkaring nok
Næsten rigtigt.

Det er rigtigt at et mellemrum ikke bare er et mellemrum, ligesom et linie skift heller ikke bare er et linie skift. De bliver håndteret forskelligt mellem forskellige operativ systemet og sågar forskellige programmer.

En anden grund til ikke at bruge mellemrum i tidernes morgen var at et mellemrum fylder mere end _, netop pga. det skal fortolkes på forskellige måder. Når man så havde en mappe med fx. 300 mapper i, så betød det hurtigere listing (altså man så alle mapperne hurtigere) ved at bruge _ istedet. Dengang alle sad på 14,4k modems kunne det sikkert have stor betydning ;)
Billede
Hvis du vender dine smileyer omvendt er du bøsse!
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

Jeg synes undskyldningen med at anvende mp3 som promotion er ret søgt og fuldstændig ligegyldig.

Folk kan vel for fanden lytte albums i fona, på web shops og alle andre steder.

Og 3dotz hvad tror du der sker hvis jeg henter et album som kun virker 24 timer ? tror du jeg optager det over med det samme ? og så er vi vel lige langt.

Folk burde bare tage sig sammen og gå ned i deres pladebikse eller ind på div. webshops og lytte til numrene. Hader folk der vil have ting serveret på et sølvfad før de gider involvere sig.

Jeg bruger adskillige timer på div. webshops i løbet af en uge. Samlet bliver det vel til 5-6 timer. Jeg ved udemærket hvad jeg køber inden jeg køber det. Hvorfor kan andre ikke leve med denne metode ?
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Du læser jo tilsyneladende ikke, hvad det er jeg skriver. Læs det igen. Jeg mener netop kun, at mp3 kan bruges som promotion, hvis man kan sætte en kode på, der forhindrer analog og digitalkopiering.

Dermed har du chancen for at lytte til musikken i dens fulde længde hjemme i dine egne omgivelser og ikke en i en beskidt Fona butik, hvor service kun overgåes af Elgiganten og det er i negativ omfang.

At du vælger at bruge flere timer på webshops til at lytte til musiknumre er op til dig selv. Jeg vil foretrække at sidde i sofaen og lytte til de fulde numre i stedet for kun brudstykker af et nummer.

Men det er vel op til en selv, men læs og forstå. Det ved jeg du kan. Du er bare så forhippet når ordet mp3 indgår i et indlæg.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

Well når du sidder med forestillinger om en utopisk verden så er det satme svært at forstå hvor du vil hen.

Læs mellem linierne og du vil kunne se hvad jeg mener om din digitale beskytning. Forklar mig hvordan mit lydkort skal kunne hindres i at grabbe alt hvad din forestillede afspiller smider ud af lyd ?

Og kan godt være du foretrækker at sidde hjemme og nyde dit musik i din stue, men så er det ikke længere en prøvelytning med ganske alm. forbrug og så skal du op med nogle kroner.!!!

Hvis du ikke på en 2 minutter lang sample kan afgøre om det nummer du er ved at købe er interresant, så er mit bud at nummere IKKE er interresant nok.

Godt være du mener jeg er forhippet, men du er mindst ligeså snæver synet når det kommer til at forsvare dit musik tyveri.

Jeg savner at folk mander sig op og siger at de henter lortet fordi ikke gider betale og at der ikke ligger mere i det.

Jeg har lige hentet et xbox spil, jeg gider ikke betale 400 -500 kroner. Og skulle jeg vælge ville jeg undvære. Hvis du har det på samme måde med musik, så sig det istedet for at gemme dig bag latterlige undskyldninger.

Og mp3 BLIR brugt til promotion, og har været anvendt de sidste mange mange år. Heldigvis formår de mp3 promoer ofte at blive hos de folk de høre til.
Zivago
Indlæg: 1510
Tilmeldt: 24 apr 2002, 16:06

Indlæg af Zivago »

3dotz skrev:Tror lidt naivt på, at mp3 kan bruges som promotion til almindelige mennesker, ikke kun djs.

Det jeg mener er, at godt nok så hader alle DRM teknologien, men man kan vel udvikle den sådan, så man lidt i stil med Macrovision teknologien kan forhindre kopiering og gøre den uvirksom efter en periode.

