Buddhismen vinder indpas i Danmark

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Cokeline skrev:Okay, det er også iorden så er jeg spændt på at høre fra dwr og FrZ
Jeg betaler nok kirkeskat, har egentligt aldrig rigtig tænkt over det, nok fordi jeg aldrig rigtig har tjent rigtige penge, og der går nok lidt før jeg gør. Jeg mener, hvad er skattesatsen 0,75%? Ændrer ikke så meget på mine 5k udbetalt :S

Dog ser jeg også mere kirken som en skik eller tradition, vi holder jo også jul selvom vi ikke tror på julemanden.

Og selvom at jeg er brændende ateist, så ville jeg ikke kunne lide at sværge ved Gud og derefter lyve. Lyder mærkeligt selv i mine egne ører, men sådan er det.

Måske jeg skulle omformulere min ateisme til: "jeg tror ikke på nogen gængs religion, men jeg har svært ved at udelukke eksistensen af noget meta-fysisk".

*EDIT*

Kode: Vælg alt

Kirkeskat 2007, Københavns kommune: 0,8%
Månedsløn 25.000
Skattefradag pr. år kr. 25.000 (pr. måned kr. 2.083)
AM-bidrag eller bruttoskat 8%
Kilde: ateist.dk
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

har selv haft om buddhisme i gym og synes det var meget spændende. Dog er jeg selv rendyrket ateist og tror absolut ikke på at der findes mere mellem himmel og jord. Når det kommer dertil er jeg videnskabsmand og vil se beviser sort på hvidt at hændelserne har sket.

Men som goafreak siger, så har jeg heller ikke noget imod at folk dyrker deres religion hvis bare det ikke skader andre.
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

FrZ skrev:Dog ser jeg også mere kirken som en skik eller tradition, vi holder jo også jul selvom vi ikke tror på julemanden.

Og selvom at jeg er brændende ateist, så ville jeg ikke kunne lide at sværge ved Gud og derefter lyve. Lyder mærkeligt selv i mine egne ører, men sådan er det.

Måske jeg skulle omformulere min ateisme til: "jeg tror ikke på nogen gængs religion, men jeg har svært ved at udelukke eksistensen af noget meta-fysisk".
Jeg kan så godt lide at quote dig :) Oftest er jeg jo enig.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Cokeline skrev:Og selvom at jeg er brændende ateist, så ville jeg ikke kunne lide at sværge ved Gud og derefter lyve. Lyder mærkeligt selv i mine egne ører, men sådan er det.
Ved hvad du mener... Hvad nu hvis?
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Har jeg ret, eller flokkes buddhismen oftes af folk fra Enhedslisten, SF og andre alternativer? Synes tit det er folk fra den højre side, som der er buddhister. Eller er det at skære alle over en kam?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Skinkew

Indlæg af Skinkew »

Kan man egentlig ikke sige at Buddhismen har det livssyn vi egentlig alle burde have?

Hjælpe hinanden, være venlige, smile, være glade for det vi har, ikke materialistiske osv... Så det er vel mere en levemåde end en religion :)

-Skinkew-
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Nej, fordi jeg kunne jo fx være overbevist om at leve efter kristendommen.

Elsk din næste, ikke dræbe, ikke stjæle, ikke begær osv... Det er jo også nogen fine regler

Du kan jo blande de to sammen og du har en sekt :P
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Nu vi er ved buddhisme, så fik jeg tilsendt det her på mail:
http://www.dci.dk/?artikel=1471
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Brugeravatar
VioLogic
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af VioLogic »

Sarkastisk smil gælder vel også for noget :D Anyways... han lyder som en af de mere rabiale af sin slags. Tvivler Dalai Lama ville dele hans opfattelse... shit eller er han hinduist!?! Kan dælme ikke huske :roll: Men jeg ved kun overfladisk om Buddhisme så det kan jo godt være det religionens sande ansigt der kommer frem i lyset?!
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Zivago

Indlæg af Zivago »

nco skrev:Jeg meldte mig ud af folkekirken i 2002. Sikke et helvede. Først på kommune. Så derefter til degnen (tror jeg nok det var) i det sogn hvor jeg var født. Og så til sidst tilbage til kommune, og så gik det først igennem efter et år. Pisse besværeligt. Men mener at 2002 var første år jeg ikke betalte de dengang godt 2000 kr. årligt i kirkeskat.

Jeg har også selv været meget lukket for religioner, og tænkt meget ondt over alt hvad der blot lugter af religioner. Jeg er ikke ved at blive buddhist på nogen måde, men jeg må indrømme jeg har prøvet at sætte mig ind i religionen, eller filosofien om I vil.
Jeg meldte mig ud af folkekirken for et par år siden, da jeg ikke tror på gud. Det var nu meget nemt. Hentede en formular på nettet, som jeg udfyldte og sendte til degnen i den kommune jeg bor i - sammen med min dåbsattest. Der gik 2 dage - så fik jeg en ny dåbattest hvorpå der står at jeg var meldt ud af folkekirken. Jeg skulle ikke på kommunen eller ligende.

Zivago
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Jeg meldte mig ud af Folkekirken efter min lillebrors konfirmation, (for maaange år siden) efter præsten brugte det meste af tiden på at tale om Islams forfærdeligheder og Kristendommens fortræffeligheder. Det er nok de to religioner, der ligner hinanden mest i forfærdeligheder (uden at have helt samme udspring), så vejen var kort til at signe ud der. Jeg synes der er masser af potentiale i begge, men det potentiale er meget ofte misbrugt. Et eksempel var den idiot af en præst, der misbrugte min brors konfirmation til sit eget korstog. (Og det var ca 1983)
Sjældent at høre en buddhist tale så rent af posen, men jeg vil også mene at han er meget farvet i sine udtalelser. Man kan altid finde ting at latterliggøre, hvis man virkelig leder efter det. Ligesom man oftest kan finde gode ting, hvis det er det man kigger efter :)
Besvar