[FILM] Go Spidey, Black Spidey (Spider-Man 3)

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

[FILM] Go Spidey, Black Spidey (Spider-Man 3)

Indlæg af QrazyLeg »

Go Spidey, Black Spidey! Buuuh Venom, Goblin Jr., Sandman and I’m officially confused…

Det er butleren, der er morderen og lad os alle hævne os over for hinanden…

Man sætter sig i sædet og kigger op på det 120m² store lærred. Forfilmene kører over skærmen mens undertegnede er begejstret over flere af de kommende film her iblandt ’Pirates of the Caribbean 3 (At World’s End)’ og ’Fantastic 4 II(Rise of the Silver Surfer)’. Hvis man blander de to forfilms skurke og ”bad guys”, så har man cirka det der skulle vise sig at være kvadratroden af indholdet af onde kræfter i aftenens hovedforestilling, Spider-Man 3. DjMail, DjGoofy (gammel bruger på boardet) og undertegnede sad således med hver vores megamultiamaxigigasize Coca Cola spand og et års lager hos Toms i hænderne. Selvfølgelig bare som dessert for aftenens hovedmenu bestående af bøffer, der stadig sagde ”muh” da man satte gaflen i dem og nok engang et glas cola. Bortset fra den salatbar vi, undtagen DjMail, som en anden flok Paris Hilton-tøser bestilte til maden, så var der dømt drengerøvsaften. Otte bøvs og syv smøger senere begyndte Spider-Man 3.

Danny Elfmans geniale soundtrack (der vist nok er komposeret af en anden denne gang, men samme melodi) til turen rundt i edderkoppenetsintroen sætter spændingen til filmen og ”catcher” publikum op med historien de forlod i 2004. Man forventer en fortsættelse på historierne der er bygget op gennem de to foregående film og det skal jeg Herre Jemini love for at man får. Faktisk også nogen man ikke anede var der. Og så er spindelvævet sort denne gang. Uhh spookey - hvis det ikke havde været for de trailere, der har ligget på nettet det sidste års tid, men lad det ligge da det sætter en god suspence for filmen.

Peter and MJ. Sitting in a tree. K-I-S-S-I-N-G tralalala… Ok, ikke helt. Det er et spindelvæv i stedet for et træ, men alt er i hvert fald fryd, og hvor er de søde der i parken denne sene aften, hvor de kigger på stjerneskud. Ud af den blå luft, eller retter stjerneklare nat, mens vores to personer er i gang med at snave - ja det er en drengerøvsfilm så det hedder ikke ’kysse’ – så dumper der en meteor/kryptonit/lava-agtig genstand ned, men en fart der får selv den bedst tunede scooter til at være en lovlig knallert. Men ingen af dem bemærker dette, ej heller den sorte snotklat (herefter betegnet som slim), der slasker sig hen af jorden for at hoppe op på Peter Parkers superheltekøretøj, den lovlige og ret forfaldne knallert (!). Seriøst Parker, du kunne sgu da godt have valgt noget mere ophidsende at komme fra A til B på. Det er jo ikke den potensforlænger du så tydeligt har brug for når du nu bruger eyeliner... Faktum er at slimet er noget organisk og kræver en ”vært” for at overleve. Og ja du gættede sgu rigtigt: Den vælger vores alle sammen Spider-Man.

Mens Spider-Man endnu ikke er blevet overtaget af slimet skal han lige i en duel mod Goblin Jr., også kendt som Harry. Heftig kamp, hvor kameramanden har epilepsi. En ting er at være god til at lave hurtige kamerabevægelser i sit lille specialeffectsstudie, noget andet er at gøre det uden at publikum skal bruge et avanceret gps-system for at følge med i hvad der foregår og hvor det foregår. Spider-Man ender med at slå Goblin Jr. knock-out og sende ham på sygehuset med hukommelsestab. Spider-Man gør stadig gode gerninger og da en kran får en kortslutning i kredsløbet, redder han en tøs fra at falde 65 etager ned og så skal han jo hyldes. Han er som vi kender ham, en god medborger, der får folk til at føle sig trygge.

Peter Parker derimod har lidt problemer med privatlivet. Han lytter ikke til Mary Jane, der bliver fyret fra hendes job på Broadway, da hendes stemme ikke er kraftig nok til at nå ud over scenekanten, han trues på jobbet DKBN-fotografen Eddie Brock, der selv mener han tager bedre billeder end Parker, det naive fjols. Alle ved jo Parker bruger et digital spejlrefleks kamera med selvudløser. Så tsk tsk, og sidst. Sidst men ikke mindst finder han ud af at den person man oprindelig troede skød og dræbte Onkel Ben, ikke var den rigtige person. Der imod en løssluppen fange - Flint Marko, der via noget molekyleændring ved en fejltagelse bliver til Sandman.

Peter beslutter sig derfor at finde Flint Marko og hævne sin onkels død. De hævngerrige tanker tiltrækker slimet, der ”indtager” Peter Parkers krop, hvilket har samme effekt som anabole steorider. Han bliver stærkere, men også en anelse, tøv en kende, mere ond. Det forpurrer forholdet til MJ og der går lidt trekantdrama i den. I mellemtiden får Harry hukommelsen igen, og vil derfor nok engang hævne sig på personen, der dræbte faderen. Og det skrøbelige forhold der nu er mellem Spidey og Mary Jane udnytter han. Peter Parker og sin nye personlighed formår også at pisse Eddie Brock godt og grundigt af, faktisk så meget han vil dræbe Peter – der slutteligt ender i kampen mellem Venom og Spider-Man.

Forvirret? Det er jeg, for der er så mange historier i denne film at jeg ikke har nævnt ret meget mere end at introducere dem. Og filmen halter også flere stede, dog uden at være katastrofal eller desideret dårlig. Problemet er i og for sig ikke de mange historier, men mere måden de bliver fortalt på og den omvej man skal omkring for at få den. Det lykkedes for manuskripforfatterne at skrive en person ud i næsten en 45 minutter af handlingen for derefter at give personen en ret central rolle. Kameraet som er en blanding mellem virkeligt flot arbejde og så en person med epilepsi-anfald er frustrerende. De prøver at filme i førsteperson (man ser gennem personens øjne), men ingen har så flakkende et blik. Og endeligt virker det som om forfatterne har prøvet at skabe en masse løse ender, der i bund og grund ikke er værd at fortælle videre på. Jeg ved godt at gennem tiden har Spider-Man i tegneserierne også været ond og er blevet udsat for rigtig mange underlige fænomener, men i en film, der kun har to historier at bygge videre på eller skabe noget nyt ud fra, så er der nogen i der har sovet i timen da Keep It Simple Stupid, blev gennemgået på klassen.

Der er også masser af gode ting ved filmen. De onde personer passer fortrinligt ind i universet og lader virkeligt friheden ved adventure/superhelte-genren få frit spil, uden at man tænker ”Ej nu bliver det sgu for overnaturligt. Købte man persongalleriet fra den første film, så kan man heller ikke brokke sig her men blot klappe i sine fedtede hænder. De seks til syv store actionscener passer stadig til hovedfortællingen og er med til at styrke den. Et par kunne måske have været foruden og så alligevel ikke, da de alle bygger så kraftigt op til filmens slutning og generelle handling. Og da det en actionfilm man forventer så vil det være nederdrægtig sur røv at fylde hullerne med Richard Gere scener fra ’Chigago’, hvor vi ordner problemer med sang og dans.

Filmen er ikke så god som de foregående, og det lykkedes da også lige at placere et amerikansk flag i bedste patriotiske ”ask not what your country can do for you – ask what you can do for your country”-stil, hvilket fik kvalmen til at stige en smule. Selvom nogen ville mene at jeg blot kunne have undladt at æde den sidst Twix, så var den scene samt et ”jeg tilgiver dig”-øjeblik ved at sende mit mad retur, som en anden chickflick-sødsuppe-film. De slipper dog fra det på grundlag af heftig action, cool gadgets (når der ses bort fra Spideyknallerten, der ikke udkonkurrerer Batmobilen) og en nogenlunde lækker Kirsten Dunst, så drengerøvsaftenen blev reddet. Hell yeah!

:3af5

Smut selv omkring IMDb eller filmens egen side for mere info... Og fedt så i biffen med Jer.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

*bøvs*


FISSE
3dotz
Members of the Newlyweds
Indlæg: 2879
Tilmeldt: 22 apr 2002, 05:28

Indlæg af 3dotz »

Subjektiv over alle grænser. Sådan kan jeg lide at læse en anmeldelse.

Man føler jo næsten man var der selv. Så den film kan jeg vist godt vente med at se til den kommer på dvd.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
FrZ
Chart Attack VIP
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 12 maj 2002, 05:18
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Tja det svin jeg er til tider, hentede jeg den TS der kom i weekenden, og den var ganske fornuftig af kvalitet...