SÅ hvis pladeselskaberne smed Christina Aguileras nye album op (tænkt eksempel), så kunne den forventningsfulde lytter downloade albummet og efter 24 eller 48 timer virkede filerne ikke længere. Det kunne lade sig gøre ved at udvikle en afspiller, som skulle bruges til at lytte til disse numre.

Ved den 'macrovision' lignende teknologi skulle man gøre det umuligt at lave både digital eller analog kopiering af filerne.

Det var lige et lille sidespring fra min side af.

...
Det du snakker om, eksisterer allerede. Mange biblioteker har musik til download, og disse filer virker kun i 7 dage. Læs mere på https://www.bibliotekernesnetmusik.dk/n ... utloan.jsp

Men - alle kopibeskyttelser kan brydes. Macrovison er uhyre nem at bryde, både på dvd og de gamle VHS bånd. Og alt der kan afspilles, kan altså også rippes / optages. Det er heller ikke noget problem med DRM beskyttede filer - heller ikke de tidsbegrænsede.
Kopi beskyttelser er fra mit synspunkt, kun til mere gene end gavn. Jeg vil kunne afspille alle mine medier på alle mine afspillere, hvilket betyder at jeg må bryde kopibeskyttelsen på mange cdér - dvdér osv.

Nå - det var også lidt off topic. Vi må tilbage til tråden.

Zivago
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

hvorfor tilbage til tråden ?, når topic er besvaret til fulde ?
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Det må være hårdt at leve i en verden, der er så mørk som din Mail. Dit glas bliver vist aldrig mere end halvt fyldt.

Jeg ved godt, at mp3 bruges som promoer og bla bla bla. Jeg vil ikke forsvare mit musiktyveri. Det føler jeg intet behov for. Jeg køber de cder som jeg vil have, og den anden musik ville jeg ikke have købt alligevel.

Og jeg kan sagtens stå i Fona og lytte til musikken og finde ud af om jeg vil investere i musikken. Du sidder og lytter til et nummer i 2 minutter derhjemme. Om jeg sidder i min sofa og lytter eller foran min computerskærm mener jeg går ud på et.

Men enig i, at hvis jeg sad i sofaen og hørte musikken som almindelig forbrug og ikke som prøvelytning, så burde jeg også købe musikken. Hvilket jeg så også gør.

Jeg kan ikke give dig en forklaring på, hvordan man kan scramble lyden fra dit lydkort og jeg vil heller ikke prøve på dette. Men hvis de kloge hoveder satte sig ned, så tror jeg ikke det ville være umuligt. Zivago nævner biblioteksmusik, hvor filen ikke virker efter syv dage. DRM er noget skidt, ingen tvivl om dette, men hvorfor ikke tage teknologien og knække koden, som Jørgen ville have sagt.

Jeg forventer at få en sviner efter dette indlæg om, hvor lidt jeg forstår og så videre, men den tager jeg i morgen.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Indlæg: 3115
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:41
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Jeg ved ærlig talt ikke hvordan de skulle kune scramble lyden så den ikke kan optages? Lyden vil jo altid blev sendt til en enhed som gør at du kan høre den og der vil du også kunne kopiere den. Det er jo ikke noget problem at undgå DRM. Hvis jeg fik en fil som kun kan afspilles engang ville jeg bare optage den og ville bagefter ha' en mp3-fil som jeg så kan høre til jeg segner...
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
hirayz
Indlæg: 298
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:17
Geografisk sted: papkasse

Indlæg af hirayz »

Ja, jeg stjæler også (musik)

Køber det jeg er "fan" af, bruger ikke rigtigt mine cd'er, er mest for at støtte kunsterne, har alt min musik på min pc....

Bruger langt flere penge på DVD...


ps. kan helt klart best li _- i filnavne, hader når det ikke er scene rel, syns ikke om alt det hjemmerippet lort af folk som ikke kan finde ud af det, og som ripper i dårlig kvali... har jo så ikke så meget med filnavne at gøre men alligevel :D
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

3dotz hvis du ikke kan se forskellen på om jeg sidder på en lovlig webshop og høre lovlige samples og du sidder i din stue med stjålne mp3ér, så forstår jeg bedre du kommer med ligegyldige kommentare som du starter dit indlæg med.

