Tog-Tosse-Tråden
Redaktør: Moderators
Jo det har de, og de er absolut ikke totalt ubrugelige. Men det er et svært at beherske fuldstændigt, og en smule hjulslip kan nok aldrig undgås. Men det kommer med rutinen.axci skrev:Har s-togene ikke nogle sand beholdere som bruges når skinnerne er glatte? Eller er disse total ubrugelige?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Administrator and founder of CA
Vi bruger sjældent sanding ved opstart, og tilsvarende ved nedbremsning.
Jeg er dog begyndt at bruge sanding ved nedbremsning, hvis jeg kommer for hurtigt ind på en perron (lorte køreplan).
Problemet med opstart på s-toget er, at vi starter i traktionstrin 7. Det er forprogrammeret, og forespørgsler på at tilføje en mulighed til at starte blidere op er afvist af økonomiske grunde (det koster et tal med en masse nuller efter).
Normalt vil vi enten skynde os at få sat accelerationen ned i et lavere traktionstrin. så vi hurtigere kan få bremset/fjernet hjulslippet.
For Cokeline og andre, der synes det er sort, så se sådan på det.
Tag en Porsche 911, sæt den på en skøjtebane, fyr den godt op i omdrejninger og slip koblingen. Prøv at komme afsted uden hjulspin.
Det er det samme vi kæmper med. For mange kræfter at overføre til underlaget.
...
Jeg er dog begyndt at bruge sanding ved nedbremsning, hvis jeg kommer for hurtigt ind på en perron (lorte køreplan).
Problemet med opstart på s-toget er, at vi starter i traktionstrin 7. Det er forprogrammeret, og forespørgsler på at tilføje en mulighed til at starte blidere op er afvist af økonomiske grunde (det koster et tal med en masse nuller efter).
Normalt vil vi enten skynde os at få sat accelerationen ned i et lavere traktionstrin. så vi hurtigere kan få bremset/fjernet hjulslippet.
For Cokeline og andre, der synes det er sort, så se sådan på det.
Tag en Porsche 911, sæt den på en skøjtebane, fyr den godt op i omdrejninger og slip koblingen. Prøv at komme afsted uden hjulspin.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Så smækker man spike's på den porsche og så skal du se en laptime der siger spar 2 på den skøjtebane3dotz skrev:For Cokeline og andre, der synes det er sort, så se sådan på det.
...
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Nu gør vi det rigtig nørdet.
Sad og legede med min mobil i lørdags. En tur fra Vallensbæk til Ishøj.
http://download.yousendit.com/631B242635BEC500
...
...
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Nej hvor sygt kedeligt.... Minder mig om det de viser på ARD/ZDF kl. lort med de smukkeste strækninger...3dotz skrev:Nu gør vi det rigtig nørdet.
...
Får du løn for det?
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Fuldstændig enig. Det ser sygt kedeligt ud.
Heldigvis er det ikke så kedeligt som det ser ud. Ellers var der ikke nogen lokomotivførere der kunne holde det ud.
De der tyske Bahn tv udsendelser er utroligt nok så populære, at man kan købe dvder med den smukkeste strækninger lige til dvdafspilleren. For det er godt nok dødens pølse at se på, men det er jo anderledes i virkeligheden.
Bare sådan rent for sjovt, men hvor stærkt tror du jeg kørte på den strækning. For det ser ikke ud af ret meget på det klip.
...
Heldigvis er det ikke så kedeligt som det ser ud. Ellers var der ikke nogen lokomotivførere der kunne holde det ud.
De der tyske Bahn tv udsendelser er utroligt nok så populære, at man kan købe dvder med den smukkeste strækninger lige til dvdafspilleren. For det er godt nok dødens pølse at se på, men det er jo anderledes i virkeligheden.
Bare sådan rent for sjovt, men hvor stærkt tror du jeg kørte på den strækning. For det ser ikke ud af ret meget på det klip.
...
-
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Må jeg gætte??3dotz skrev:
...
Så vidt man kan høre kører den meget op i omdrejninger, sad o gættedede noglelunde på hvilken rute det var, og ganske rigtigt KøbebugtBanen.... Dog glemmer du Sifa'en til sidst da den bibbede af dig?