Anywho - filmen var som jeg havde forventet - lidt a la 2'eren, dog som QzL siger MEGA forvirrende. De prøver virkeligt at samle 2-3 film i en, og så går det galt.

Men *bang bang brag spindelvæv* er på plads, og er det ikke det man ser filmen for?

3/5 herfra.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
mt^2
Indlæg: 86
Tilmeldt: 03 feb 2003, 20:54

Indlæg af mt^2 »

Jeg forstår ikke du giver den 3 ud af 5 når du sviner den ret meget i starten? 3 ud af 5 må vel være over middel. Hvis den er ringere end 2'eren så vil jeg give den 2/5.

Rigtig god anmeldelse. Jeg glæder mig bestemt ikke til jeg skal ind og se den i næste uge, men jeg bliver næsten tvunget.
Billede
Hvis du vender dine smileyer omvendt er du bøsse!
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg vil mene at to gives for en dårlig oplevelse (film), hvilket jeg ikke mener det er. Jeg mener stadig den er værd at se, og kunne man lide de første to så er denne et hit. Jeg mener heller ikke jeg sviner filmen til i starten. Faktisk er begyndelsen ret god da alt er idyl og snotklatten skaber en undren hos seeren. Og selvfølgelig skal de ikke opdage den falder ned lander på jorden - det gør de heller ikke i andre superheltefilm og universet taget i betragtning er det helt iorden. Man skal også passe på med ikke at sammenligne det med et oscar/bjørn/palmevindende fransk/polsk-amerikansk-independent melodrama.

Det er en habil film men mange gode momenter og actionscenerne er der knald på (hvor det så kikser to gange efter mening pga. kameraføring). Grafisk er Spider-Man ren legestue for FX-folk og det er sgu imponerende at se Sandman blive skabt ligesom Venoms transformationer.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
DjMail
Chart Attack VIP
Indlæg: 5498
Tilmeldt: 22 apr 2002, 21:10

Indlæg af DjMail »

jeg vil mene 0/5 givers til en elendig hamre skod lorte film (såsom LOTR)
1/5 til en elendig film ala fast and the furious (vælg selv nummer, de er alle i samme skodhed karakter)
2/5 gives til film som rammer lidt under middel og kun mangle få ting til at komme over middel (middel findes ikke...ligesom ugle gylp eller nytænkning i dance musik)
3/5 gives til en film over middel som jeg vil mene spidey er og derfor enig med qleg.
4/5 gives til en film som virkelig er gennemført og godt solidt arbejde, krydret med nogle fede detaljer enten i effekter, historie, kammera føring eller andet. det kunne være en film som The Village
5/5 gives til film som går above and beyond (og dermed ikke kedeligtr og ensformigt som producer teamet) en film som tager det solide håndværker og tilføre det noget genialt, her er det ikke nok at der f.eks er fede effekter. alt skal i denne katagori spille optimalt sammen. Et eksempel kunne være Rear Window, Goodfellas eller Once upon a time in the west.


Btw anmeldelser skal være subjektive som bare fanden. Ellers kan man aldrig finde en anmelder man kan forholde sig til og bruge som paramter. FUCK jeg savner Ole Michelsen, han havde en fed smag (efter min subjektive mening)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin
Indlæg: 7156
Tilmeldt: 22 apr 2002, 17:40

Indlæg af QrazyLeg »

Ovenstående er jo ganske i stil med det vi i sin tid lavede som retningslinier, da vi skulle bestemme hvor mange CAer vi skulle kunne give. Jeg citerer lige mig selv fra moderatornes indlæg om hvad der skulle gives:
Jeg skrev:0 logoer: Billetten er mere værd end filmen
1 logo: Hvis man selv tænker man har en chance for at blive instruktør og skuespiller
2 logoer: Under middel, den bliver sikkert kult om et par år eller ti
3 logoer: En god middel film, der sagtens kan ses en fredag aften, hvor man ikke lige har andet at lave. Skuespillerinden er egentlig også lækker
4 logoer: God film over middel, der er en biograftur og et efterfølgende køb af dvd'en værdig. Godt skuespil og god handling.
5 logoer: Mesterværk, og kandidat til både/enten en oscar eller de gyldne palmer.