Hvis det er en sviner, så beklager jeg, men det er svært at argumentere mod folk der sidder og forsøger at pudse deres glorie (jo jeg læste godt du ikke ville forsvare dit tyveri, men jeg tror ikke på dig.)

Jeg vil bibeholde min pointe. Køb lortet og brug for fanden dog de lovlige distributions kanaler der er både til salg og promovering.
Det fungere fint for så mange andre, hvorfor skulle det ikke kunne fungere for dig ?
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Vil stadig ikke forsvare mit musiktyveri. Min glorie skinner ikke så meget, som den kunne. Det gør din heller ikke, selv om du stolt fortæller, at du bruger halvdelen af su'en på mp3 filer og vinylskiver.

Jeg ville ikke have bestilt Rune RK - Nightology albummet, hvis jeg ikke havde haft muligheden for at høre det først, og 2 minutters samples af de enkelte numre ville ikke have overbevst mig. Så havde jeg ikke bestilt det.
Jeg savner at folk mander sig op og siger at de henter lortet fordi ikke gider betale og at der ikke ligger mere i det.
Det er der da også flere personer, der har gjort. Du gider ikke betale for et xbox spil. Jeg gider ikke betale for noget musik, som ikke siger mig noget. Til gengæld læser jeg op på de spil, som jeg er interesseret i, og prøver dem i butikken inden jeg køber dem.

Ingen af os er hellige. Vi handler bare forskelligt indenfor forskellige områder. For om du vil det eller ej, så tror jeg ikke vi er så forskellige fra hinanden og hinandens synspunkter.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

Du skrev tidligere at jeg skulle læse hvad du skrev, skal man ikke praktisere før man prædker ?
Hvor henne står det at jeg stolt bruger halvdelen af min SU på mp3´er og hvor nævner jeg vinyler ? Og hvor omtaler jeg min glorie ? jeg har netop lige sagt at jeg f.eks lige har hentet et xbox spil, og at jeg ikke havde planer om at betale for det hvis jeg skulle vælge.

Forskellen ligger i at jeg står ved at jeg henter xbox spil, jeg gemmer mig ikke bag en undskyldning om at jeg lige vil prøve dem først og så købe bagefter - modsat dig. For om du vil det eller ej, så er din undskyldning stadig ulovlig og jeg synes det er sørgeligt når folk gang på gang skriver "jamen jeg henter det lige for at tjekke om jeg vil have albummet"

Hvis der bare var den mindste chance for en sandfærdig undersøgelse kunne det være sjovt at se hvor mange folk der rent faktisk praktisere det mange påstår ?

Og igen vil jeg påstå at man med 2 min sample af et nummer sagtens kan afgøre om det nummer holder og er noget man vil investere den svimlende sum af 7 kroner på. Hvor mange numre kender du der skifter så drastisk retning hver 2. min ? og lad os tage udgangspunkt i dit eget eksempel. Der er tale om en cd proppet med numre der er ude i radio edits med undtagelse af nogle få. en radio udgave er 4 min. og din sample er 2 min. Hvis du tænder radioen og høre 2 min af et nummer er du så helt ude af stand til at vurdere om det nummer er godt ?
Jeg håber ved gud ikke du ikke kan magte den opgave
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

DjMail skrev:For om du vil det eller ej, så er din undskyldning stadig ulovlig og jeg synes det er sørgeligt når folk gang på gang skriver "jamen jeg henter det lige for at tjekke om jeg vil have albummet"


Jeg har ikke et tidspunkt skrevet, at det ikke er ulovligt. Men du er så hellig når vi snakker musik. Jeg tror ikke på, at du aldrig smuglytter til downloadede mp3 numre, som du ikke har betalt penge for.

Hvis jeg vil have radioudgaver tænder jeg for radioen og køber den nyeste opsamling fra Now eller Absolute.

2 minutter af et remix på 7-8 minutter er ikke meget. Der ligger mit problem. Forstå det eller lade være.

CA er heldigvis ikke et bræt, hvor vi alle skal være enige.

...
Senest rettet af 3dotz 04 maj 2007, 13:37, rettet i alt 2 gange.
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Besvar