TV tænder ved indsætning af cd/dvd ?
Redaktør: Moderators
TV tænder ved indsætning af cd/dvd ?
Hej ..
Min onkel ringede og ville høre hvordan det kunne være at hans tv tændte hvergang han satte en cd eller dvd i afspilleren ?
Han har et pioneer plasma med pioneer lydsystem.. I ved hvor dvd'en er forstærker og alt det shit.
Nogle der har et bud?
Min onkel ringede og ville høre hvordan det kunne være at hans tv tændte hvergang han satte en cd eller dvd i afspilleren ?
Han har et pioneer plasma med pioneer lydsystem.. I ved hvor dvd'en er forstærker og alt det shit.
Nogle der har et bud?
Mit skifter automatisk, og tænder altid på dvd-kanalen, hvis den er tændt.. Kan godt være irriterende, men sjældent noget der sker ved et uheld alligevelCokeline skrev:Nogen fjernsyn tænder automatisk når en DVD bliver sat ind andre kan godt finde på at skifte kanal automatisk.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Som der står skrevet tænder mange fjernsyn ved brug af dvdafspiller. Men det er når man bruger scart og den slags.
Jeg kan ikke komme med den direkte forklaring, men det er vel noget med, at fjernsynet er programmeret til at reagere ved signal gennem scart og/eller scartsignalet er væsentligt kraftigere end det almindelige signal gennem et coax kabel.
...
Jeg kan ikke komme med den direkte forklaring, men det er vel noget med, at fjernsynet er programmeret til at reagere ved signal gennem scart og/eller scartsignalet er væsentligt kraftigere end det almindelige signal gennem et coax kabel.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Også hvad jeg kom frem til.. Så rigtigt nok3dotz skrev:Som der står skrevet tænder mange fjernsyn ved brug af dvdafspiller. Men det er når man bruger scart og den slags.
...
-
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Jeg sluttede tv og dvd/surroundanlæg til hos mine forældre...og der tændte fjernsynet også automatisk når man smed en skiven i afspilleren.
Både fjernsyn og afspiller er Samsung og er koblet sammen med HDMI..
Jeg bladrede lidt i manualen, og fandt ud af at man kunne justere det, eller også slå det helt fra... Så mon ikke du kan finde noget lignende i manualen..?!
Både fjernsyn og afspiller er Samsung og er koblet sammen med HDMI..
Jeg bladrede lidt i manualen, og fandt ud af at man kunne justere det, eller også slå det helt fra... Så mon ikke du kan finde noget lignende i manualen..?!
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Det er rigtig nok når man bruger scart kabel.3dotz skrev:Som der står skrevet tænder mange fjernsyn ved brug af dvdafspiller. Men det er når man bruger scart og den slags.
...
Der sendes en styre strøm på én af forbindelserne i scart, som gør at en DVD, parabol receiver eller lign. automatisk overtager input styringen på dit TV.
Nogle apparater sender en puls strøm - andre en konstant spænding.
Det er så lidt en tilfældighed hvordan man får parret disse enheder, nogle gange virker det perfekt, og andre gange opstår disse - ikke unormale - men irriterende situationer.
Om man kan gøre noget for at undgå det?
Ja - brug S-Vido eller RGB terminalerne
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .