iPod Touch

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Brugeravatar
9
Warnings: 8423
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 06 okt 2005, 22:03

iPod Touch

Indlæg af 9 »

Så fik jeg købt en ny iPod touch, 8 GB.
Jeg gav 2300 kr for den i merlin + 930 kr for forsikring (Hvis jeg skulle tabe den, ødelægge skærmen, eller en anden ting pludselig ikke fungerer, er der fuld support + de skifter gratis batteriet når det engang løber tør).

iPod'en fik jeg i sådan en lille kasse, hvor der kun lige var plads til iPoden og ledninger samt manual. Software SKAL altså downloades fra nettet ..
Desuden hørte der en lille stander med den kan stå på, samt en ruskinds pudseklud.

Første indtryk, var at den var rimelig stor. Det er både en ulempe og en fordel, eftersom det passer perfekt til skærmen. Og den sådan set også godt ligge i lommen.

Den har WiFi, så jeg anskaffede mig også en trådløs router til lejligheden, så jeg kan ligge inde i stuen og glo youtube, som den også har.
Udover det er der selvsagt MP3 afspiller i den, samt video og fotos.
Nogle andre apps der er i er ogå kalender, kontakter, ur og lommeregner.

Noget af det geniale ved denne maskine er Safari som er en minibrowser. Så kan du surfe rundt på nettet, som på en PC. Tasteturet er meget nemt at bruge og reagerer meget godt.
Savner dog lidt FLASH i browseren, når man besøger hjemmesider.

Den anden geniale ting er også iTunes, som ligger på iPoden.. Her kan du downloade direkte ned til din iPod, hvis du er på et WiFi netværk, så kan du inden du køber, høre 30 sek af sangen.!

En sidste ting, er at jeg fik mt^1 herinde til at Jailbreake min... Dvs, der nu er en masse nye apps i den, som f.eks. Apollo som er en mini MSN messenger til iPoden. Jeg har nu også mailklient, NES emulator, Google maps, stocks, weather, plus tonsvis af andet lir der kan gemmes på den !

HELT KLART:
:5af5
goafreak
Indlæg: 4590
Tilmeldt: 19 aug 2002, 19:42
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Jeg synes det er kanon fedt den måde man zoomer ind på skærmen når man er på nettet. Men igen, der skal heller ikke så meget til at imponere mig ;)
BØH
mathiash
Indlæg: 148
Tilmeldt: 12 okt 2005, 17:30

Indlæg af mathiash »

Hvad vil det sige at "Jailbreake" den :)?
Er det bare at man ligger nye programmer ind, eller skal man gøre noget ved den inden?
mt^1
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14 apr 2007, 17:24
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

ja, den er lidt sjovere når den er jailbreaked (med mindre den pluslig ikke vil noget ik 9, haha) ... er også glad for min.. men men.. iphone... i need you. det ville gi det sidste og ku sms fra den og ringe fra den. (plus det ville gi lov til at flash den meget mere unden og line en nørd alt for meget) ..
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
mt^1
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14 apr 2007, 17:24
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

What is jailbreak?
In simple words, it is a process that allows access to the entire filesystem (FS) on the iPhone / iTouch, which means we could install 3rd party apps, mod existing apps and so on.


Kilde: iPodTouch Wiki


så ja..
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
zoonestar
[Ltd edition]
Indlæg: 1166
Tilmeldt: 14 okt 2006, 11:13

Indlæg af zoonestar »

der står en del på denne hjemmeside: http://www.ipodtouchfans.com/forums/ ;)
mathiash
Indlæg: 148
Tilmeldt: 12 okt 2005, 17:30

Indlæg af mathiash »

Vil helt klart have fingrene i denne ipod :)
Vælger dog at holde mig fra iPhone, da jeg ikke kan lide at skrive sms'er på et touchscreen.. Men det er jo bare min mening ;)
mt^1
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14 apr 2007, 17:24
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

det viser så tydeligt du ikke har prøvet og skrive på iphone / ipod touch.. for det virker super super super lækkert... vil næsten påstå at jeg ka skrive lige så hurtig på den som du kan på sms.. husk at den har multitouch.. så du ka skrive med begge fingere og det virker bare.. ik som det LG prada for det er ik til at holde ud
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
mathiash
Indlæg: 148
Tilmeldt: 12 okt 2005, 17:30

Indlæg af mathiash »

nå, okay :)

har nemlig prøvet prada mobilen, og det var bare noget værre lort at skrive på..
zoonestar
[Ltd edition]
Indlæg: 1166
Tilmeldt: 14 okt 2006, 11:13

Indlæg af zoonestar »

har hørt om en der har en special model af touchen. Han siger han har vundet den og at der er 40gb på den, han siger han har vundet dem i usa ? kan dette virkelig passe ?
chreddy1
Request Limit Reached
Indlæg: 4408
Tilmeldt: 08 jan 2006, 18:40
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

nop.. der findes kun iPod Touch med 8 og 16 gb..
zoonestar
[Ltd edition]
Indlæg: 1166
Tilmeldt: 14 okt 2006, 11:13

Indlæg af zoonestar »

okay ;)
mt^1
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14 apr 2007, 17:24
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

i får lige en række billeder af denne lærker maskine


Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
zoonestar
[Ltd edition]
Indlæg: 1166
Tilmeldt: 14 okt 2006, 11:13

Indlæg af zoonestar »

kun godt tænke mig at se et billede af msn på en touch, hvis det kan lade sig gøre ;)
mt^1
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14 apr 2007, 17:24
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

det skal du så få, ville ikke vise hele min liste offenligt, så du må nøjes med billeder fra en samtale men hele listen er bare en liste med navne også en grøn og en rød prik alt efter status. der kan også køres. AIM,ICQ,MSN og .MAC i samme program :)

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
zoonestar
[Ltd edition]
Indlæg: 1166
Tilmeldt: 14 okt 2006, 11:13

Indlæg af zoonestar »

det ser sku nice ud ;)
vil selv købe en her snart ;)
mt^1
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14 apr 2007, 17:24
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

husk lige og læs lidt om jailbreak inden ;) hvis du har mac eller kender en som har er det klar lettes og få ham til at jailbreak den.. da windows guiden er ret omfattende i forhold til..
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
zoonestar
[Ltd edition]
Indlæg: 1166
Tilmeldt: 14 okt 2006, 11:13

Indlæg af zoonestar »

kender desværre ikke en med en mac, men jeg skal 100% hvis jeg får købt en have den jailbreaket ;)
mt^1
Indlæg: 658
Tilmeldt: 14 apr 2007, 17:24
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

alt efter afstand ka jeg godt fix det hvis du bor tæt på skive..
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Fairground
CA Party Freak
Indlæg: 1486
Tilmeldt: 22 apr 2002, 16:01
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Har cracket de første par iPhone's nu... superfed lille maskine.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Besvar