TV tænder ved indsætning af cd/dvd ?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
DjBaSze

TV tænder ved indsætning af cd/dvd ?

Indlæg af DjBaSze »

Hej ..

Min onkel ringede og ville høre hvordan det kunne være at hans tv tændte hvergang han satte en cd eller dvd i afspilleren ?

Han har et pioneer plasma med pioneer lydsystem.. I ved hvor dvd'en er forstærker og alt det shit.

Nogle der har et bud?
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Nogen fjernsyn tænder automatisk når en DVD bliver sat ind andre kan godt finde på at skifte kanal automatisk.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Cokeline skrev:Nogen fjernsyn tænder automatisk når en DVD bliver sat ind andre kan godt finde på at skifte kanal automatisk.
Mit skifter automatisk, og tænder altid på dvd-kanalen, hvis den er tændt.. Kan godt være irriterende, men sjældent noget der sker ved et uheld alligevel :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Mit det skifter tuner på tv når jeg skruer op og ned for lyden det er noget værre pis! Dog er ikke noget bestemt mærke kvali varer..
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Som der står skrevet tænder mange fjernsyn ved brug af dvdafspiller. Men det er når man bruger scart og den slags.

Jeg kan ikke komme med den direkte forklaring, men det er vel noget med, at fjernsynet er programmeret til at reagere ved signal gennem scart og/eller scartsignalet er væsentligt kraftigere end det almindelige signal gennem et coax kabel.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
DjBaSze

Indlæg af DjBaSze »

3dotz skrev:Som der står skrevet tænder mange fjernsyn ved brug af dvdafspiller. Men det er når man bruger scart og den slags.

Jeg kan ikke komme med den direkte forklaring, men det er vel noget med, at fjernsynet er programmeret til at reagere ved signal gennem scart og/eller scartsignalet er væsentligt kraftigere end det almindelige signal gennem et coax kabel.

...
Også hvad jeg kom frem til.. Så rigtigt nok
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

Jeg sluttede tv og dvd/surroundanlæg til hos mine forældre...og der tændte fjernsynet også automatisk når man smed en skiven i afspilleren.

Både fjernsyn og afspiller er Samsung og er koblet sammen med HDMI..

Jeg bladrede lidt i manualen, og fandt ud af at man kunne justere det, eller også slå det helt fra... Så mon ikke du kan finde noget lignende i manualen..?!
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

3dotz skrev:Som der står skrevet tænder mange fjernsyn ved brug af dvdafspiller. Men det er når man bruger scart og den slags.

...
Det er rigtig nok når man bruger scart kabel.

Der sendes en styre strøm på én af forbindelserne i scart, som gør at en DVD, parabol receiver eller lign. automatisk overtager input styringen på dit TV.
Nogle apparater sender en puls strøm - andre en konstant spænding.
Det er så lidt en tilfældighed hvordan man får parret disse enheder, nogle gange virker det perfekt, og andre gange opstår disse - ikke unormale - men irriterende situationer.

Om man kan gøre noget for at undgå det?
Ja - brug S-Vido eller RGB terminalerne :)
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Darkheart
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Indlæg af Darkheart »

Man kan, så vidt jeg husker, bare nappe et ben af, men lur mig om jeg kan huske hvilket... Google burde nok kunne løse det.
- Darkheart -
We fools who love...
Kourinsu

Indlæg af Kourinsu »

Det er pin nr. 8.
Besvar