0 logoer: Musikken vil blive opfattet som en virus af norton, hvis den ligger på ens harddisk
1 logo: Popstars er nu ikke det dårligste koncept der findes.
2 logoer: Under middel, den ligger nok nr. 1 på boogielisten om en uge
3 logoer: Middel, køb et par singler og hør dem igennem et par gange inden man vælger at købe albummet.
4 logoer: Over middel, godt album/ god single. Bestemt pengene værd og helt sikkert langtidsholdbart.
5 logoer: Fuglene holder deres kæft, for at nyde den kvidren, der kommer ud af ens højtalere.
Og så valgte jeg lige at overse den LOTR-kommentar fra PladevenderPost
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
LeG0lAsDK
Opera anmelder
Indlæg: 852
Tilmeldt: 22 apr 2002, 08:38

Re: [FILM] Go Spidey, Black Spidey (Spider-Man 3)

Indlæg af LeG0lAsDK »

QrazyLeg skrev:Go Spidey, Black Spidey! Buuuh Venom, Goblin Jr., Sandman and I’m officially confused…
Pissefed anmeldelse, super godt... Tilføjer lidt supplering til anmeldelsen..

En amagermad af en date movie , som kombinerer sprød digital hypervold med højstemt og dybfølt hjerteroman. Men det ville ikke være en tidssvarende amerikansk mainstreamfilm, hvis man kun så gode helte kæmpe mod onde skurke. I den sorte symbiotdragt bliver Spider-Man grusom og arrogant, mens både New Goblin og Sandman får lejlighed til at give deres grunde og bede vor helt om tilgivelse. Alle har et ømt »Dr. Phil«-øjeblik.

Trekantsforholdet mellem Peter, Harry og Mary Jane har skævet rigeligt til Smallville , tv-serien om den unge Superman, hvor Clark Kent, Lana Lang og Lex Luthor har et lignende ménage à trois.

Læg i øvrigt mærke til scenen, hvor Peter Parker på Times Square betragter en storskærm, der viser hans alter egos bedrifter. Ved siden af ham står en ældre mand med briller, skæg og et imødekommende smil. »Well, I guess one man really can make a difference,« siger den distingverede herre til Parker. Det er Marvel-grundlæggeren Stan Lee, 84 år og selvsagt en glad mand, der således giver sin mening til kende.

Følgende beskrivelse af sakset fra den fremragende weekend avis anmeldelse af filmen, men synes at denne anmeldelse er ufatteligt rammende for min følelse af filmen.... Men mon ikke at den mørkere 3 bygger op til 4eren af

Billede

The Night Gwen Stacy Died , det legendariske nr. 121 af The Amazing Spider -Man (1973), hvori den genopstandne Green Goblin tager livet af Peter Parkers veninde? - Det ville passe fint, ja glimrende
mt^1
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14 apr 2007, 17:24
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

alllllllllllt for lang anmeldelse ! nogen der laver en podcast ?



;)
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
mt^2
Indlæg: 86
Tilmeldt: 03 feb 2003, 20:54

Indlæg af mt^2 »

QrazyLeg skrev:Jeg vil mene at to gives for en dårlig oplevelse (film), hvilket jeg ikke mener det er. Jeg mener stadig den er værd at se, og kunne man lide de første to så er denne et hit. Jeg mener heller ikke jeg sviner filmen til i starten. Faktisk er begyndelsen ret god da alt er idyl og snotklatten skaber en undren hos seeren. Og selvfølgelig skal de ikke opdage den falder ned lander på jorden - det gør de heller ikke i andre superheltefilm og universet taget i betragtning er det helt iorden. Man skal også passe på med ikke at sammenligne det med et oscar/bjørn/palmevindende fransk/polsk-amerikansk-independent melodrama.

Det er en habil film men mange gode momenter og actionscenerne er der knald på (hvor det så kikser to gange efter mening pga. kameraføring). Grafisk er Spider-Man ren legestue for FX-folk og det er sgu imponerende at se Sandman blive skabt ligesom Venoms transformationer.
Jeg mente, at du sviner filmen i starten af dit review, hvilket jeg forresten syntes var rigtigt godt.

Jeg troede egentlig bare ikke du kunne lide filmen, men det har nok været mig der har haft en negativ holdning til filmen fra starten ;)
Jeg er helt med på hvad du mener nu!
Btw anmeldelser skal være subjektive som bare fanden. Ellers kan man aldrig finde en anmelder man kan forholde sig til og bruge som paramter. FUCK jeg savner Ole Michelsen, han havde en fed smag (efter min subjektive mening)
:withstupid:
Endelig fik du sagt noget fornuftigt! :love5:
Billede
Hvis du vender dine smileyer omvendt er du bøsse!
Besvar