Knorr - Chicken Curry
Redaktør: 3dotz
-
- [Ltd edition]
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
Knorr - Chicken Curry
Her kommer lige en anmeldelse af en lille hurtigret der klart kan anbefales.
Det drejer sig om Knor's Chicken Curry pakke, der fåes for 15 spir i rema. Så ikke så frygteligt dyrt endda. Der skal kun lige blandes lidt kyllinge kød i og så er det det.
Jeg vil sige at man skal lede rigtig længe for at finde en hurtig ret med en så god smag som denne.
Det er svært at beskrive smag, men i forhold til færdig/hurtigretter så er denne her virkelig top klasse.
Min tilberedning:
På billedet og opskriften ser det ud som om at ris og sovs skal holdes for sig, men i forsøget på at begrænse opvask, blev det hele blandet sammen i en gryde efter tilberedning af den medfølgende ris og kødet der var blevet marineret i det marinade der fulgte med. Jeg snød lidt og erstattedet noget af vandet der skulle i sovsen med sødmælk. Og brugte piskefløde der hvor de skrev cremefreiche, fordi det havde jeg ikke lige noget af. Men jeg tvivler på at dette har forringet smagen .
Tog 25 min ialt, 20 minutter til risene var kogte og så lige 5 minuttter efter det var blandet sammen. Og det var virkeligt simpelt. Prøv at få fat i en pakke og lidt kyllinge bryst fillet ting og smid det over. Det tager ikke længere tid end at hente en pizza og er top nice. Hvis man sidder alene er der rester til næste dag også nok til en stor frokost ting.
Det drejer sig om Knor's Chicken Curry pakke, der fåes for 15 spir i rema. Så ikke så frygteligt dyrt endda. Der skal kun lige blandes lidt kyllinge kød i og så er det det.
Jeg vil sige at man skal lede rigtig længe for at finde en hurtig ret med en så god smag som denne.
Det er svært at beskrive smag, men i forhold til færdig/hurtigretter så er denne her virkelig top klasse.
Min tilberedning:
På billedet og opskriften ser det ud som om at ris og sovs skal holdes for sig, men i forsøget på at begrænse opvask, blev det hele blandet sammen i en gryde efter tilberedning af den medfølgende ris og kødet der var blevet marineret i det marinade der fulgte med. Jeg snød lidt og erstattedet noget af vandet der skulle i sovsen med sødmælk. Og brugte piskefløde der hvor de skrev cremefreiche, fordi det havde jeg ikke lige noget af. Men jeg tvivler på at dette har forringet smagen .
Tog 25 min ialt, 20 minutter til risene var kogte og så lige 5 minuttter efter det var blandet sammen. Og det var virkeligt simpelt. Prøv at få fat i en pakke og lidt kyllinge bryst fillet ting og smid det over. Det tager ikke længere tid end at hente en pizza og er top nice. Hvis man sidder alene er der rester til næste dag også nok til en stor frokost ting.
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
-
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
-
- [Ltd edition]
Nice må lige prøve det en dag.Fairground skrev:Det er en klassiker...
man kan med succes blande lidt ekstra frisk frugt og rosiner i gryden / på panden... 15 kr. er btw. rigtig billigt mener de plejer at koste 10 - 15kr mere
Prisen er nok fordi jeg bor på fuckin landet og du i byen.
-
- [Ltd edition]
3dotz - Tror jeg nok. Thank god!
Sad lige og kiggede på deres hjemmeside, prøv lige at se den her udvidelse af standart opskriften på pakken. Mega nice
http://knorr.ebisu.dk/opskrift_sub_sub.asp?id=15
edit\\ iøvrigt hvor meget er 11 fjerdedele cremefreiche så ?
Sad lige og kiggede på deres hjemmeside, prøv lige at se den her udvidelse af standart opskriften på pakken. Mega nice
http://knorr.ebisu.dk/opskrift_sub_sub.asp?id=15
edit\\ iøvrigt hvor meget er 11 fjerdedele cremefreiche så ?
-
- Site Admin
- Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
- Kontakt:
Hmm synes måske det er lidt overkill at bruge special karry fra grønthandleren til en discount-ret.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
-
-
- [Ltd edition]
Ja det tror jeg du har ret i. Godt setwernermeyer skrev:Kan også være der menes 1 og en kvart dl creme fraiche... Ligesom 1½ dl ved øllen. Det er jo ikke helt udenfor betydning hvis det var en ret man havde lyst til at lave...
Prøv at få en æske og prøv det, det kan kun gå for langsomt
Har spist retten et par gange, dog sjældent jeg holder mig til bagside opskrifterne. Køber som regel en del grønsager til i det her tilfælde ville lidt bambusskud og en omgang wokmix på siden sikkert ikke skade Måske endda lidt ærter i risen...
Men det er blot min eksprimenterende side - fuck hvor spiste jeg også bare usselt inden der kom en dame i huset. Nu er der jo varm mad hver dag, og jeg HADER det danske køkken, så det er om at være opfindsom :]
Skal siges, at jeg ikke er så vild med hendes tiltider lidt for "uden kød i retten-retter", så derfor prøver jeg så vidt muligt, altid at lave maden - hvilket hun sjovt nok ikke har så meget imod :]
Udover det; super griner review, godt at se at folk kommer med kreative input - det gør chart-attack til lidt mere end bare musik, musik, og andet pirat.
Men det er blot min eksprimenterende side - fuck hvor spiste jeg også bare usselt inden der kom en dame i huset. Nu er der jo varm mad hver dag, og jeg HADER det danske køkken, så det er om at være opfindsom :]
Skal siges, at jeg ikke er så vild med hendes tiltider lidt for "uden kød i retten-retter", så derfor prøver jeg så vidt muligt, altid at lave maden - hvilket hun sjovt nok ikke har så meget imod :]
Udover det; super griner review, godt at se at folk kommer med kreative input - det gør chart-attack til lidt mere end bare musik, musik, og andet pirat.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
-
- [Ltd edition]
I omvendt rækkefølge så, tak. Syntes også det er dejligt at vi kan vise vores andre sider en gang imellem. Husker gladeligt tilbage på dengang lokefar anmeldte en chokoladekiks som han var blevet så hooked på.FrZ skrev:Har spist retten et par gange, dog sjældent jeg holder mig til bagside opskrifterne.
Fuck hvor spiste jeg også bare usselt inden der kom en dame i huset.
Og ja, så må mig og min kæreste håbe på at i snart inviterer på middag så vi kan komme over og sige hej til din udkårne.
Ja med færdig/hurtigretter så er lidt kreativitet også vigtig. At man lige sætter sit eget touch på det giver virkelig så meget.