Mail synkronisering (Exchange server)
Redaktør: Moderators
Mail synkronisering (Exchange server)
Hello
Jeg har min mail oprettet som alm pop3 og smtp på et par forskellige computere, og er nu egentlig kommet på et tredje sted.
MEN allerede nu med 2 computere kan det jo let gå galt, med at man jo ikke får de enkelte mails på begge computrere, men kun på den enkelte hvor posten bliver hentet.
Kan man ikke lave noget, så de synkroniserer ??
På arbejde bruges der noget exchange server, og de synkroniserer altid med vores bærbare og de stationære.
Så er der en outlook haj herinde ??
Den ene PC kører altid, så det ville være fint, hvis den kunne køre noget server halløj... :-S
Jeg har min mail oprettet som alm pop3 og smtp på et par forskellige computere, og er nu egentlig kommet på et tredje sted.
MEN allerede nu med 2 computere kan det jo let gå galt, med at man jo ikke får de enkelte mails på begge computrere, men kun på den enkelte hvor posten bliver hentet.
Kan man ikke lave noget, så de synkroniserer ??
På arbejde bruges der noget exchange server, og de synkroniserer altid med vores bærbare og de stationære.
Så er der en outlook haj herinde ??
Den ene PC kører altid, så det ville være fint, hvis den kunne køre noget server halløj... :-S
/Lunapark
Det man hører er man selv...... Vi var stive da vi skrev det !
Jeg ved ikke om det er muligt, men måske kan det lade sig gøre at ligge et mail server program på den der er tændt hele tiden og sætte den til at hente fra de 3 pop3 servere. Dette mail server program kunne man så evt. sætte som exchange server, og derved opnå den effekt du gerne vil.
Ellers har jeg ikke lige nogen idé til hvordan det kan gøres.
Jamen det lyder ikke dårligt...Drud skrev:Jeg ved ikke om det er muligt, men måske kan det lade sig gøre at ligge et mail server program på den der er tændt hele tiden og sætte den til at hente fra de 3 pop3 servere. Dette mail server program kunne man så evt. sætte som exchange server, og derved opnå den effekt du gerne vil.
For det er jo egentlig kun 1 mail (altså 1 pop3 og 1 smtp)
som jeg henter fra på 3 forskellige computere.
Og så er det jo problemet opstår, ved at jeg ikke får det samme i indebakken.
Hvilke programmer kan det omtalte ??
/Lunapark
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Outlook kan alt det du efterspørger.
Dit problem er at når Outlook har hentet posten fra mailserveren beder den serveren om at slette posten. Hvis du slår det fra under dine kontoinstillinger i Outlook vil posten blive på serveren og alle de andre maskiner henter den således også.
Husk at lave indstillingen på alle dine computere.
Det kræver i øvrigt at du har rimelig med plads på mailserveren, ellers bliver den fyldt på et tidspunkt.
Dit problem er at når Outlook har hentet posten fra mailserveren beder den serveren om at slette posten. Hvis du slår det fra under dine kontoinstillinger i Outlook vil posten blive på serveren og alle de andre maskiner henter den således også.
Husk at lave indstillingen på alle dine computere.
Det kræver i øvrigt at du har rimelig med plads på mailserveren, ellers bliver den fyldt på et tidspunkt.
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
-
- Proud Chart Attack Member
Goohoogle
http://www.google.com/search?client=ope ... 8&oe=utf-8
http://www.slipstick.com/mail1/leaveonserver.htm
Jeg bruger ikke Outlook, så jeg kan ikke lave et screenshot, men både Opera og Thunderbird kan det samme. På den måde får jeg også min mail på 3-4 PC'er
http://www.google.com/search?client=ope ... 8&oe=utf-8
http://www.slipstick.com/mail1/leaveonserver.htm
Jeg bruger ikke Outlook, så jeg kan ikke lave et screenshot, men både Opera og Thunderbird kan det samme. På den måde får jeg også min mail på 3-4 PC'er
-
- Site Admin
- Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
- Kontakt:
Du kan helt sikkert google et bedre svar end dette:LunaPark skrev:Hvad er IMAP ?Feffe skrev:Ulempen er bare at man skal slette den samme mail på 3 computere
Derfor er IMAP en del smartere!!!
IMAP fungere ved at alle mailsne ligger på serveren og synkronisere med den klient der logger på (fx via outlook). Desuden så henter klienten kun selve headeren ned til at starte med. Vælger du så en mail, så henter den indholdet ned. Det betyder også at hvis du åbner outlook uden internet forbindelse og vil læse en mail som er forholdsvis gammel, så kan den ikke hente indholdet, da der ikke er inet forbindelse. Man kan dog bare kopiere de få vigtige mails over i en almindelig mappe i outlook.
Hvis du på en klient sletter en mail, så bliver den også slettet på serveren og derved også på andre klienter, da den updatere indholdet hver gang.
laver du en ny mappe på 1. klient, ja så kommer den også frem på 2. klient og vice versa.
Det er super smart, selvom outlook ikke er 100 procent bygget til det.
Det jeg savner er fx at når man har sendt en mail, så kommer den som standard over i sendt post, men den mappe likker lokalt i outlook og derfor ikke på serveren og så kan man ikke se den fra en anden klient, det samme gælder slettet post. Dog kan man lave nogle regler som optimere dette.
men umiddelbart tror jeg det er løsningen på dine problemer
Re: Mail synkronisering (Exchange server)
Imap lyder som en go løsning ja.
Men kan det så opsættes med alle mails ?
De 2 jeg har, har jeg jo blot oplyst pop3 og smtp server,
hvordan kommer imap ind i billedet.
Men kan det så opsættes med alle mails ?
De 2 jeg har, har jeg jo blot oplyst pop3 og smtp server,
hvordan kommer imap ind i billedet.
/Lunapark
Kan f.eks. gøres ved at sætte gmail op til at hente på de aktuelle pop3 servere, og så henter du direkte fra gmail.
Med Gmail er det netop muligt at bruge imap.
Med Gmail er det netop muligt at bruge imap.
Tror jeg har fået begge mine mails op at køre...
Sådan som jeg har forstået det nu, så kører det egentlig ligesom det gamle pop3/smtp
Her indtaster man blot en IMAP adresse fremfor pop3 som mail-udbyderen har.
Ihvertfald kører begge mails nu både på min PC og min Samsung Tab.
Sådan som jeg har forstået det nu, så kører det egentlig ligesom det gamle pop3/smtp
Her indtaster man blot en IMAP adresse fremfor pop3 som mail-udbyderen har.
Ihvertfald kører begge mails nu både på min PC og min Samsung Tab.
/Lunapark