Favorit sequencer?

Mixer du musik, komponerer du selv eller har du lavet en fed bastard du synes vi andre skal høre? Så er det her du skal poste dine værker. Dette area er også til mixrelateret diskussion, debat og spørgsmål. Læs retningslinierne øverst i dette area.

Redaktør: Moderators

Besvar
nesia

Favorit sequencer?

Indlæg af nesia »

Jeg kan se at der er ved at være en del folk herinde der leger med at producere musik, flere endda med god succes.

Så jeg tænkte det måtte være på sin plads med indlæg omkring emnet:
Hvilken sequencer foretrækker du og hvorfor?
Hvilke VST-plugins benytter du? Er du måske til ren hardware?
Hvilken genre producerer indenfor?
Nogle gode råd/tips og tricks

Selv er jeg mest til Cubase (havde nok brugt Logic, hvis jeg havde en Mac) og leger med lidt forskellige VST's, har lidt gang i noget "try before you buy", da jeg synes det er fair nok (ved godt det ikke holder juridisk) at jeg har mulighed for lidt hands on erfaring med de forskellige plugins inden jeg spenderer hele min formue. :)
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Jeg bruger Reason 3.0 til at producere musik i. Jeg laver mest hiphop, men jeg har da lavet trance, hardstyle og alt det der umchi umchi musik der.
Da Reason ikke direkte understøtter VST plugins (Som, ifølge mig, er noget bæ) ved jeg ikke skide meget om VST plugins, men har da prøvet et par stykker hos Sive og har selv leget lidt med nogle i Reason hvor jeg så har brugt Acid som sequencer.
Udover det, så hentede jeg sådan en prøve-mp3 af et plugin der hedder noget i stil med Refx Nexus... Det lyder kæmpefedt :) Dog har jeg ikke kunnet finde det noget sted på nettet (Bruger ikke p2p progs).
Ellers er Refx Vanguard også et rimelig lækkert plugin :) Men du kan høre en prøvemp3 på www.refx.net
BØH
nesia

Indlæg af nesia »

Kanon, jeg har også tænkt mig at at frembringe nogle hiphop beats, om det lykkes og i hvilken grad må tiden jo vise :)

Bruger du nogle bestemte samplekits? Og har ikke fået mig et midi keyboard endnu, er jeg helt lost uden?
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Jeg bruger ikke selv midikeyboards, men ved ikke om det er nødvendigt til Cubase, men det er det i hvert fald ikke til Reason.
Jeg har hentet en masse ModernBeats drumsamples.. Bruger mest Dre-pakkerne og Timbaland-pakkerne, men udover det fandt jeg en pakke på nettet der hed noget i stil med Tonz Of Snares hvor der var en masse dejlige snares i.
Men jeg kan lige adde dig til MSN og så kan jeg prøve at se om jeg kan hjælpe dig videre på vej med dit musik.
BØH
nesia

Indlæg af nesia »

Det lyder rigtig godt, kan sagtens bruge lidt hjælp til at komme i gang.

Jeg havde Reason på nogle CD'er så det har jeg nu installeret og vil forsøge mig med det. :D
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Det er ikke nødvendigt at have et midikeyboard til Cubase, men det er lækkert når man laver melodier og baselines at kunne side og jamme dem ind i cubase og så tilpasse dem så de rammer helt perfekt.

Jeg bruger Cubase med vanguard, RM IV, et eller andet no name supersaw VST som har nogle syge muligheder (de skal dog masteres som ind i helvede bagefter da de er liiiidt svære at styre.
Bruger også nogle andre, men kan ikke huske navnet på disse lige pt (sidder ikke ved min studie PC, men med min bærbar i stuen)
Derud over har jeg en masse små freeware VST`er som jeg anvender til leg og gas.
Brugeravatar
Sive
Geografisk sted: Tjaaehhh..
Kontakt:

Indlæg af Sive »

Hvilken sequencer foretrækker du og hvorfor?
- Bruger Cubase SX3, da man kan lave næsten alt i det, plus det er let at programmere midi i.

Hvilke VST-plugins benytter du? Er du måske til ren hardware?
- Bruger en masse forskellige, men mest Hypersonic og Sampletank til lyde, og Battery til at cutte samples i.

Hvilken genre producerer indenfor?
- Hiphop

Nogle gode råd/tips og tricks
- Dunno
<center>Billede
Besvar